Happyhrs schreef:Ik geef haar minimaal 1 dag in de week de hele dag gewoon vrij, wel even poetsen etc. maar als ik haar meerdere dagen achter elkaar "vrij geef" word het een beetje een grote aardappel zak die niet vooruit te branden is, dat is nou eenmaal gewoon haar karakter want ze werkt graag als het leuk is en ze niet uit haar "ritme " gehaald is
Misschien spreek je inderdaad niet helemaal dezelfde "taal" met je paard, of heb je de motivatie van je paard nog niet helemaal gevonden. Reageert ze wel op beloning van stem? En wil ze wel iets simpels doen (bv naar je toe lopen) voor een snoepje? Zo niet is dat niet de motivatie voor jouw paard om iets te gaan doen en zal het niet helpen.
En een hele belangrijke is om zelf positief te zijn, in je posts hier en omschrijving van je paard lees ik heel veel negativiteit. Onderschat niet hoe erg dat (onbewust) doorwerkt tot je paard! Hetzelfde als bv een docent niet gemotiveerd is om je als leerling les te geven en/of je misschien als leerling niet leuk vindt. Dan is de motivatie om van die docent wat aan te nemen en leren of daarvoor iets te doen of regelen ook erg klein. Succes!