ik dacht dat mijn paard dood was!!! pv de blesse...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: ik dacht dat mijn paard dood was!!! pv de blesse...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:52

wanted schreef:
zoals ik al eerder zei ik ben ook blij dat ze nu een goed adres heeft...
maar de prognose van de veearts was toen dusdanig slecht en hij zei dat ZE NOOIT zonder pijn zou zijn en bij elke stap pijn heeft...

Oh... oke;) als je dat gelijk had gezegd dan had ik ook de reactie niet geplaatst. Dan is het namelijk begrijpelijk dat je de keuze had gemaakt.
Sja.. en dat het dan zo uit moet pakken met leugens..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:21

wanted schreef:
en je MAG EEN AFGEKEURD PAARD NIET DOORVERKOPEN VOOR DE SPORT...

Nog een keer de vraag: van wie mag dat niet?

Dit lijkt mij er gebeurd te zijn; het paard is afgekeurd, als recreatiepaard weggegaan en is nu weer zo gezond dat het in de sport loopt. Hoezo mag dat niet?
Heeft de huidige eigenerasse het paard van de verzekering of zitten er mensen tussen?

Ik vind het nog steeds dat je er zelf voor verantwoordelijk bent.

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:24

Meid,maak het niet erger,
Ik geef je 100% gelijk dat een normaal afgekeurde sportpaard niet terug mag in de sport.
Maar zolang zei pijnvrij rijd en hun samen plezier hebben,zie ik het nut er niet van in,dat jij een melding gaat maken en waardoor hun niet meer mogen starten.
Dan is voor haar misschien ook het paard ''nutteloos''omdat zei er enduranch mee rijden.Ze hebben bijde plezier en paard heeft geen pijn..
Heeft het paard pijn en ruiter rijd door geef ik je 200% gelijk,maar nu verpest je wel de toekomst van het paard en ruiter.
Je kan beter het contact met de nieuwe eigenaarres houden,en het paard nog aantal keren opzoeken en leuke herinderingen mee delen,dan dat je zo nu te keer gaat..
Tuurlijk het is niet leuk voor jou,voor niemand niet om er zo achter te komen.
Maar dit gebeurt heel vaak,daarom moet je er zelf altijd bij zijn..Zelfs bij de slager kunnen paarden versluist worden..En dat wist je van te voren dat dat gedaan kan worden.

De verzekering is helemaal fout,maar jij hebt je geld en hun mogen doen wat ze dan met paard willen..Tis op dat moment niet jou eigendom meer,dus als hun vinden dat het paard gewoon weer ergens voor kan dienen doen ze dat.
En of ze de gegevens van paard bij geven of niet kiezen hun allemaal zelf..
Op dat moment kan jij geen stappen doen,want was gewoon weg niet jou eiendom meer..

Geniet van je paardje die je nu hebt,ga je oude paardje eens opzoeken en kijk hoe ze erbij loopt,deel leuke herinderingen,maar maak voor beide partijen nou niet erger..Je hebt je zelf ermee,dat je er moeite insteekt voor jou is pijnlijker dan voor hun..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:29

[***] schreef:
wanted schreef:
en je MAG EEN AFGEKEURD PAARD NIET DOORVERKOPEN VOOR DE SPORT...

Nog een keer de vraag: van wie mag dat niet?

heb jij niet gelezen??

dit vroeg jke al eerder en daar heb ik antw op gegeven(onderaan blz 3)

Renske_ schreef:
@ [***]:

enibasnnes schreef:
daarna heb ik de verzekering gebeld en het verhaal verteld aan de telefoon hebben ze mij beloofd dat ze naar de slacht zou gaan ...
ik was verzekerd bij de blesse.
hij is doorverkocht voor de sport.

paard werd AFGEKEURD voor de sport en zou naar de slacht gaan(oke dat weet je nooit zeker, mijn verzekeraar zei dat ik dan zelf mee moest of hem moest terugkopen anders was de kans groot dat hij als RECREATIEpaard doorverkocht werd, dat mag nml, want een afgekeurd sportpaard kan in sommige gevallen verder als recreatiepaard en dan verkoopt een verzekering hem dus door, doorverkopen als sportpaard mag niet! regels vd verzekering zelf.)
het paard van de TS is afgekeurd als sportpaard, toegezegd dat hij afgemaakt zou worden maar doorverkocht als sportpaard

wat klopt er niet Lips are sealed
en ja hier verdiend een verzekeraar meer geld aan dan wanneer hij daadwerkelijk naar de slacht zou zijn gedaan.
en dit gebeurd veel te vaak, en dus moet het maar eens openbaar gemaakt worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:37

