tikken geven:s :s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:57

Ik heb het dus over corrigeren als je ernaast staat... voor de duidelijkheid!

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:58

haha ja dat begrepen we wel!!
maar inderdaad let op je woorden want sommige mensen...

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:01

jaja want als je iets zegd waar iemand het niet mee eens kan zijn dan hang je

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:47

jep inderdaad hahaha!!!
zolang je maar gewoon blijft zeggen wat je meent is alles ok hihi

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:50

NEEHEEE!! Je moet zeggen wat anderen willen!! hehe snap je niet hoe het werkt hiero

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:10

oh was dat de bedoeling...
ik vond het hier allemaal ook al zo eensgezind... hahahaha...

tja sorry maar ik blijf toch echt zeggen wat ik meen.
heb lois_fjordje ook niet voor niks aangeraden om weer lekker verder in de penny te gaan lezen....

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:20

ik heb een drie jarige puber en als ik die niet af en toe een mep geef,geeft hij mij wel een mep
meestal is het niet de pijn zelf waar hij van schikt (kan ook niet aangezien ik nogal scheel mep) maar vooral vn het geluid ervan.
ik heb hem maar 2 x echt een harde klap gegeven omdat hij echt heel erg vervelend aan het doen was en de rest van de dag was hij helemaal geshokeerd
maar daarna heeft hij het nooit meer gedaan!

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:01

ik ben het helemaal met je eens!!!

Rachel_x

Re: tikken geven:s :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:06

Met sommige ben ik het niet eens.. Als ze zeggen: Wie niet wilt moet maar voelen.. Het kan zijn dat je paard is ene keer geen zin heeft..Dat is heel normaal want dat hebben wij ook! Maar soms geef ik mijn paard wel eens een tikje, want ik wil wel de baas over hem blijven , en hij niet over mij. Maar als hij schikt dan zou ik hem dat niet kwalijk nemen. Dat si zielig.. Je moet ej paarden wel met respect behaldelen als ze dat ook bij jou doen vind ik. xxx

Oydis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:11

anneliesdj schreef:
Precies, toen ik 5 jaar geleden de engelse volbloed merrie op stal kreeg dacht ze ook dat ze alles kon maken. Ze kon niet normaal vast staan, ging altijd hangen, als ze de trailer op moest ging ze er braaf in om vervolgens weer keihard achteruit te stormen op het moment dat je de stang erachter wilt doen. Voetjes geven deed ze niet normaal, die kwamen in je gezicht terecht, en als je vast blijft houden ging ze vreselijk tekeer, en zo kan ik nog wel even door gaan. Ik heb het eerst met geduld en lieve woordjes geprobeerd maar toen ik voor de zoveelste keer maar net aan een ernstig ongeluk was ontsnapt(door haar schuld) was ik het echt spuugzat, heb de dressuurzweep gepakt en ze heeft een paar flinke striemen over haar kont gehad. Het heeft 2 weken geduurd en toen gedroeg ze zich keurig, steeds als ze zich misdroeg heb ik de zweep erbij gepakt en ze heeft hem genoeg gevoeld, ze heeft ervan gemerkt dat zij niet kan doen wat ze wil en op die manier mij in gevaar kan brengen.
Daarna heb ik in haar bijzijn al ruim 4,5 jaar geen zweep meer in mijn handen gehad en ze gedraagd zich nog steeds keurig, reageert op de kleinste dingen, zij weet precies wat ze aan mij heeft en ik weet precies wat ik aan haar heb.

En zeg nu niet dat ik mijn paarden mishandel want dat slaat nergens op, ik hou er ook niet van om ze te slaan maar soms is het nodig en ik laat het niet zo ver komen dat ik moet kiezen tussen mijn eigen veiligheid en de zweep. En neem maar van mij aan dat ik destijds vaak genoeg in de rats heb gezeten, ze was soms echt gevaarlijk.

