En zoals je later in dit topic zegt.. je werkt langer met paarden dan charos oud is.. wat heeft de tijd ermee te maken.
Sommige leren in 2 jaar meer over paarden dan andere in 20 jaar!
In deze wereld moeten paarden zich altijd aan de ruiter aanpassen en niet andersom, heel vreemd want vele menen paarden met respect te behandelen..
Ik heb altijd meer bereikt met positieve dingen belonen op het juiste moment dan slechte dingen afstraffen.
Bij de eerste manier zal het paard zelf gaan zoeken naar dingen die hij goed kan doen en bij de tweede manier zal hij dingen laten omdat hij bang is gestraft te worden.
Nogmaals ieder zijn eigen manier, maar ga dan niet argumenteren met de tijd dat je in het paardenwereldje mee draaid!
[/quote]
Helemaal mee eens! Wij willen dat zij voor ons werken, dan moeten we toch ook echt een keer leren om met ze te COMMUNICEREN...maar ja dat is voor veel mensen te moeilijk ofzo?! En Nee paarden begrijpen helaas geen MENSENtaal en mensen begrijpen ook geen PAARDENtaal maar kunnen dat wel leren door zich erin te verdiepen.
Helaas bestaan er voor paarden nog geen Natural Humanship cursussen om te leren omgaan met 'probleemmensen'
en ik ben in weinig dingen goed, maar in het goedkrijgen van een paard nou net wel.
-, maar daarintegen is straffen minstens zo belangrijk als belonen. Hoewel ik in veel gevallen voor negeren ga, maar das weer een ander verhaal.