Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:00

Onze kat heeft trouwens een ding met gebaksbordjes. Als kitten en toen hij een tijdje geleden rotte kiezen had laten verwijderen kreeg hij natvoer op een gebaksbordje. Dus als wij nu visite hebben en we halen de gebaksbordjes tevoorschijn staat er een keihard te blèren om eten :+

MarlindeRooz

Re: Iets té goed getraind? Gepavlovd door je paard/huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:07

Als ik zit te studeren gaat mijn hamster naast mijn hoofd heen en weer rennen. Omdat mijn vriend haar heeft aangeleerd dat ze dan snacks krijgt. En dan wil ze per se meelwormen. Een ander snackje neemt ze meestal niet aan. :+

Beter verwend dan verwaarloosd toch?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:07

Zodra ik thuis kom van de paarden s’avonds, mag ik niet even zitten want dan breekt onze papegaai de tent af.
Hij mag dan nog even mee douchen, voor de gezellig, niet om nat te worden.
Maar inmiddels moét ik dus bij thuiskomst gelijk douchen anders worden mijn ouders gek.
Herriebak. :+
En als hij er dan uit is nog innig tevreden op je schouder springen, en mijn ouders gedag zeggen van laterzzzzz!!! Ik ben douchen! 8-)
Verder is hij heel braaf, maar dat douchen moét en zál binnen 5 minuten nadat mijn schoenen uit zijn. :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:11

Wij gebruiken nog steeds een vrij grote bouwstofzuiger in huis. Ik leer mijn honden altijd dat de stofzuiger niet eng is (en niet om mee te spelen). Dus als ze pup zijn beloon ik rustig blijven liggen als ik ga stofzuigen. Ik heb dus onbewust een aantal keren beloond als hij in de "uitvoerlucht" van de stofzuiger zit, met als gevolg dat als ik ga stofzuigen (elke dag dus) mijn hond tegen de stofzuiger aanhangt in de "wind".

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:29

Na elk rondje gaat onze (inmiddels 14 jaar oude) hond Kayla standaard bij de snoeppot staan. Ze MOET dan twee snoepjes, eerder gaat ze niet weg...

Als mijn moeder opstaat van de bank gaat Kayla op haar plekje liggen, komt mijn moeder terug, schuift Kayla weer op. Superschattig om te zien altijd <3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:35

Onze Tinker ruin Boris is hier heel snel geconditioneerd aan zaken := Zo weet hij heel goed dat hij na het eten zijn emmer moet oppakken en geven. Soms moet ik het hem even beleefd vragen, maar tegenwoordig kiepert hij dat ding gewoon over de stalmuur heen. Het is dan echt oppassen geblazen want hij doet het met zo'n kracht dat de emmer echt een projectiel wordt en je risico loopt om het tegen je gezicht aan te krijgen. Godzijdank dat het zo'n flexitub is maar die dingen komen toch nog steeds hard aan. :+

Daarnaast heeft hij nu ook geleerd dat als hij zijn kont tegen je aan parkeert tijdens het vullen van de hooinetten hij kriebels krijgt aan de binnenkant van zijn achterbeen/billen. Nu doet hij dat dus standaard als je de stal binnenwandelt. Hij heft dan echt zijn achterbeen op van 'Toeeeee???? :o '. Probleem is dat het echt een gigantische beer is en eens je hem begint te krabben hij als het ware op je schoot kruipt omdat hij er zo van geniet. Geloof me, 600-700 kg wil je niet op je schoot.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:47

Wij hebben een kleedje in de woonkamer voor de kat, is echt zijn speelkleedje. Zodra we daar op de grond gaan zitten, weet hij dat het speel of eet tijd is. :j Als hij zelf zin heeft in spelen (of snoep xD) gaat hij daar dus al netjes zitten. Aapie <3

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:54

Een tijdje, mijn hond, na het spelen een snoepje gegeven. Zij wilde dan langer doorspelen en ik niet (zat slecht in mijn vel en had dom weg de energie niet). Dan was ze altijd even zoet met dat snoepje en dan ging ze liggen.