Ik snap niet waarom een verzekering een paard wat voor de sport is afgekeurd niet als recreatiepaard kan verkopen. Dat zijn namelijk 2 heel verschillende dingen! Er zijn zat mensen die een paard hebben wat niet op hoog niveau kan presteren maar voor de hobby gewoon goed is.
En over beloven over het afmaken: de verzekering heeft ongetwijfeld in de kleine lettertjes staan dat ze een paard wat nog goed is voor de recreatie niet hoeven te slachten. Dat zou wat moois wezen! Beter je contract lezen als je een verzekering afsluit! En als het paard zonodig dood had gemoeten dan moet je meegaan of zelf wegbrengen.

Iets klopt niet aan dit verhaal. Als het dier nu ergens kreupel en ongelukkig in de wei stond zat de verzekering fout, maar dit dier loopt weer in de sport dus kan niet anders als alleen afgekeurd voor de sport zijn en niet voor gewoon gebruik.

TS kan er wel melding van gaan maken en stennis schoppen maar ze krijgt zeker weten hetzelfde antwoord als ik nu geef:
dit paard hoefde niet afgemaakt te worden!
En consequenties voor de nieuwe eigenaresse, dat geloof ik ook niet.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:48

Wat een verhal zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:37

Ja ik snap ook wel dat het sneu is om je paard weer tegen te komen terwijl je denkt dat het dood is, maar het is in dit geval nogal goed afgelopen. TS heeft haar geld gehad en het paard loopt vrolijk rond.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:59

Renske schreef:
enibasnnes schreef:
daarna heb ik de verzekering gebeld en het verhaal verteld aan de telefoon hebben ze mij beloofd dat ze naar de slacht zou gaan ...
ik was verzekerd bij de blesse.
hij is doorverkocht voor de sport.

paard werd AFGEKEURD voor de sport en zou naar de slacht gaan(oke dat weet je nooit zeker, mijn verzekeraar zei dat ik dan zelf mee moest of hem moest terugkopen anders was de kans groot dat hij als RECREATIEpaard doorverkocht werd, dat mag nml, want een afgekeurd sportpaard kan in sommige gevallen verder als recreatiepaard en dan verkoopt een verzekering hem dus door, doorverkopen als sportpaard mag niet! regels vd verzekering zelf.)
het paard van de TS is afgekeurd als sportpaard, toegezegd dat hij afgemaakt zou worden maar doorverkocht als sportpaard

wat klopt er niet Lips are sealed
en ja hier verdiend een verzekeraar meer geld aan dan wanneer hij daadwerkelijk naar de slacht zou zijn gedaan.
en dit gebeurd veel te vaak, en dus moet het maar eens openbaar gemaakt worden!!

Maar zat er geen persoon tussen die het paard als recreatiepaard heeft gekocht?
Of heeft ze deze rechtstreeks van de verzekering gekocht???

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:03

dat zou best kunnen dat het paard door de verzekering als recreatiepaard verkocht is, maar er had dan controle moeten zijn dat dit paard niet later alsnog de sport in zou gaan.

lees anders ook ff dit topic over "starten met een afgekeurd paard" viewtopic.php?f=29&t=617886&hilit=
daar staat ook eea duidelijk uitgelegd Lachen

[***], jij leest wat je wil lezen en snapt het nogsteeds niet helemaal, lees jij dit hele topic nog maar eens goed+de link die ik hierboven neer heb gezet.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:14

Het is wel vervelend dat het zo is gegaan. Misschien was het slim geweest om je pony eerst terug te kopen en dan naar de slager te brengen. Mijn vriendin moest ook de staart helemaal kort knippen want dan konden ze haar niet meer doorverkopen.

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:43

wanted schreef:
de eigenaar voor d huidige heeft een aardige prijs voor de merrie betaald dus kan het nooit dat ze er bij verteld hebben dat ze afgekeurd is!!!
en je MAG EEN AFGEKEURD PAARD NIET DOORVERKOPEN VOOR DE SPORT... hoe jullie het ook allemaal willen gaan draaien het mag gewoon niet!!!!
ik ga van de week nog effe nadenken of ik er melding van ga maken.. kijken wat ik daarna zelf kan doen en anders moet de nieuwe eigenaresse maar kijken wat ze doet ik zeg ook zeker niet dat het paard bij haar weg moet en als het goed gaat prima maar ze is gewoon voorgelogen en vind dat ze haar geld of iig een deel ervan terug moet krijgen.

