Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bokkerbb schreef:Ik heb wel een merrie c pony, als ik doe er bij zet, die mag gedekt worden en hij is toch gecastreerd, gaat hij mij dan gerust laten? Misschien is hij gefrustreerd? Hij heeft wel nooit eerder gedekt dus snap niet vanwaar die frustratie opeens komt
Bokkerbb schreef:Sintara schreef:Een time out werkt niet als correctie bij een paard, en je billen naar hem toe draaien.. Dat is wat een merrie doet als ze het wél leuk vindt.
Je zult hem uit je ruimte moeten werken (als in híj gaat weg bij jou, niet andersom). En je mag best boos doen en stem gebruiken.
Die deuk in zijn ego komt vanzelf wel weer goed
Ik zet me dan wel 3 meter verder en doe gewoon wat opruim werk of wat rond wandelen maar ik bedoel gewoon me omdraaien als in ik geef je geen aandacht zo, maar vrees dat dit niet genoeg is
janderegelaa schreef:Chemisch castreren lukt soms gewoon niet. De enige oplossing is echt castreren. Alleen je haalt dan wel de hengst uit het paard maar niet het karakter. Dus ook niet het gedrag.
Ben wel benieuwd wat voor paard/pony het is.
bigone schreef:Wanneer jouw da het afraad zou ik me maar eens heel snel verdiepen in paardengedrag. Want door onkunde van jou kan het gebeuren dat hij straks het stempel levensgevaarlijk krijgt en jij in het ziekenhuis ligt. En wanneer je geen ervaring hebt moet je zeker geen hengst kopen.
pien_2010 schreef:janderegelaa schreef:Chemisch castreren lukt soms gewoon niet. De enige oplossing is echt castreren. Alleen je haalt dan wel de hengst uit het paard maar niet het karakter. Dus ook niet het gedrag.
Ben wel benieuwd wat voor paard/pony het is.
Dank je.
Kan het niet zijn dat er in het hoofd iets is waardoor dit veranderingsgedrag? Want een paard gaat na 18 jaar toch niet opeens zomaar veranderen "want het baasje is niet consequent"? Tenminste ik lees nergens (of ik heb er ov er heen gelezen , dat ze dit paard nog niet zolang heeft.
Ik geloof dat het een 1.50 paard is, dat ergens geschreven werd.
Jessix schreef:pien_2010 schreef:Dan zou ik toch ook met de dierenarts er over hebben of er iets mis kan zijn in zijn hoofd waardoor hij opeens zo vreemd doet. En of je dit kunt achterhalen?
Cushing zou nog kunnen. Dat verandert het gedrag behoorlijk.
Elisa2 schreef:Ik zat me serieus af te vragen of dit een serieuze post is...
In ieder geval, mocht het serieus zijn..gewoon laten castreren door een castreur in de wei. Voor het dier ook beter, kan het tenminste nog met een beetje geluk bij andere paarden staan. En zoek zelf een instructeur oid die je kan begeleiden.
wemkelover schreef:Je rug toekeren terwijl dit paard dit gedrag vertoont??? Jezus... Heeft hij nog een extra moment om in je nek te springen. Zoals hierboven hele tijd al is verteld. Streng, consequent, meteen afstraffen.
Jessix schreef:pien_2010 schreef:Dan zou ik toch ook met de dierenarts er over hebben of er iets mis kan zijn in zijn hoofd waardoor hij opeens zo vreemd doet. En of je dit kunt achterhalen?
Cushing zou nog kunnen. Dat verandert het gedrag behoorlijk.
janderegelaa schreef:Elisa2 schreef:Ik zat me serieus af te vragen of dit een serieuze post is...
In ieder geval, mocht het serieus zijn..gewoon laten castreren door een castreur in de wei. Voor het dier ook beter, kan het tenminste nog met een beetje geluk bij andere paarden staan. En zoek zelf een instructeur oid die je kan begeleiden.
Zo’n oude kun je vaak niet zomaar castreren. Dat komt omdat de zaadstrengen te dik zijn.