Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adriana schreef:Nee Sherif, ze bedoeld het niet delegerend. Het is helaas iets wat steeds vaker voorkomt.
Een paard is per ongeluk verkeerd aanleren gaat sneller en vaak ongemerkt dan een paard iets goeds aanleren... en je hebt er heel wat kennis voor nodig omdat weer goed aan te leren! Bij paarden gaat het later wel om 600 kilo...
Binckydenice schreef:Ik ben het ook met Risje eens.
Ik doe werkelijk alles met mijn jaarling. Hij geeft voetjes, gaat regelmatig mee wandelen, in de zomer zwemmen.
Hij staat zomers dag en nacht op het land smane met drie andere hengsten. Maar zodra ik aankom weet je wie er als eerste bij het hek staat? Die van mij, zodra hij mijn toeter hoort komt hij aanrennen. En jullie hebben het over paard laten zijn? Hij bepaald het toch zelf. En zodra ik iets wil dan gebeurd dat ook!
Volgende maand moet hij de stal in. Gewoon overdag buiten en s'avonds binnen. Dan ben ik er toch echt wel iedere dag om hem te bekijken en te poetsen. Dit mogen jullie fout vinden maar mijn jaarling vindt het heerlijk. Want als hij dat niet zou vinden zou hij nu ook niet naar mij toekomen.
maaitjuh schreef:Binckydenice schreef:Ik ben het ook met Risje eens.
Ik doe werkelijk alles met mijn jaarling. Hij geeft voetjes, gaat regelmatig mee wandelen, in de zomer zwemmen.
Hij staat zomers dag en nacht op het land smane met drie andere hengsten. Maar zodra ik aankom weet je wie er als eerste bij het hek staat? Die van mij, zodra hij mijn toeter hoort komt hij aanrennen. En jullie hebben het over paard laten zijn? Hij bepaald het toch zelf. En zodra ik iets wil dan gebeurd dat ook!
Volgende maand moet hij de stal in. Gewoon overdag buiten en s'avonds binnen. Dan ben ik er toch echt wel iedere dag om hem te bekijken en te poetsen. Dit mogen jullie fout vinden maar mijn jaarling vindt het heerlijk. Want als hij dat niet zou vinden zou hij nu ook niet naar mij toekomen.
Hij weet niet anders. Dat is het banketstaaf, jij moet voor hem zorgen en de juiste keuzes maken.
Een veulen kan zich maar 15 minuten achter elkaar concentreren. Bij een jaarling is het niet veel langer.
Ik vind het gewoon zielig als je dan langer met zon beest bezig bent.
Er is zoveel wetenschappelijk bewezen daarover. Waarom dan eigenwijs doen.
Koop een 10 jarige Shetlander als je zo graag wilt knuffelen.
Het kan me geen f*ck schelen hoe goed iemand wel of niet met een jong paard kan omgaan, het feit voor mij is dat je dat gewoon niet doet.