amosjuh schreef:iedreen heeft er zo zijn eigen mening oevr,
maar ik vind slaan niet kunnen , en schoppen al helemaal niet
ik bedoel hallo je gaat je paard tog niet schoppen
dat is mijn ogen gwoon gemeen
Ik heb mijn zelfgefokte veulen ook een keer een trap verkocht, met de wreef van mijn voet onder haar waarde achterwerk toen ze een week oud was. Madam dacht namelijk in de box gericht met twee benen naar me uit te kunnen halen, ik heb toen maar even meteen duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben. Dat was een keertje nodig, daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
Mijn oudere merrie doet soms een beetje narrig met aansingelen, en zo lang als het bij dreigen blijft, is er niets aan de hand, een stemverheffing is voldoende. Een keertje had ze me echter te pakken, ze beet in mijn heup, door een T-shirt en een broek heen,tot bloedens toe. Toen had ze ook een trap onder haar buik te pakken, met de wreef van mijn voet.
Een van de grootste fouten die je kunt maken bij het corrigeren van paarden, is een correctie geven die niet aankomt. Zo leer je een paard namelijk dat hij je niet serieus hoeft te nemen. Daarom kun je een correcte eerder wat sterker laten uitvallen dan te zwak. Kijk daarbij wel naar het paard, en geef de correctie terecht.
En Amosjuh, er is al eerder naar je leeftijd gevraagd, hoe oud ben je eigenlijk?