Dit is zo herkenbaar, ben het helemaal met je eens. Soms MOET je wel. En je geeft je paard geen tik voor de lol.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:44

Karaat_Lover schreef:
Met sommige ben ik het niet eens.. Als ze zeggen: Wie niet wilt moet maar voelen.. Het kan zijn dat je paard is ene keer geen zin heeft..Dat is heel normaal want dat hebben wij ook! Maar soms geef ik mijn paard wel eens een tikje, want ik wil wel de baas over hem blijven , en hij niet over mij. Maar als hij schikt dan zou ik hem dat niet kwalijk nemen. Dat si zielig.. Je moet ej paarden wel met respect behaldelen als ze dat ook bij jou doen vind ik. xxx

Ik ben helemaal met jou eens! Maar iedereen mag natuurlijk zelf weten wat ze met hun (lieve) paarden doen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:46

Een paard is geen mens Als jij af en toe een tik geeft, en af en toe niet DAN is je paard pas zielig, hij kan nl. geen touw vastknopen aan het 'waarom' ervan.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:50

lois_fjordje schreef:
haha ja paarden blijven gekke beesten:P probeer je paard eens met respect te behandelen;) Kijk naar Guusje en Jolanda: Die behandeld haar paard met respect en ze rijden nu Z2 dressuur met 21 wp!

Zijn de menigen enorm over verdeeld

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:52

ow heey sorry dat ik eerst zo gemeen was... ik had een beetje een rot bui..

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:59

Reageer het dan eens op een hooibaal af en niet op bokt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:03

Damn, Kim, ik had dat ene topic helemaal gemist, heb het nu even bijgelezen
Lois_Fjordje, zeg eens eerlijk, ben jij echt of heb jij een schaduwaccount genomen om ons te stangen

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:05

Een hengst in een kudde geeft jou paard ook niet een klein duwtje hoor! mijn pony denk dan oo krijgen we nu alleen maar een duwtje MOOI (moet je toch de baas over spelen)

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:05

atreyuevita schreef:
En NEE een paard hoort je niet te trappen.

euh laat ik nou vinden dat een paard MIJ niet hoort te trappen Jep en dan geef ik een skup terug zo hard als ik kan met de wreef van mijn voet waar ik het dier ook raken kan, helaas is dat meestal onder de buik. Maar geloof me, daar heeft het paard geen pijn an hoor....... hij schrikt zich alleen het apelazerus, ik heb namelijk wel zo een 500 keer minder schopkracht dan een ander paard

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:12

lois_fjordje schreef:
ow heey sorry dat ik eerst zo gemeen was... ik had een beetje een rot bui..

geeft niks

Ik heb wel een mooi voorbeeldje.

Mijn 6 jarige 1.74 zeer sterke grote meneer....... loopt altijd gewoon netjes met me mee, lang touwtje........ hij kijkt een beetje rechts, kijkt een beetje links...... wil graag aan dingen snuffelen wat hij dan ook wel mag...... MAARRR als ik zeg dat we verder gaan, gaan we verder...... en moet hij niet zijn kracht in de strijd gooien om toch te blijven snuffelen........ want dan sla ik hem even met het uiteinde van het touwtje over de neus......

Nu had hij daar in het begin nogal een handje van om dat soort dingen te doen......Daardoor heeft hij dus 3 keer een behoorlijke tik met het touwtje gehad. En nu hoef ik alleen maar even iets druk op het touwtje te zetten en te zeggen "ga je mee vriend?" En meneer loopt even vrolijk weer mee. Zelfs mijn dochter van 7 kan hem nu gewoon fijn aan het touwtje meenemen

Ik kan het qua kracht nooit winnen.

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:19

inderdaad paard =lief jij =lief
paard = niet lief jij = niet lief
en dat de één een tik geeft en de ander liever een schop dat moet je zelf weten.

als er maar een goede verstandhouding is tussen jou en je paard!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:27

Nou, ik reageer ook maar, ten eerste : wat kunnen sommige van jullie kinderachtig reageren, ook op reacties van anderen, Hoe oud zijn we 12???

En ja, ook ik vind dat als een paard je echt iets wil doen en gewoon gemeen is dat je best eek tik kan geven. Ik sla mijn paardjes ook niet zomaar, maar 1 die probeert je echt uit. Ook met stal ingaan op manege waar ik soms in binnenbak kan rijden. Ze verrekt gewoon om naar binnen te gaan, vanalles geprobeert steed echt uuuuuuren bezig om haar binnen te krijgen. Op laatst pakte ik zweepje want was het zat, had gevoel dat ze me gewoon uitlachte en heb dr een tik verkocht en ze liep gelijk naar binnen. Nooit meer problemen mee gehad. Loopt nu gewoon naar binnen zonder ook maar te twijfelen om weer te proberen. En 1 tikje is echt niet in elkaar slaan maar zo weten ze wel dat JIJ het menes bent en dat ze moeten luisteren nu

Ik vind niet dat je een jong paard zoals iemand vertelde een tik mag geven omdat hij terug naar de eigenaar wil lopen. dat is niet gemeen bedoeld, dat is gewoon een jong paard wat niet snapt wat van hem verlangt word.

