Mishandeling van mijn paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Mishandeling van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:52

Farouche schreef:
Nou meteen wegsturen, niet eens over nadenken! Is ze helemaal gek geworden. Je zegt tegen haar dat je het allemaal gezien hebt en hier echt helemaal klaar mee bent, laat haar verder niet haar verhaal vertellen, want je hebt het met je eigen ogen gezien en je hoeft geen tijd meer aan haar te besteden. Ze is gewoon nooit meer welkom, als ze dan met smoesjes aankomt van ik hou zo van haar en bla bla bla zeg je gewoon dat ze dat dan eerder had moeten laten merken en iemand die van Lady houd zou zoiets nooit doen.

geef Lady maar een kus van mij arm paardje toch

edit; ik ging even terug lezen en ik zag dat ze al weg was
maar ik zie ook dat mensen het hebben over dat je zulke mensen niet moet inhuren vanwege de leeftijd, maar ik ben nu 15 maar ik heb altijd les gehad van een grand prix ruiter en heb met behulp van hem pony's ingereden, ik heb nu zelf een pony ingereden en dat gaat erg goed, dus ik zou iemand niet op leeftijd 'afrekenen' maar op rijden, verzorging en dat soort dingen
(wil niet kapsonerig over komen hoor )

Het probleem is dat veel kinderen rond deze leeftijd te weinig tijd en verantwoordelijkheid hebben.
Ik zeg nu niks over jou ben zelf ook 15
Mensen die op die leeftijd zijn hebben nog veel andere dingen in hun hoofd, hebben snelle emotiewisselingen en zijn nog niet 100% bewust van wat ze aan het doen zijn.
Geestelijke bewustheid is ook een belangrijke regel.
Schiet maar als je wilt maar ik heb het over de feiten.
Ik kan niet van iemand tijd verlangen die die in belangrijkere zaken moet steken.
Een paard is veel werk en er gaat toch een groot stuk van je vrije tijd aan zitten als je nog op school zit (ook voor de bijrijder).
Maar wat ik al eerder zei:

Citaat:
Vraag wat voor instellingen diegene op paarden heeft.
Maak een proefrit.
Kijk of die persoon ook wel genoeg verantwoordelijkheid heeft en kan hebben door bv. te kijken of die genoeg tijd heeft, studeert diegene nog, moet die veel leren etc.
Ook zou ik van iemand verlangen dat die ervaring heeft van zo en zoveel jaar en genoeg theoretische als praktische kennis heeft.

Deze dingen zijn voor mij nog de belangrijkste.
Maar een kind van 10 of 11 jaar, daar kijk ik echt niet naar.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:58

En heb je haar al verteld dat ze niet meer hoeft te komen en waarom??? En zo ja, wat was haar reactie daarop? Het is nu twee dagen later en ik ben erg nieuwschierig!

LadOyyPaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:48

hallo,
Nee zij is nog niet weg.
wij hebben niet genoeg geld voor het paard alleen en ik moet eerst iemand anders vinden die hem wil berijden.
dat schiet trouwens al wel lekker op!
tot die tijd blijf ik er bij als zij aan het rijden is.
jullie horen de reactie die zij gaf nog wel van mij .
als ze binnenkort weg is;)

Groetjes elise

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:37

waar ergens woon je dan? ik en een vriendin zijn al een tijdje op zoek naar een verzorgpony voor de vrijdag en zaterdag, mijn vriendin is 13 en ik ben 14

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:29

LadOyyPaard schreef:
hallo,
Nee zij is nog niet weg.
wij hebben niet genoeg geld voor het paard alleen en ik moet eerst iemand anders vinden die hem wil berijden.
dat schiet trouwens al wel lekker op!
tot die tijd blijf ik er bij als zij aan het rijden is.
jullie horen de reactie die zij gaf nog wel van mij .
als ze binnenkort weg is;)

Groetjes elise

meen je dat nou

naja ik geloofde het verhaal toch al niet

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:32

Weg man!!
Jij twijfelt erover en ik had denk ik mij best moeten doen om HAAR niet te slaan!

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:33

laten vertrekken,dit is niet omgaan met een paard.wil ze haar agressie afleren gaat ze maar straatvechten ofzo.
veel succes ermee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:05

Nog steeds zijn er Bokkers die niet lezen dat ze al de laan wordt uitgestuurd...ik hoop voor je dat je snel een bijrijdster vind...en hou ons op de hoogte...

(om maar met de anderen mee te gaan: ik had dat kind ook van mijn paard getrokken en gevraagd waar ze in godsnaam mee bezig is en per direct kan vertrekken.)

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:10

Ik snap niet dat je wacht, als je het niet kan betalen, neem je toch geen paard? Sorry hoor, maar ik vind het een raar verhaal.

