Paard verkopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:35

Ik zou je paard verkopen, het is wel even heel erg moeilijk, op het moment dat ie te koop staat is het heel moeilijk, maar als ie eenmaal weg is, dan is het meestal wel goed......

ik zit/zat in de zelfde situatie, maar dat ga ik hier niet zomaar even uitleggen, als je het al wilt weten, dan kun je me wel pm'en...

Cuddle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:58

Quellian schreef:
Dank je wel Cuddle

Mocht dit niet doorgaan, dan wil ik zeker kijken naar andere opties, evt. voor leasen. Verkopen is heel definitief.

Mocht je niemand kunnen vinden, ik ben geintresseerd, en ik wil je graag kunnen helpen! PM me maar als je iets wilt weten of vragen... mijn boxje staat open!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:16

Een relatie verbreek je soms ook, ook al hou je nog zoveel van diegene. Dat Quellian het goed heeft weet iedereen wel denk ik, daar hoeft niemand aan te twijfelen iig. Het is wel heel moeilijk denk ik, jouw gevoel zegt nee terwijl bijna iedereen in je omgeving zegt: verkopen. Ik vergelijk het even met mijn ex...Na drie jaar had ik het uit moeten maken maar zat mijn gevoel me steeds in de weg. Toen het echt uit ging was ik zó opgelucht.

Daarnaast heb je nu alleen maar mooie dingen met haar meegemaakt maar stel nou, je houdt dr en je besluit om er tóch weer op te gaan zitten. En dan gebeurt er net zoiets als met Stanley. Daar wil je ook niet op wachten denk je? Want hoe braaf ze ook zijn, angst voelen ze toch wel, hoe dan ook!

Sterkte meis!

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:22

Akke schreef:
Een relatie verbreek je soms ook, ook al hou je nog zoveel van diegene. Dat Quellian het goed heeft weet iedereen wel denk ik, daar hoeft niemand aan te twijfelen iig. Het is wel heel moeilijk denk ik, jouw gevoel zegt nee terwijl bijna iedereen in je omgeving zegt: verkopen. Ik vergelijk het even met mijn ex...Na drie jaar had ik het uit moeten maken maar zat mijn gevoel me steeds in de weg. Toen het echt uit ging was ik zó opgelucht.

je bent al zo ontzettend lang aan het twijfelen en moet misschien toch een keer de relatie verbreken. Quellian is een goed en fijn paard die het bij jou goed heeft, maar nog veel meer te bieden heeft wat bij jou niet gaat gebeuren (daarover heb je al veel te lang twijfels) ik denk dat, zoals akke het zo mooi verwoordt, het tijd wordt de relatie te verbreken en verder te gaan met een vent Stan, da's jouw man! Het zal een nare ervaring zijn het afscheid nemen, maar zal zeker (financiele) opluchting geven en al dat twijfelen is ook niet bevorderend voor jouw gezondheid. Bij een ander zal Quel het ook best naar haar zin gaan hebben en je kunt haar toch altijd opzoeken en misschien wandelen of longeren zoals je nu ook doet (alleen kost het je dan niets meer) je kunt je tijd en geld aan Stan uitgeven en werken aan jouw eigen gezondheid.
ons advies: verkopen, voor alle partijen de beste oplossing (dat weet je diep in jouw hart ook wel )

Anoniem

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:31

Ik sluit me helemaal bij de mening van rhijnauwen aan. Verder denk ik dat je je wat de verkoop betreft niet allemaal doemscenario's in je hoofd hoeft te halen.

sylvia_1975

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:10

kunje haar niet proberen te verkopen en dan afspreken dat je nog vaak bij haar wilt komen kijken?
Dit is ook niet echt eerlijk tegenover je paardje.
Of probeer onder begeleiding van een goede intrukteur les te nemen om je vertrouwen weer wat op te bouwen tussen jullie zodat je mischien over een paar maanden wel weer durft?
Ik wens je heel veel sucses

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:31

Er komt a.s. zondag iemand voor evt. lease voor de komende 1,5 jaar.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:51

Wil de bijrijdster hem niet overnemen??

050206051012Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:54

Rl_PrincEsS schreef:
Wil de bijrijdster hem niet overnemen??

Nee, die wil geen eigen paard en heeft der ook net 3x gedaan

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:24

Als je paardje nog zo jong is zou ik toch over verkoop nadenken.
Lease is leuk, maar als zij er nou mee stopt zit je er nog steeds mee.
Of als zij in het ziekenhuis komt, financieel het niet meer red etc. dan zit jij met de gebakken peren.
Ik zou heel graag een jong paardje kopen, vanaf de 2e eigenaar, die er heel erg mee begaan is en contact zou willen houden, en dat heb ik nu ook gedaan. De eigenaren zijn er achteraf blij mee dat ze hem weg gedaan hebben, ze komen af en toe langs hebben we afgesproken. Het is even zoeken, maar als je dat doet is het achteraf bekeken toch wel fijn misschien.
Veel mensen die ik ken willen graag een vierjarige, wat is er nou lekkerder voor je paardje dan dat je hem/haar(?) nou zou verkopen en dat hij/zij daar voor de rest van het leven mag blijven, 1 eigenaar, lekker vertrouwd. Je doet je paard er denk ik geen plezier mee elke 1,5 jaar een nieuwe ruiter te geven.
Het is een ontzettend moeilijke beslissing, maar als je ech tgoed zoekt en rustig wacht tot de juiste persoon voor je paardje voorbij komt misschien wel de juiste.
Stel dat deze er mee stopt, vind je dan eentje in de buurt waar het echt goed mee klikt? wordt er starks niet te vaak van eigenaar gewisselt. Ze is nog zo jong.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:12

Snap ik ladymagic

Maar ik zit op dit moment in een k*tperiode waarin ik niet kan besluiten om van 2 dierbaren definitief afscheid te nemen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:17

Ik zou ook zeggen verkopen.
Je zou kunnen overwegen om dan toch een ander paard te kopen waar je wel op durft.