Als een paard je aanvalt, bijt of gemeen is mag je een paard best een tik geven. Gewoon op kont met zweep of zo, niet tegen hoofd slaan, worden ze kopschuw van.
Waarom reageren sommige van jullie alsof een paard dan gelijk mishandeld word? Ook met rijden een tikje geven als ze niet op been reageren. ik vind zieliger als paard 100 keer in zijn ribben geschopt word als hij niet reageert. eerst beenhulp, geen reactie nog een keer en dan als ze nog niet reageerd tik ik haar.
net als met vervelend doen, ik waarschuw haar met mijn stem, dan hef ik mijn hand en meestal snaot ze dan de boodschap
Groetjes

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:38

Idd, mensen reageer niet zo aanvallend!

Ik vind ook als je paard echt gemeen doet je hem best een tik mag geven.
Als mijn pony me schopt, reken maar dat ik terug schop!
Zo gaat dat ook in de kudde, en ík ben de leider, niet mijn pony.

Als mijn pony niet naar me luistert als ik erlangs loop ofzo, verhef ik mijn stem en zeg ik zijn naam.
Als hij dan door blijft gaan geef ik een ruk aan zijn halster, dan stopt hij meestal wel.
Word het echt te gek dan zet ik hem helemaal stil en dan roep ik nog iets kwader zijn naam.

Als ik rijd en hij reageert niet, prik ik een keertje met mijn spoor.
Reageert hij dan ook al niet, dan krijgt hij een tik.
Gelukkig komt een tik zo heel vaak niet voor, en meestal is het dan op het dekje, gewoon dat hij beetje schrikt.

Vroeger strafte ik mijn pony véél te snel, hij was nog jong en luisterde niet, en ik als meisje van 12 hield mijn pony niet.
Dus gaf ik hem maar een knal of een ruk.
Tot mijn moeder er iets van zei, en ik inzag dat er veel meer nadelen dan voordelen aan zaten!
Gelukkig weet ik nu wel anders, als ik rustig blijf, schiet mijn pony ook niet in de stress en los je het makkelijk op.

Ik vind dat als je paard je schopt of bijt ofzo, je hem best een flinke tik kan geven.
Je paard hoort respect voor je te hebben.
Heeft hij respect, heb jij respect!

Anoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:50

er kome steeds meer verstandige mensen!!!

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:58

@ KiWiKo : Tsjonge wat een grote!! Bij de buren staat ook zo'n joekel, is een ex renpaard geweest maar op zijn 5e vonden ze hem te langzaam en moest hij naar de slachtt:O maar die mensen redden meestal een paar dieren van de slacht:) Nu issie 6 jaar. Ik vind het echt belachelijk dat sommige mensen zeggen: oh dat paard is niet zo goed, doe maar weg! Maar ik geef met het halster alttijd een tikje op de kont. Niet hard want daar kan ze niet tegen( ze is vroeger door mensen echt VET veel geschopt) ik stond eerst een half uur stil met har voordat ze doorstapte:) maar nu luisterd ze ook prima! Veel plezier nog met je paardjes

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:11

Senks

En hier heb je dus gelijk een groot verschil te pakken. Een engels volbloed is over het algemeen een heel sensibel paard. Die kan al helemaal over de rooie gaan van een met lage stem zonder verheffing gezegde Heeei, effe dimmen Die hoef je dan ook nooit een tik te geven, want zo een dier is 3 dagen over de zeik........ en dan heeft die tik dus geen nuttige functie, sterker nog, je bereikt er het tegenovergestelde mee.

Zo een paard slaan is net als een ADHD kind in een Lunytunes filmpke.

Ik heb ook een EV gehad, die van mijn avatar, heeft nog ooit een keer een tik gekregen...... alhoewel ik wel altijd met zweep reed. Een keer heb ik hem een tik gegeven, ik was zelf moe, sjaggo..... ruzie met vriendje en ga zo maar door. Hij was even iets stout, ik kon het niet hebben en gaf hem een te grote tik........ waardoor hij zoooooo pissed was dat hij mij echt eraf MOEST hebben. Wat hem toen ook lukte......... Toen ik op de grond lag, draaide hij zich om.... liep naar me toe met een blik van , ZO JONGEDAME...... boodschap duidelijk??????

Ik kan je vertellen dat ik heel, heel veel van dit dier geleerd heb. En zeker over straffen. Nog meer over onterecht straffen, want dat pikte hij niet