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:21

Ik vindt je wel heel raar nou ik snap echt niet dat je wacht soory maar daar kan ik echt niet bij komen!!
Zet overal atvertenties neer in de buurt,
Ik zou haar bij de eerste keer zien rijden gelijk ven je paardje af trekken en nooit meer aan ej paardje laten zitten!!!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:08

waarom heb je een paard als je er geen geld voor hebt?
Als je afhankelijk bent van een betalende bijrijder... Hoe moet het dan als er hoge DA kosten zijn?

Ik ben heel makkelijk, mocht ik iemand hebben die mijn paard pijn zou doen, is diegene gelijk weg!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:15

Citaat:
Wegsturen òf Nog een kans geven?

ik vind het nogal vaag dat je dit vraagt
als ik zie dat me paard bang is trek ik zoon persoon meteen eraf
en trap je ook meteen van de manege af :S
sorry hoor maar je zegt dat je paard gewoon plast van angst:S
beetje vaag
en als je geen geld heb voor een paard moet je er niet aan beginnen
klinkt misschien een beetje bot maar als je je paard moet blijven laten slaan omdat je het niet alleen kan betalen is er wel iets dat niet klopt!
ik vind dit een beetje een onzin verhaal ik denk dat de meeste paarden vrienden niet eens met de vraag in hun hoofd komen van
WEG STUREN OF NOG EEN KANS
je bent niet de enigste ik zie steeds vaker dat mensen maar een paard kopen en amper de stal kunnen betalen hoe moet het dan als je paard ziek word!?

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:10

Ik zeg ook zeker WEGSTUREN! Maar als ze echt heel hard sloeg kun je misschien met haar ouders praten. Dit is namelijk niet normaal.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:45

Superbabey schreef:
Ik zeg ook zeker WEGSTUREN! Maar als ze echt heel hard sloeg kun je misschien met haar ouders praten. Dit is namelijk niet normaal.

het is ook niet normaal dat zij erover twijfelt
ik zou liever me paardje weg doen
dan dr laten slaan
egoistisch vind ik dat
maar ik zal maar niet te veel van dit verhaal geloven

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:57

LadOyyPaard schreef:
ik ben toen zelf een gaan kijken toen ze aan het rijden was en ja hoor,
lady wou niet zijwaarts lopen ze sloeg hem helemaal kapot!
lady werd toen helemaal gek en er liep urine uit haar vagina van de angst!

ik stond er bij en kreeg tranen uit mijn ogen en kon toen niet meer uit mijn woorden komen.

Wat is jullie meening?

Kind, dat jij nog rustig kan slapen...? Ik had dat secreet wel zo godsgruwelijk hard van mijn paard afgetrokken en haar alle hoeken van de bak laten zien. Ik kan me al nauwelijks inhouden als ik mensen zo zie rijden op hun eigen paard, laat staan als het die van mij was.

Ik begrijp, je bent nog jong. Maar als zij zo met je paard omgaat, lijkt het mij duidelijk dat je haar er heel snel uit bonjourt. Vraag desnoods of je ouders je daarbij willen helpen.

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:01

Wegsturen!
Een zweep is geen hulpje om mee te martellen tog?

Superbabey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:28

Samflame ik twijfel er niet over dat was een foutje :S Ik bedoel als ze slaat dat je dan wel even met de ouders meot praten

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:32

LadOyyPaard schreef:
- ik heb van mensen op de boerderij gehoord dat zij lady heel hard slaat!
ik ben toen zelf een gaan kijken toen ze aan het rijden was en ja hoor,
lady wou niet zijwaarts lopen ze sloeg hem helemaal kapot!
lady werd toen helemaal gek en er liep urine uit haar vagina van de angst!

Als het wel waar is dan bij voorbaat mijn excuses maar ik vind het een beetje een raar verhaal dit.

Ik bedoel, ik weet niet hoe oud jij bent, maar je hoeft je in dit geval toch niet af te vragen of je haar nog een kans moet geven.
Als ik jou was dan ging ik nu naar haar huis, mèt zweep en zou haar net zo lang slaan tot ze het zelf in haar broek deed. Daarna zou ik haar bij het RIAGG afleveren, want het is duidelijk dat deze jongedame een kronkel in haar hoofd heeft! Je moet er niet aan de denken dat een ander paard slachtoffer van dit misselijke kind wordt.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 15-06-06 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:35

gelijk ophoepelen!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:19

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je een mening vraagt? Het lijkt me toch zeer duidelijk wat je moet doen.
Corrigerende tik oké maar een paard verrot slaan gaat toch net wat te ver..

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:49

Ik ben erg benieuwd hoe het nu staat met de zoektocht naar een andere bijrijdster. Heb je al advertenties gezet en zijn er al meisjes langs geweest?

Misschien kun je je paard anders laten leasen door iemand tot jullie haar zelf weer kunnen betalen? Hoe dan ook moet je dit heel gauw oplossen, en haar nooit meer op je paard laten rijden. Weg met dat enge mens!

Zoek een bijbaantje, ga kranten bezorgen of auto's van je buren wassen, of zoek zo snel mogelijk een andere bijrijdster... Dat ben je aan je paard verplicht.