Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
als hij mij bijt of schopt krijgt hij een flinke pets terug ja maar ik ga hem niet helemaal in elkaar timmeren lijk wle gek om je paard zo te verprutsen
jashin schreef:als een paard jou bijt of trapt dan ligt het an jezlef een paard gaat niet uit zijn eigen bijten of trappen.
en als mijn paard echt iets fouts doet negeer ik hem gewoon dan houd hij vanzelf op !
) was hij ook nergens meer bang voor, hij liep heel ontspannen achter mij aan, overal naar toe. Absoluut geen problemen meer.
Citaat:straffen doe ik niet echt aan... bij paarden is het meer een questie van op zijn plaats zetten vind ik...
ik hoef alleen maar mijn stem te verheffen dus bijv. Hée zeggen... of uhh en dna weten ze het al... bij die ene hoef ik alleen mr naar em te wijzen en te zeggen : niet doen he.. dna staat ie me al aan te kijken van: okee ik zal het niet proberen...

joycie schreef:Ik zie ook weleens kinderen hun pony op het hoofd slaan. Ik vind dat echt zielig.
Urielle schreef:joycie schreef:Ik zie ook weleens kinderen hun pony op het hoofd slaan. Ik vind dat echt zielig.
Kopschuwheid is een gevolg van onterecht of onbegrijpelijk straffen. Wanneer jij consequent een tik geeft op zijn neus als de pony bijt, wordt hij niet kopschuw. Hij kan het plaatsen: 'bijten = stout = tik op mijn neus'. Als je het de ene keer goed vindt en de andere keer niet, of een ruitertje geeft na vijf minuten pas een tik, dan snapt de pony niet wat hij verkeerd deed en dan wordt hij idd wantrouwend.