Help, pony is gevaarlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:52

Omdat ze dan denkt dat de vacht neit meer mooi is en haar pony voelt zich gelukkig als hengst, nou schiet mij maar lek

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:52

Charadelover schreef:
Vind je het egoistisch van mij dat ik hem hengst wil laten, terwijl ik gewoon op zoek ben naar een plaatsje waar hij kan staan en hengst kan laten?

Ik heb al haast een oplossing waar hij misschien eind van de maand al heen kan ALS HENGST!

En dat contact dat hij nu tijdelijk niet heeft met andere paarden heeft opzich niets met zijn hengst zijn te maken.
Alle staleigenaren bij ons in de buurt zitten vol, maar dan zeggen ze dr wel nog ff bij dat ze geen hengsten willen. maarja daar heb ik niets aan want de stal zit toch al vol...

Jij veranderd steeds je verhaaltje. Eerst hadden stallen in de buurt wel plek, maar niet voor een hengst en nu opeens helemaal geen plek

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:54

www.hetparadepaardje.nl
Heel eind uit de richting van jou, maar ze nemen daar wel shetlanderhengsten aan. Als ik jou was zou ik hem liever ergens neerzetten waar hij het goed heeft en waar die manieren leerdt maar dat je hem minder ziet, dan een onhandelbaar paardje thuis.

edit* typfout in link.
Laatst bijgewerkt door Sapphire op 12-04-06 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:54

Kaatie schreef:
Waarom is castreren dan geen optie?

het kan wel een optie zijn maar je kunt ook gewoon rustig aan alles waar hij raar op reageerd leren dat hij daar normaal op moet gaan doen dan hoef je nem niet gelijk te laten castreren

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:56

karoliena schreef:
Omdat ze dan denkt dat de vacht neit meer mooi is en haar pony voelt zich gelukkig als hengst, nou schiet mij maar lek

umh .. vind je dat erg dat dat mijn menig is ?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:56

Hoe wee tjij dat nou, kom op zeg

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:57

karoliena schreef:

umh hoebedoel je dat

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:57

Kan je zoiets als de opvoeding van een hengst dan niet beter aan deskundige mensen overlaten, of nog beter: aan andere paarden?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:58

lorenzolover schreef:
karoliena schreef:

umh hoebedoel je dat

Jou hengst is zelf niet opgevoed, dus blijkbaar weet je zelf ook neit hoe dat moet, ga dan niet het advies geven zoals jij het gedaan hebt want dan word deze straks net als jou hengst

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:58

En even for the record: denk jij oprecht dat een ruin dan minder gelukkig is dan een hengst? Of dat alle ruinen minder mooie vachten hebben dan hengsten?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:59

Probeer haal al 100 keer uti te leggen dat het neit zo is maar ze si er van overtuigd

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:00

Kaatie schreef:
En even for the record: denk jij oprecht dat een ruin dan minder gelukkig is dan een hengst? Of dat alle ruinen minder mooie vachten hebben dan hengsten?

zo bedoel ik het niet maar mijn hengst voelt zich ook prima als hengst daar hoeft hij geen ruin voor te zijn

en ja zen vacht is eerder vaal enz.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:01

Dat is een kwestie van voeding, als een pony slechte voeding krijgt of ziek is word zijn vacht dof, als hij gezond is echt neit, daar veranderd ruinen niks aan. Hij voelt zich niet gelukkig als hengst, als hij alles en iedereen aanvalt lijkt me dat niet.

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:01

karoliena schreef:
Probeer haal al 100 keer uti te leggen dat het neit zo is maar ze si er van overtuigd

ja daar hebbie gelijk in maar moet ik dan gaan toegeven aan iets wat ik niet ivnd maar wat JIJ vind

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:02

Lieve schat, het is gewoon niet zo dat de vacht dof word van castereren, dat heeft niks met een mening te maken

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:03

karoliena schreef:
Dat is een kwestie van voeding, als een pony slechte voeding krijgt of ziek is word zijn vacht dof, als hij gezond is echt neit, daar veranderd ruinen niks aan. Hij voelt zich niet gelukkig als hengst, als hij alles en iedereen aanvalt lijkt me dat niet.

die van mij valt niemand aan hoor en dat kleine shetje viel haar 1 X aan

het moet niet vaker gebeuren maar kom op hij is nog jong het kan toch is gebeuren

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:03

Moet Nanny Kim even langs komen, de Lier is heel dichtbij....... en dan leer ik jou wel hoe je met dit mormel om moet gaan......

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:04

Goed idee KiWiKo

THHIRZA

Re:

karoliena schreef:
Lieve schat, het is gewoon niet zo dat de vacht dof word van castereren, dat heeft niks met een mening te maken

umh uh een hengst heef teen bepaalde stof in zich ik zou niet meer weten wat maar in ieder geval daar ligt het aan

Anoniem

Re:

LADPR

Re:

Testosteron, dat heeft niks met de vacht te maken maar emt de hormonen en de hormonen staan weer los van de vacht.

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:05

KiWiKo schreef:
Moet Nanny Kim even langs komen, de Lier is heel dichtbij....... en dan leer ik jou wel hoe je met dit mormel om moet gaan......

uh tegen wie word dit bedoelt ik neem aan voor de gene die dit topic heeft geopend

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:06

karoliena schreef:
Testosteron, dat heeft niks met de vacht te maken maar emt de hormonen en de hormonen staan weer los van de vacht.

me ma zit al best wel heel lang in de paarden zei daar iets over
maar bij die van mij is het zo dat hij manen heeft tot over zijn knieeen die ik vaak moet knippen en het blijf maar groeien daar heeft het dan ckr ook niks mee te maken want de rest van de shette bij ons op stal hebben dat allemaal niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:07

Ik denk dat die pony veel beter af is als ruin, dan kan hij tenminste het land op met zijn soortgenoten. Zeggen dat hij gelukkiger is als hengst is onzin van de bovenste plank. Dat noem ik eerder aan jezelf denken dan aan het paard. Lekker castreren en tussen de andere ponies.

En wat een ontzettende onzin om te zeggen dat je paard slecht in zijn vacht zit als hij gecastreerd wordt

Sommige mensen zouden geen hengst moeten hebben je bent er duidelijk niet klaar voor. Hoe wil je dat gaan doen als hij straks 3 is? Je kunt hem nu al niet aan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-04-06 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:07

Afbeelding

de mijne glimpt *bb) ook echt niet