Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Pas was de smid die ik had naar mijn idee zelfs te lief naar mijn 2 jarige
Die meende achter steeds terug te moeten trekken. Of gewoon aan te moeten lopen.
Nou hij weet dondersgoed wat voetjes geven is, dus geen gezeik.
Ik heb 'm eens flink in de achteruit gezet en daarbij heel flink gemopperd. (hij vind stem verheffen vreselijk)
Nou het geklier was meteen af en ook het andere achterbeen ging "ineens" goed.

icequeen3 schreef:
In een kudde krijgt een paard ook niet te horen... he niet doen. Je moet de baas zijn anders neemt hij je in de maling. Maar dat is ook helemaal paard/ pony afhankelijk.
Met andere woorden, werk met je verstand en geef een dier niet de schuld van je eigen fouten. Wees rechtvaardig maar sta wel je mannetje (in mijn geval Vrouwtje).
Een Smid komt met heel veel paarden in aanraking, hij kan een keer een fout maken en het paard verkeerd inschatten. Straf iemand niet af op 1 fout. Een smid is menselijk en mensen maken fouten. Frustratie uitleven op een paard is natuurlijk uit den boze!
plurkje schreef:Dikke kans dat jij dezelfde bekapper heb als ikZelfs mijn twee jaarlingen staan keurig netjes stil als hij komt bekappen.

). De eerst volgende keer erna was ze (in verhouding tot de 1e keer) vrij braaf bij hem.veraA schreef:Tsja hangt van de situatie af.
Als je paard écht heel vervelend doet, staat te trappen/bijten om niks, dan mag hij idd wel een corigerende tik, maar dat is iets anders dan het paard helemaal in elkaar rammen natuurlijk.
veraA schreef:Tsja hangt van de situatie af.
Als je paard écht heel vervelend doet, staat te trappen/bijten om niks, dan mag hij idd wel een corigerende tik, maar dat is iets anders dan het paard helemaal in elkaar rammen natuurlijk.
nielsd schreef:Ik zou zeggen dat ie gelijk kon vertrekken. Niemand mag mijn paard slaan behalve ik, mijn vader, vriendin van mijn pa en lerares. verder niet!
Imo hoeft een hoefsmid niet te slaan.