En sindsdien pakt ze soms een speeltje, spelen we 10 seconden en gaat ze naar de deur waar de snoepjes liggen :')

Nu krijgt ze geen snoepjes meer na het spelen maar ze probeert het elke keer toch nog haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:56

Als ik op buitenrit vraag aan de mensen achter mij: zullen we gaan draven, draaft mijn paard al weg _O-
Iets te vaak gevraagd.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:32

Onze kat presteerde altijd de verkeerde dingen te onthouden...
Hij mocht niet op het aanrecht. maar dat was nogal een hardnekkige gewoonte.
Ik had hem een paar keer naar buiten gezet toen hij dat deed.
Toen ging hij op het aanrecht zitten als hij naar buiten wilde ....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:51

Hahaha :') slim, maar onhandig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:06

driebergen schreef:

:D -O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:59

driebergen schreef:

Hahahaha dit is de eerste toevoeging in dit topic waar ik écht hardop om moest lachen :')

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:23

Leuk topic!

De kleine oranje poes hier gaat altijd 's ochtends als we net uit bed komen mee naar de wc, voor even quality time en goed kunnen kroelen, doet ze al van kitten af aan. Echter gaat ze de wc pas uit als er is doorgetrokken, dat hoort immers bij het ritueel. Als ik de deur nu opendoe zonder te hebben doorgetrokken kijkt ze vanuit de deuropening vragend omhoog maar blijft stug staan wachten tot er daadwerkelijk doorgetrokken wordt en ze de wc uit kan :Y)

Inmiddels is het sowieso een heel ritueel geworden, zodra ze doorheeft dat een van ons een beetje wakker wordt staat ze aan het bed, want dan moet er vast wel iemand bijna plassen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:35

Mars schreef:
Als mijn vogels de mevrouw van kruidvat op tv horen brullen dan beginnen ze alvast het deuntje te gillen/fluiten :+

Dat is wel geniaal, kun je daar niet een filmpje van maken?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:45

Oh ja hoor... M.n. in de lagere dressuurproeven: "oh doorzitten en volte op? Galop dus nu?" Ik heb heel wat zachtjes tegen ze gemompeld: "Nee. Nee. Wachten.. Ja nu"

Ach en goed opgevoed heeft ook veel voordelen, ze zijn doodbraaf bij kinderen (met, van hun, plaatsvervangende moedergevoelens voor mijn eigen kinderen) en als ze op een buitenrit de gekte in de kop hebben en het bit vast pakken en te hard in rengalop gaan, dan komen ze op een stemhulp alweer terug +:)+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:48

Bij mij ist net andersom, mijn kat heeft mij getraind... Staat ze te mekkeren om eten, as usual, heeft net gegeten dus krijgt niet nog wat (gaat om natvoer, ze heeft gewoon droogvoer staan de hele dag). Sta ik op om drinken te pakken, trek ik onbewust het natvoer uit de koelkast en geef mijn kat te vreten |o om vervolgens zonder drinken te gaan zitten...

Zo weet ze ook dat als ze op een specifieke plek gaat staan in de woonkamer, de vloer kraakt. Ik reageer dan altijd automatisch met een 'hoi' en draai me om, waarna ze als een torpedo naar de krabpaal rent voor een borstelbeurt... Iets met clickertraining ofzo.

Keihard spinnen als ze in knuffelmodus is (wat een zeldzaamheid is), wat ik niet kan negeren, ook 's nachts niet... Want tis zo schattig áls ze het eens doet.

Poot in je bilnaad steken is ook een effectieve manier om aan aandacht te komen... Ik slaap over het algemeen als mummie vandaag de dag... Maar in de zomer pakt ze me nog wel eens :roll:.

Maar andersom kan ze plat, jump, boop (noseboop) en nog wel meer, maar uiteraard enkel als het haar uitkomt... Ik ben beter getraind dan dat zij is.

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:22

Mijn pony heeft zichzelf geleerd dat als hij tijdens een buitenrit met de wagen moet poepen, hij vanzelf in de berm gaat. Dit is niet altijd heel handig want soms is de berm heel smal en loopt deze heel stijl af _O-
Soms kost het ook echt moeite om hem uit de berm te sturen. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:24

Xyris schreef:
Bij mij ist net andersom, mijn kat heeft mij getraind... Staat ze te mekkeren om eten, as usual, heeft net gegeten dus krijgt niet nog wat (gaat om natvoer, ze heeft gewoon droogvoer staan de hele dag). Sta ik op om drinken te pakken, trek ik onbewust het natvoer uit de koelkast en geef mijn kat te vreten |o om vervolgens zonder drinken te gaan zitten...

Zo weet ze ook dat als ze op een specifieke plek gaat staan in de woonkamer, de vloer kraakt. Ik reageer dan altijd automatisch met een 'hoi' en draai me om, waarna ze als een torpedo naar de krabpaal rent voor een borstelbeurt... Iets met clickertraining ofzo.