050206051012Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:25

Ibalia schreef:
Je zou kunnen overwegen om dan toch een ander paard te kopen waar je wel op durft.

Het gaat me niet om het niet-durven. Ik heb geen zin om serieus aan de slag te gaan en 2 paarden is financieel erg zwaar en dat zie ik ook niet meer zo zitten.

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:11

ik hoop dat het wat word en hoop ook dat je ons op de hoogte houd wat het definitieve besluit word Ben toch wel nieuwschierig wat er gaat gebeuren.

en als je niks kan vinden bied ik mij ook aan hoor Heb een heerlijk landje en een paardje erbij zou super zijn Kan helaas op het moment ff niks kopen (weer even voor sparen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:47

Quellian schreef:
Ibalia schreef:

Het gaat me niet om het niet-durven. Ik heb geen zin om serieus aan de slag te gaan en 2 paarden is financieel erg zwaar en dat zie ik ook niet meer zo zitten.

Dat had ik niet goed begrepen, sorry
Het moet natuurlijk ook financieel te doen zijn. Mijn paard staat bij mijn ouders en ik betaal een symbolisch bedrag aan stalgeld.
Anders kon ik het ook niet betalen. Soms maak ik me wel eens zorgen wat te doen als mijn vader de paarden allemaal weg doet.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:56

NIET VERKOPEN KRIJG JE SPIJT VAN...
heb ik ervaring mee als je echt een band heb moet je het niet doen..

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:21

Met de woorden die ik ken zou ik nu niet zeggen verkopen...
wacht daar eerst nog even mee... als het voor jou wat rustiger is dan pas verkopen dan weet je zeker dat er een goed overwogen besluit is genomen en niet direct spontaan genomen...

Leasen is een goed alternatief maar zet dan ook werkelijk alles officieel op papier !! zodat het goed geregeld is als er wat gebeurd

Sabine_Jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:24

Ik zou haar wel verkopen... Je zal haar eerst wel heel erg missen, maar daar kom je denk ik wel weer over heen. En als het financieel ook beter gaat.. Je hebt idd geen paard om een bijrijder te hebben, je moet er zelf wat mee doen vind ik! Maarja het blijft je eigen keuzen.. Het zal wel moeilijk zijn als je haar weg moet doen.. Succes ermee!

rhijnauwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:44

Quellian schreef:

en?.. heb je al een definitieve oplossing gevonden voor Quellian?

djoeka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:54

Wij hebben hetzelfde gehad met de pony van onze dochter. Ze waren stapel op elkaar maar ze durfde er niet meer mee te rijden (viel regelmatig). Na een half jaar dubben besloten om de pony toch te verkopen. Ze heeft nu een andere pony en het gaat waanzinnig goed. Ze is fanatieker dan ooit en rijdt bijna iedere dag en slaat geen dag over.
Ik snap dat jij geen ander paard wilt maar als je iedere keer met tegenzin erheen gaat en niet meer durft te rijden gaat de lol er vanaf en wordt het een opgave en dat mag nooit de bedoeling zijn.
Soms is het nou eenmaal beter om dan te verkopen hoe moeilijk het is.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 08:57

rhijnauwen schreef:
Quellian schreef:

en?.. heb je al een definitieve oplossing gevonden voor Quellian?

Nope... Diegene die zondag zou komen kreeg het niet rond met haar man/vriend. Dus ja, dan houdt het snel op

Ben nu met een meisje aan het PBen die haar evt. 3 dagen per week wil bijrijden, scheelt ook al een hoop en kan ze gewoon blijven.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:52

idd, zou een fijne oplossing zijn!

succes!

ikke1976

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:18

Er zijn genoeg mensen die wel een paard kunnen onderhouden, maar geen paard kunnen kopen.. Kijk maar eens op marktplaats of zo..

In ieder geval sukses met je beslissing..

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:18

ik heb niet heel je topic gelezen maar wilde toch even reageren.

ik heb 3 pony's (fjorden) 2 merries en 1 veulen en 1 veulen op komst.
ik rijd nu 2 keer per week, in het bos, verder niet.
1 paard staat gewoon te staan in de wei, daar doe ik niks mee.

ik zit er over te denken om er 1 te verkopen aangezien ik toch maar op 1 paard kan rijden.....
en toch blijft het moeilijk.
weg is weg.

ik heb ook een paar jar helemaal niet gereden,gewoon omdat ik er geen zin in had en omdat ik bang was geworden na een val met het paard waarbij ik eronder ben gekomen.
vanaf dat moment wist dat paard precies hoe hij mij bang kon krijgen en dat deed hij dus ook.
ik heb er 3 jaar over gedaanom dat paard weg te doen.
ik heb hem geruild tegen mijn huidige fjord, omdat ik niet paardloos wou zijn. (ookal reed ik nooit).

vanaf het moment dat ik dat paard weg heb gedaan ben ik langzaamaan weer gaan rijden.
en nu rijd ik nog maar 2 keer per week (en in de winter niet)

als je het kan betalen, en je houd van je paard en je hebt er moeite mee, waarom zou je hem dan verkopen?
als je er niet meer bang van bent en je kunt het betalen, zou ik zeggen: laat lekker lopen. (of hij moet hele dagen opstal staan??)
straks krijg je er spijt van en dan?
je paard wordt er niet slechter vanhoor, als hij minder gereden wordt. (of als hij niet gereden wordt)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-09-09 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.