Welke eigenaar heeft een aardige prijs voor de merrie betaald?
Het is voor de huidige eigenaar nog maar de vraag of die kan bewijzen dat de vorige eigenaar er echt wel vanaf heeft geweten. Het bewijs is altijd maar moeilijk te leveren.

Als je paard nu in de endurance loopt dan heeft jou dierenarts hoogstwaarschijnlijk een verkeerde diagnose gesteld, anders had ze nu nog onregelmatig moeten lopen.
Ook in de endurance word een paard streng beoordeeld bij Voor-en na keuring, als haar beenwerk niet goed was dat mag ze echt niet starten.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:38

Nou even niet om dit paard: maar wel over hetzelfde:
Ik ken een paard dat ene ruggewervel en nekwervel gebroken had doro ene ongeluk met een tractor, en dus ongeschikt zou zijn om nog mee te rijden. Die mensen hebben hem af laten keuren door de verzekering, ze hebben de geldwaarde van het paard uitgekeerd gekregen. En het paard hebben hun nog steeds, ze hebben hem teruggekocht van de verzekering, maar volgens mij heeft de verzekering in het paspoort een stempel gezet dat dit paard is afgekeurd en dus niet doorverkocht mag worden. En is dus voor iedereen zichtbaar als het dier wel te koop aangeboden zou worden...

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:44

de verzekering heeft helemaal niks verkeerd gedaan, sorry dat ik het zeg.

jij hebt je geld gekregen en het paard is dan van de verzekering.
als er een opkoper komt voor het paard dan verkoopt de verzekering het paard.
Zolang het paard verder gezond is, verkoopt de verzekering eigelijk altijd het paard.

En afspraken over het afmaken moet je dan op zwart-wit hebben anders heb je geen poot om op te staan.

je kan beter uitbetaald krijgen en dan 'met behoudt van restanten'.
dan mag je het paard houden en dan kun je hem altijd nog laten inslapen of op het land laten lopen.

XxX Martine

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:46

advocaat kan je gratis krijgen als je niet genoeg geld hebt,

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:57

Woow..heftig verhaal, maar ik snap niet dat je je paard naar de slacht kunt doen!! Ik zou haar of in laten of gewoon lekker in de wei zetten of in laten slapen, maar never nooit naar de slacht brengen!! maar dat is mijn mening.

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 13:16

angela36 schreef:
wanted schreef:
de eigenaar voor d huidige heeft een aardige prijs voor de merrie betaald dus kan het nooit dat ze er bij verteld hebben dat ze afgekeurd is!!!
en je MAG EEN AFGEKEURD PAARD NIET DOORVERKOPEN VOOR DE SPORT... hoe jullie het ook allemaal willen gaan draaien het mag gewoon niet!!!!
ik ga van de week nog effe nadenken of ik er melding van ga maken.. kijken wat ik daarna zelf kan doen en anders moet de nieuwe eigenaresse maar kijken wat ze doet ik zeg ook zeker niet dat het paard bij haar weg moet en als het goed gaat prima maar ze is gewoon voorgelogen en vind dat ze haar geld of iig een deel ervan terug moet krijgen.

Welke eigenaar heeft een aardige prijs voor de merrie betaald?
Het is voor de huidige eigenaar nog maar de vraag of die kan bewijzen dat de vorige eigenaar er echt wel vanaf heeft geweten. Het bewijs is altijd maar moeilijk te leveren.

Als je paard nu in de endurance loopt dan heeft jou dierenarts hoogstwaarschijnlijk een verkeerde diagnose gesteld, anders had ze nu nog onregelmatig moeten lopen.
Ook in de endurance word een paard streng beoordeeld bij Voor-en na keuring, als haar beenwerk niet goed was dat mag ze echt niet starten.

