Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Help! Ik krijg mijn verzorgpaard niet uit de wei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:41

gniffel, ik ken dit probleem en alle tips die hier verteld worden. Ze hebben allemaal een keer gewerkt en stuk voor stuk werken ze niet meer.
Mijn paard is ook ontzettend slim. Hij ziet het al aan mijn kleding of we gaan rijden of niet.
de ene keer helpen brokjes wel, de ander keer niet. soms kan ik hem zo meenemen en een andere keer ben ik 3 kwartier bezig met het door jou omschreven spelletje.
opjagen heeft geen zin, hij loopt eerst vlak bij mij, duurt het te lang gaat hij verder weg zodat hij vaker stil kan staan en ik dus meer moet lopen.
een kleiner stuk wei afzetten? HIJ SPRONG OVER DE DRAAD HEEN! Hamer
negeren? hij vermaakt zich wel met het gras hoor.
lokken met lekkers? Ik zat laatst in de stal met de wortel 2 cm uit zijn bereik, hij met zijn hoofd in de stal, maar binnenkomen.... ho maar.

Ik weet wel dat ik hem nooit zal slaan als hij eenmaal bij mij is, dan kan ik het voor de rest van mijn leven vergeten.

waar ik achter gekomen ben in de 4 jaar dat hij nu van mij is? Het is een fase. net als het opblazen bij het aansingelen, zijn deze streken ook een fase. Ik lach er maar om, maak me allang niet boos meer want het gaat wel over.

wat bij mij ook veel heeft geholpen is eerst het spelletje meespelen en vervolgens duidelijk laten merken dat het spel is afgelopen. dus belonen als hij wegrent (wel een zweep vasthouden) en na een tijdje, zweep wegleggen en dan is het nog geduld uitoefenen.....bij mij is het vaak zo, dat hij zich dan wel binnen een afzienbare tijd laat pakken(hetzij met brokken die hij pas in de stal krijgt)
Meestal is het wel zo, dat hij dan doorheeft dat het spel echt over is en het niet meer leuk is.

maar ik denk dat het bij ieder paard verschillend is.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 10:55

De laatste 2 keren dat ik hem alleen moest pakken, kreeg ik hem wonder boven wonder meteen! Hij kwam vanuit achterin de wei naar me toelopen, bleef staan in het midden bij de jaarling en liet me dichtbij komen. Hij begon toen wel te wandelen, maar toen bleef hi staan en ik heb meteen wat paardensnoepjes op de grond gelegd die hij opat en ik het touwtje aan zijn halter kon klikken. En dan uiteraard een beloning met je stem en een aai over zijn bol Haha!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:59

Ik wil je nog een tip geven dit werkt heel goed bij mijn paard, en hierdoor is hij nu altijd te vangen.

- Als je het paard naderd kijk nooit recht naar voren maar een beetje naar beneden als je hem strak aankijkt kan dat beteken dat hij uit je ruimte moet blijven, en houdt altijd je handen naast je lichaam met je handpalm richting het paard zodat je handen zeg maar openstaan.
- Zodra je merkt dat het paard zich toch omdraait om weg te lopen draai jezelf dan direct om en loop precies in tegenovergestelde richting, het is vooral belangrijk dat je dit doet zonder om te kijken en met zekere stappen. (zodra je twijfelend gaat lopen zal hij dit gelijk doorhebben).
- Vervolgens ga je iets verderop stilstaan nog steeds met je rug naar het paard na een tijdje draai je je om en neem weer de houding van het eerste punt aan. Meestal kan je hem dan pakken.
- Als dit niet lukt, loop dan straal voorbij hem en ga het andere paard aanhalen, zodat hij zoiets heb van dat wil ik ook, probeer het dan nogmaals.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt Haha!