Hoe het beste straffen bij bijten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe het beste straffen bij bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:06

Als een paard mij bewust bijt, krijgt hij direct een klap terug en ik ga niet opletten of dit nou tegen de neus of tegen de schouder aan is. Had hij mij maar niet bewust moeten bijten.
Als een paard mij schopt, krijgt hij direct een schop terug op het dichtstbijzijde deel dat ik kan raken.

Werkt dat? Ja hoor.. prima Haha!
Is er ooit een paard bang van geraakt, kopschuw, angstig tegenover mij? Nee, nog nooit Haha!

Simpel en effectief dus in mijn ogen.. en overigens, als in een kudde een paard naar de leider / of een ander paard dat hoger in rang staat trapt, denk maar niet dat de leider / het hoger in rang staande paard dan even de oren plat legt als waarschuwing of alleen een been optilt als waarschuwing en dan weer rustig verder graast hoor. Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:26

Favory_love schreef:
Ik gaaaaa.
Val vooral erg hard dood.
*wat vast wel zal gebeuren omdat je zo stoer zonder cap moet rijden;)*

jezus doe jij eens even lekker een beetje normaal, net aangemeld en dan zo reageren

boos zijn kan hoor maar dit zeggen vindt ik echt maar dan ook echt niet kunnen!!!!

kunnen jullie elkaar niet gewoon negeren ofzo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:28

Ach Avanti, tegen zoiets kan ik wel tegen.
Laat maar lekker ff schreeuwen en gal spuwen, lucht soms lekker op. Om daarna weer vrolijk verder te kunnen steggelen Tong uitsteken
Moet kunnen Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:30

@rk, nee, sorry maar ik vindt dat niet kunnen , ik ga ook wel eens over de schreef hoor maar wat ik hier lees is persoonlijke aanval tot 2 keer toe ofzo en dat kan niet imo..

sanniekeesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:30

Mijn paard krijgt een tik op zijn neus, soms hoef ik alleen maar even te schelden, hij weet wel dat hij het niet mag doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:33

Kan er wel om lachen...ik zie zoiets niet als een dreigement oid.
Maar als iemand die ff flink frustie is.
Trekt vast wel weer bij Haha!
Zoniet, moet ze lekker boos blijven...ik heb daar aan deze kant van het kabeltje geen last van Lachen
Zo simpel werkt internet bij mij Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:34

ik hoef overigens ook enkel hee te zeggen;) als ie t zou proberen maar hij probeert t niet..Lachen

@rk ok .....

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:46

het hangt voor mij een beetje van het paard af de een heeft genoeg aan een stemverheffing en de ander heeft echt een tik "nodig" mijn paard bijt bijna nooit en als ze het toch doet knijp ik in haar zij (even velletje omdraaien), en als ze het dan nog eens doet krijgt ze een tik , ik sla alleen bijna nooit in het gezicht meestal buik of op haar kont

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:42

tja moet je zeggen Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:44

KiWiKo schreef:
tja moet je zeggen Lachen

Wat wíl je zeggen he Knipoog

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:53

Ik heb een 3-jarige die ik scherp in de gaten houd op bijt-gedrag. Momenteel is hij aan het wisselen dus kijk ik zowieso uit met mijn vingers en zorg ik dat ik bijv. niet met mijn rug naar hem toe gaan staan. Hij krijgt van mij wilgentakken in zijn box om in te bijten dus daar hoeft hij bij mij niet mee aan te komen Vork

Verder probeert hij het natuurlijk regelmatig nog wel even om sniekie in mijn onderbeen te happen Vork als ik aan het poetsen ben. Mijn reactie? Hij krijgt gewoon een klap op zijn hals of neus. Ook verhef ik mijn stem. Ook al draait hij weg, ik loop gewoon mee en geef hem alsnog een tik. Duidelijk en consequent zijn.

Als een dier echt gemeen hapt kan ik ook zeer gemeen reageren. Ik pik geen vals gedrag, maakt mij niet uit hoe oud een dier is. Met bijten kunnen ze bijv. kleine kinderen of andere bezoekers ernstig mee verwonden dus dan heb je als paard aan mij een slechte Duivel

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:33

Een paard moet correct behandeld worden, dwz is het paard agressief tov jou, moet je bliksemsnel agressief terug zijn.
Dit kan je niet tolereren want anders wordt het wel gevaarlijk.
Paarden onder elkaar zijn ook niet altijd even zachtaardig hoor.
Een beet is dus onmiddellijk een tik terug, en slaan moet zeker afgestraft worden.
Maar als een paard in vetrouwen is opgevoed is dit zelden/nooit nodig.
Mijn paarden bijten of schoppen nooit, dus hoef ik nooit agressief te zijn.
Een schop in de buik is zowiso geen optie.
Onder de buikwand liggen de gevoelige darmen !
Het gaat er trouwens niet om dat je je paard pijn doet bij het straffen, het gaat er eerder om dat je ze doet verschieten, dat ze onder de indruk zijn, meer niet.
Eens goed je stem verheffen is vaak al voldoende om een paard terecht te wijzen.

Favory_love,ben jij Annabel die Casco heeft gereden,want dan ken ik je namelijk.
Als jij dat bent,moet je zie hier vooral vierkant laten banketstaaf want jij hebt zeker weten heeeeeeel veel kwaliteiten!!!

