Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tesss84 schreef:Blussem schreef:TS, hoe is het gegaan. Heb je al geoefend?
Toen we onderweg waren kreeg ik een appje (geen telefoontje maar een appje) dat de eigenaar van het paard zelf kwam rijden en hem misschien weer mee naar huis zou nemen. Super balen natuurlijk! Ach.. niets aan te doen dan. Ik hoor nog of ze hem überhaupt in de verkoop willen houden! Even slikken en weer door een paard zoeken is vele maken pittiger dan ik dacht!!
Barbet schreef:Zo'n groot paard is wel super onhandig met stal, trailer, poetsplaats etc.
Als je zelf wat groter en zwaarder bent, wil niet zeggen dat dan een zo groot mogelijk paard dan bij je moet passen.
Bij veel extreem grote paarden is bv de rug niet al te sterk.
Als je een mens hebt van 2.20, die zijn wel super lang maar ze zijn niet sterker, eerder zwakker door hun te lange lichaam.
ingvdh schreef:Je verkleind het aanbod wel onnodig op deze manier. Er zijn heel weinig paarden van deze hoogte en al helemaal niet te koop. Zeker als je dan het zoekgebied ook nog beperkt.
Persoonlijk zou ik mijn horizon verbreden, voorbeeld, ik ken twee paarden, eentje 1,77 en een 1,66. Op beide paarden lijk ik even groot, de grote is namelijk vrij smal gebouwd, de kleinere is breed.
Kortom, een kleiner breder paard zou eventueel ook een optie kunnen zijn, zelfde als het zoekgebied, maakt dat kwartierje of half uurtje echt zoveel uit voor het ideale paard?
Tesss84 schreef:Blussem schreef:TS, hoe is het gegaan. Heb je al geoefend?
Toen we onderweg waren kreeg ik een appje (geen telefoontje maar een appje) dat de eigenaar van het paard zelf kwam rijden en hem misschien weer mee naar huis zou nemen. Super balen natuurlijk! Ach.. niets aan te doen dan. Ik hoor nog of ze hem überhaupt in de verkoop willen houden! Even slikken en weer door een paard zoeken is vele maken pittiger dan ik dacht!!
Tesss84 schreef:Ja, super balen!! Dussss.. mocht iemand nog een superleuk groot (min. 1.79m) en braaf paard kennen, tussen de 8 en 12, liefst een ruin en omgeving Brabant en Limburg... geef een gil!!
bigone schreef:Tesss84 schreef:Ja, super balen!! Dussss.. mocht iemand nog een superleuk groot (min. 1.79m) en braaf paard kennen, tussen de 8 en 12, liefst een ruin en omgeving Brabant en Limburg... geef een gil!!
Wist de verkoper dat je klinisch en rontgen ging keuren? Want als er iets zit, ondanks dat hij nog nooit kreupel is geweest, dan kan dat een reden zijn om hem aan iemand anders te verkopen.
Tesss84 schreef:Ja, super balen!! Dussss.. mocht iemand nog een superleuk groot (min. 1.79m) en braaf paard kennen, tussen de 8 en 12, liefst een ruin en omgeving Brabant en Limburg... geef een gil!!

hij is fantastisch!! Het topic wat Brokjes aangeeft is inderdaad van mij en Baltimore!