TS, weet je al wat meer? Schijnheilig

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 13:18

nee ik weet het niet het is allemaal zo tegenstrijdig heb de ombudsman gebeld maar die kunnen er niets mee en de kans is niet heel groot dat ze er uberhaubt wat aan kunnen doen tenzij meer mensen hier een melding van maken...
tsja wat moet je dan?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:10

Wees blij dat je paard een paardwaardig leven heeft, zonder pijn, anders liep hij/zij echt geen Endurance, gun de nieuwe eigenaar een fijn paard, leer hier van en ga verder met je leven.....................

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:14

Cassidy schreef:
Als je paard ingeslapen moet worden, doe je er het beste aan om het uiteinde van het touw vast te houden op het moment dat het ook daadwerkelijk gebeurd. Als je een verzekeringm kiest die het paard van je overneemt doe je er in dat geval ook goed aan om bij de verzekering na te gaan dat het paard ook in dat geval ingeslapen gaat worden, en verzeker je ervan dat dat dan ook gebeurd, desnoods er hier ook in dit geval zelf bijzijn. Staat de verzekering dat niet toe, moet je van verzekering veranderen.

Het feit dat de verzekering het paard heeft overgenomen en jij je geld hebt gekregen en het paard nog steeds leeft, is te wijten aan jouw keuze van de verzekering. Als de verzekering hem overneemt, zullen ze altijd een gedeelte van de kosten terug willen zien.

Als je geen geld hebt voor een rechtszaak, geef ik je weinig kans op succes. Een verzekering heeft altijd nog de langste adem.

OK dan! beter had ik het niet kunnen verwoorden. In iedergeval jammer dat het zo gegaan is met je paardje. Door dat innemen van verzekeringen ben ik al lange tijd geleden overgestapt naar een onderlingeverzekering waar dit niet van toepassing is.

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:14

kinscem schreef:
Hoi

Wat ongelooflijk balen zeg maar ik ben dat je er niks aan kan doen bij de verzekring. ik heb bij mijn verzekring het zo gedaan dat als mijn pony wordt afgekeurd ik hem kan terugkopen van de verzekering en dan zelf kan bepalen wat ik ermee wil doen.

Misschien dom hoor.. .maar ik snap dat "terugkopen van de verzekering" niet helemaal...
Het paard is toch al van jou??? Wil graag weten hoe dit zit, aangezien ik aan het twijfelen
ben tussen wel of niet een verzekering...

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 12:40

En ts.. tuurlijk is het voor jou heel rot je hebt afscheid moeten nemen van een paard, daar heb je overheen moeten groeien.. en zodra je dat een beetje van je af hebt kunnen zetten zie je je paard opeens te koop staan.. Gelukkig is het in dit geval goed afgelopen en heeft het paard een goed tehuis.. Ik zou in jouw
geval geen melding maken. Wel kun je zelf gaan kijken en met eigen ogen zien hoe het met het paard gaat als je dan merkt dat het toch absoluut geen goed tehuis is (wat mij erg sterk lijkt) dan kun je altijd nog overwegen een melding te maken..

Over de verzekering kan ik je niet helpen... Daar heb ik zelf
nog veel te veel vragen over Tong uitsteken

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:34

Heeft de huige eigenaar het paard eigenlijk laten keuren bij de vorige eigenaar? Bloos
Of hebben zij het paard zonder keuring gekocht?

silverbrumby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:39

xkusssx schreef:
kinscem schreef:
Hoi

Wat ongelooflijk balen zeg maar ik ben dat je er niks aan kan doen bij de verzekring. ik heb bij mijn verzekring het zo gedaan dat als mijn pony wordt afgekeurd ik hem kan terugkopen van de verzekering en dan zelf kan bepalen wat ik ermee wil doen.

Misschien dom hoor.. .maar ik snap dat "terugkopen van de verzekering" niet helemaal...
Het paard is toch al van jou??? Wil graag weten hoe dit zit, aangezien ik aan het twijfelen
ben tussen wel of niet een verzekering...

nee dat is altijd zo, je verzekerd je paard voor een bepaald bedrag ( bij onze verzekering krijg je dan 70 of 80 % ervan als je paard afgekeurd is en je hem/haar afstaat), en dan kan de verzekering bepalen wat er met dat paard gebeurd, wil je dat niet, dus wil je het zelf bepalen of wil je hem/haar nog een pijnvrij leven gunnen op de wei als dat mogelijk is, of wil je hem zelf laten inslapen of slachten, dan kun je je paard terugkopen, maar dan mag het niet worden doorverkocht, dus op papier alleen van jou blijven, of inslapen.