Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ayasha schreef:Hier hetzelfde. Halster steekt ze haar neus zelf in. Dus ze weet het heus wel.En in den beginne deed ze niet moeilijk met bit tot het haar één keer lukte en toen waren we vertrokken. Ik ben een stukje jonger dan u maar heb ook al mijn deel van moeilijke paarden gehad en ik ben normaal behoorlijk snel, maar zij is gewoon sneller... Ze staat nu bij mijn lesgever die jarenlang op een grote fokkerij gewerkt heeft en ik heb een paar keer gekeken hoe zij het doet maar zij is dus dusdanig snel dat ik haar letterlijk heb moeten vragen om het bij een ander paard trager voor te doen hoe ze het precies doet omdat ik het niet kon volgen op het tempo dat ze het bij mijn dame deed..
En dan doet de dame dus ook helemaal niet moeilijk... Dus ik heb nu de techniek gezien en nu is het oefenen op die techniek snel toepassen.
Bij mijn lesgever heeft ze die stress niet omdat het zo snel gaat dat ze letterlijk geen tijd heeft om die op te bouwen.. En dat is dus waar ik ook naar toe zal moeten en jij in dit geval ook vrees ik.
![]()
Bij sommige paarden moet je gewoon uitzonderlijk snel zijn.. Ongeacht hoeveel je er al op de teller hebt en dat je al sneller dan gemiddeld bent... Op een keer kom je eentje tegen waarbij het sneller moet..
Orchidee14 schreef:Sxnnelenix schreef:Ik zelf heb hier nog nooit mee te maken gehad maar wel met andere dingetjes waar ik tegenaan liep. Daarin kreeg ik door dat als ik doorzet en ze uiteindelijk toegeeft, het de keren erop minder lang duurt voor ze toegeeft want immers daarna wordt ze beloont! Het hoeft echt niet ruig doorgedrukt oid te worden, blijven vragen tot je armen er bij wijze van spreken lam van worden. Lijkt mij dat ze het vanzelf toegeeft. Ze zal vast niet een week blijven staan daar
Ze is een hij. Maar bedankt voor je reactie.
midgie schreef:Miss een paar jaar wachten ??
Neem aan dat je nog niet gaat rijden met een 3 jarige en daar zeker nog 1.5 jaar mee gaat wachten , waarom dan nu al een bit in?
Polly schreef:pleiada schreef:Ik zou zowiezo wachten met een bit tot het paard uitgewisseld is en tot die tijd alles Bitloos doen..En daarbij je paard geeft heel duidelijk aan dat hij nu geen bit in zijn mond wil,waarom moeten paarden toch altijd precies doen wat wij mensen willen?Als je naar ze luistert kan dat ook enorme voordelen hebben he
Hoe vaak moet TS zeggen dat ze niet bitloos gaat proberen?
Gini schreef:Even vaak als het paard moet zeggen dat die het bit op dit moment niet zo leuk vindt.
Babootje schreef:Gini schreef:Even vaak als het paard moet zeggen dat die het bit op dit moment niet zo leuk vindt.
Er is natuurlijk ook nog altijd een kans - ook al komt deze niet vaak voor - dat er echt een hele goede reden is dat het paard het bit niet in wil.
Ik moest toen ik dit las ineens denken aan het paard van een vriendin van mij. Die heeft ze jong gekocht, gekeurd en alles. Maar met rijden vervelend met het hoofd en bit in doen.
Deze bleek een (oude) kaakfractuur te hebben waardoor ze pijn ervoer bij het rijden met bit.
Dit was niet aan de buitenkant te zien, maar kwam uit RX onderzoek naar boven. Zij is dus inderdaad bitloos gaan rijden. Puur uit noodzaak want een andere optie was er niet.
Het zou wel heel toevallig zijn, maar heb je dit soort gebreken al uitgesloten TS?
Crealief schreef:Ik ben fan van de rubberen bitjes van Trust. Mijn paard wil ook niet altijd makkelijk zijn bit in, maar sinds dit bitje gaat het veel beter. En bij het hoofdstel afdoen moet ik soms wachten tot die uitgekauwd is op zijn bit.
Misschien kan een bitfitter je nog helpen, al snap ik ook dat je daar in deze fase misschien niet op zit te wachten..
Orchidee14 schreef:Gini schreef:Ah, dat is niet duidelijk uit je openingspost. Maar goed, de rest van mijn bericht blijft dan nog wel relevant.
Klopt. Ik heb het wat onduidelijk in de openingspost staan.
Orchidee14 schreef:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1930755&p=98093450#p98093450Vastzetten, trailerladen, hoefsmid, gelukkig allemaal geen probleem. Al mee begonnen met oefenen toen hij nog bij mama stond. In de opfok regelmatig even de voeten opgetild. Heb daar nu zoveel profijt van. Gisteren wormenspuit er in zonder problemen. Alleen dat bit blijft een dingetje