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:37

oke,je mag hier dus geen ordinair taalgebruik haha
Laten praten dan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:50

haha RK @ Heb net die hele discussie tussen jou en de 'penny oliebol' gelezen Haha! Heb echt gelachen! Leuke manier van vermaken dit.. Ja Whoosh!

PO(Penny Oliebol Haha! ) Ik vind je reacties diep triest en zeker die "bedreigende" reactie. Gelukkig vond RK het niet erg. Maar ik vind het niet kunnen..

Je bent net nieuw en je begint al zo te reageren? Da's gezellig! Haha!

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:02

Ik vind dat Favory_love wel wat anders had kunnen reageren maar ik vind Runningkawa nou ook niet echt aardig overkomen.
Zowiezo snap ik niet waarom jullie beide maar op elkaar blijven reageren?
Blijkbaar denken jullie er allebei anders over?
Jullie werken allebei met hetzelfde soort paarden,hebben beide succes dus WHATEVER?

Linnie13,ik vind het eigenlijk diep triest dat 2 volwassen mensen zo met elkaar om gaan terwijl ze dezelfde passie hebben.
Dus goedmaken jullie 2! Ach gut
Ik vind het dus zonde...maarja,wie ben ik heh Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:08

mic86

laten we elkaar geen mietje noemen, maar hoe kan een 18 jarige blom, nou evenveel ervaring hebben als een 32 jarige vrouw die al langer rijd, en werkt met paarden als dat zij oud is Lachen

ik kijk met mijn 28 jaar ook nog tegen heel veel mensen op die een stuk ouder zijn dan mij, en waar ik heel, heel veel van kan leren........

ook mensen die jonger zijn dan mij hoor, daar niet van...........

maar dan moeten ze niet met lu l verhalen komen, en dan bedoel ik verhalen die in de praktijk niet werken of voor hun enigste eigenste paard waarheid is............ er zijn namelijk zoveel verschillende paarden, met evenzoveel manieren van benaderen en aanpakken.......

en ervaring en levenswijsheid hoort daar gewoon bij.

neemt niet weg dat een Rk of wie dan ook niet zonder schade en schande wijs is geworden hoor, wij hebben ook allemaal onze fouten mogen maken, en maken die nog steeds......... zal zolang je met paarden werkt ook echt wel blijven gebeuren

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:18

Ik zeg niet dat zij evenveel ervaring heeft als iemand van 32.
Maar ze is wel heel heel heel goed met paarden.
Ik trek ook geen partij voor haar hoor maar ik vind wel dat ze nu een BEETJE als een kleuter behandeld wordt.
Rk en zij hebben beide schuld.
Behandel Rk dan ook zo.
En ik persoonlijk had me er op 32 jarige leeftijd een beetje te oud gevoeld voor zulke kinderachtige ruzies.

Favory_love heeft een tijd terug mijn hengst getraind die totaal verwaarloosd en mishandeld was toen ik hem kocht.
Niemand kon in zijn buurt komen.
Na een maand kon ze alles met hem en was het een top paard.
Door zijn slechte ervaringen door geslagen,geschopt en met een mes bewerkt te zijn,heeft zon paard geestelijk zon litteken...dat valt volgens mij bijna niet meer helemaal op te lossen.

Nadat hij is verkocht,heeft een man hem weer geslagen (zoals hij zelf zei;corrigerende tik),is dat paard weer helemaal geflipt en heeft een ongeluk gehad.
Dodelijk.

Ik snap dus wel dat zij wat feller reageert dan anderen op de discussie tik of niet;)

Maar nogmaals,niet boos worden op mij Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:22

alleen maar fijn om te lezen (althans haar aangeboren paarden gevoel, de rest van het verhaal natuurlijk niet)

en dat moet ze blijven ontwikkelen vooral door open te staan voor............. iedereen die haar wat verteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:44

Maar 1 paard maakt nog geen heel paarden bestand.

Verder hoor je een bang paard niet te slaan, maar dat lijkt me nogal logisch...

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:45

Is het niet beter als wij allemaal hier over ophouden en Rk en Fl (Of PO Haha! ) gewoon eens met elkaar praten?
Via de PB ofzo? Pling

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:47

Heb Penny Oliebol nu op msn.
*Oooo,dat wordt haar nieuwe bijnaam haha*
Ze vindt het idd vervelend dat ze als nieuwkomer gelijk mot heeft maar vindt nog steeds dat ze gelijk heeft volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:48

Waarom?
Een stevige discussie is toch niet verkeerd?

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:54

Dat Pb'tje ging een beetje langzaam omdak niet wist hoe het werkte *tsja,nieuw hier heh:P*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:00

van discussies leer je alleen maar

mic86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:07

Als het goeie discussies zijn wel ja.
Maar uhhh,Rk stuurde mij net een PB'tje waarin ze geloof ik dacht dat IK Favory_love was...
Kijk eens naar mijn mening,daaraan is toch wel te zien dat ik niet dezelfde mening heb als FL en FL dus niet ben..? Verdrietig Boos!
Ik heb gewoon een hekel aan ruzie.