Keihard spinnen als ze in knuffelmodus is (wat een zeldzaamheid is), wat ik niet kan negeren, ook 's nachts niet... Want tis zo schattig áls ze het eens doet.

Poot in je bilnaad steken is ook een effectieve manier om aan aandacht te komen... Ik slaap over het algemeen als mummie vandaag de dag... Maar in de zomer pakt ze me nog wel eens :roll:.

Maar andersom kan ze plat, jump, boop (noseboop) en nog wel meer, maar uiteraard enkel als het haar uitkomt... Ik ben beter getraind dan dat zij is.

[ [url=m/g9333E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zeg altijd maar een hond heeft een baas en een kat personeel :')

--

Ik ben gewoon mijn hond compleet vergeten te benoemen. Als er iemand extreem last heeft van pavlov is het mijn hond wel. Nu schuiven we het wel eens af op een beetje autisme want het is gewoon verschrikkelijk soms.

Als we van de winkel komen en ze hoeft maar een boodschappen tas te zien , gaat ze janken en om haar mond slikken omdat ze dan wat lekkers wil. Doen we het niet zal ze net zo lang door gaan met zeuren. Zelfde na het wandelen zodra ze voor de kast staat , janken en om haar mond slikken. En ze kan ook klok kijken om half 8 krijgt ze elke dag een botje. En mevrouw gaat altijd tussen half 7 en half 8 al klaar zitten totdat mijn moeder koffie gaat zetten.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:02

driebergen schreef:

Dit is mijn kat idd ook maar dan bij de gordijnen.
Aan de gordijnen zitten is naar buiten en nu is het ik wil naar buiten dus ik ga aan de gordijnen zitten en nu is het aan het veranderen naar jullie zijn net 5minuten aan het eten? oke dan wil ik naar buiten en ga ik aan het gordijn zitten :') (voor het eten al buiten zetten is geen optie want dan blijft hij stug op de deurmat buiten zitten en wil hij daarna alsnog naar buiten, nadat hij aan het gordijn gezeten heeft :+ )

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:11

Mijn hond moet en zou bij mij onder de deken liggen en blijft net zolang met haar snuit tegen de deken drukken tot ik m omhoog doe.

Pony die ik rijd doet bij peesbeschermers en benen poetsen de Spaanse pas want dan krijgt hij altijd wat lekkers.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:06

Wij hebben altijd een klein piepspeeltje in onze zak zitten als we met de hond gaan wandelen. Die krijgt ze als we bijna thuis zijn. Als ik onderweg iemand tegen kom en ze werd een beetje ongeduldig/vervelend dan gaf ik die want dan was ze even bezig. Als ik nu blijf hangen om met iemand te kletsen wordt dat speeltje bijna met grof geweld uit m’n zak gevist.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:21

Oh ja pony geleerd dat hij absoluut niet op asfalt mag draven. En deze pony is erg van de structuur, regelmaat en altijd alles hetzelfde. Dus als deze pony “op hol sloeg” omdat het laatste stuk naar huis galopperen in de berm te hard ging. En de rem dus kapot was. Hoefde mijn zusje hem alleen maar op de weg te sturen. Ging hij direct draven. :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:33

MarlindeRooz schreef:
Oh ja pony geleerd dat hij absoluut niet op asfalt mag draven. En deze pony is erg van de structuur, regelmaat en altijd alles hetzelfde. Dus als deze pony “op hol sloeg” omdat het laatste stuk naar huis galopperen in de berm te hard ging. En de rem dus kapot was. Hoefde mijn zusje hem alleen maar op de weg te sturen. Ging hij direct draven. :=

Haha mijn pony weet ook heel goed dat harde ondergrond draven is en zacht is wellicht galloperen. Ik hoef dus ook niets te vragen hij gaat automatisch draven als er een stuk verharde weg is.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:02

De ‘ho’knop iets te goed erin hebben zitten: Als je onderweg iemand tegenkomt en iets te overdreven ‘hoooi’ roept of iets zegt wat maar een beetje een hoo-klank heeft, gaat pony vol in de ankers :+

Eentje die voor velen denk ook wel herkenbaar is, is voetjes geven. Heel lief dat paardlief ze al in volgorde optilt, maar die ene keer dat je wilt dat hij ze gewoon even plat laat staan is best ingewikkeld :')