wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:57

Ts, probeer de vorige eigenaar de duimschroeven maar aan te draaien, sttur maar een foto van die wonden met de vermelding dat zij dit op haar geweten heeft. Niet voor beginners is iets heel anders dan een verknipt dier(waar het dier niets aan kan doen) die je naar het leven staat omdat hij totaal geen verschil heeft tussen mensen en paarden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:57

TS naar aanleiding van je verhaal zou ik het paard of retour sturen of in laten slapen.

Flessenveulens zijn in de regel al moeilijke dieren, zeker als dat niet kundig gedaan is.
Ze hebben geen respect ontwikkeld voor mensen.

Jou paard heeft al jong geleerd dat hij sterker is als de mens en dat krijg je er nooit meer uit, hij weet dat en zal dat ge/misbruiken als hem dat uit komt.

Dat hij het de eerste tijd niet getoond heeft is vrij logisch, de verandering van stal en omgeving heeft hem uit zijn doen gehaald en nu hij zich thuis voelt komt zijn oude gedrag weer boven.

En voor diegene die vinden dat dit paard gered moet worden.
Ik zou zeggen koop hem!
Zo makkelijk om langs de zijlijn te roepen dat dat paard in leven moet blijven maar TS heeft inmiddels een bijtwond en geen vertrouwen meer in het dier en de enkele trainer die in staat is om met dit paard om te gaan, zal hem ook niet willen hebben.
Dit is namelijk geen dominant paard , dit is een verknipt paard door foutieve inprenting als veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:58

Ik ben benieuwd wat foetsjie vind van deze wond?

Ik zou hem ook niet terug willen als ik haar was, ze weet dondersgoed wat ie kan. :+
Maar ik zou t hier niet bij laten, en even juridische info inwinnen.

voor de foto zet je [spoiler] en achter de foto zet je [/spoiler ] . Zonder spatie, maar anders kan ik het niet goed laten zien :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:58

Nou ik heb ook al heel wat gezien maar dit is wel een hele heftige wond.

Ik denk ook dat ik per direct klaar met hem was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:00

Ben redelijk droog en hard, ga niet snel miepen.
Dit is een gerichte beet geweest met een duidelijke boodschap van een paard dat weet dat ie het laatste woord heeft.
Mijn antwoord heb ik je al gegeven en na het zien van dit "kadootje". }>
Geen paard voor beginners betekent niet dat een paard dit gedrag mag hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:00

bigone schreef:
Ts, probeer de vorige eigenaar de duimschroeven maar aan te draaien, sttur maar een foto van die wonden met de vermelding dat zij dit op haar geweten heeft. Niet voor beginners is iets heel anders dan een verknipt dier(waar het dier niets aan kan doen) die je naar het leven staat omdat hij totaal geen verschil heeft tussen mensen en paarden.

Nou inderdaad.

Niet voor beginners zijn paarden die ril en sensibel zijn. Paarden waarvoor je veel ervaring nodig hebt.

Deze is echt van een hele andere categorie.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:01

Phoe, zie nu de foto's, dat is geen knauw , dat is moedwillig schade aanrichten :(:)

Ts hartig woordje gaan spreken met de vorige eigenaar en geld terug eisen en anders je verlies nemen.
Geen idee wat je betaald hebt voor dit paard maar weg er mee, linksom of rechtsom.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 15:02

terpentijn schreef:
Mijn goeie Heer, wát een onvoorstelbare beet moet dát geweest zijn.... ik kijk nu ontzet naar de foto's!
Het lijkt wel een snijwond zo glad afgesneden zijn die wondranden. haast niet voor te stellen dat een paard dit door kleding heen voor mekaar krijgt (of had je blote armen, TS?)

Hier schrik ik me een ongeluk van. Ongelofelijk.

ik had 2 truien aan en een regenjas, mag me niet voorstellen wat er gebeurt was als ik blote armen had ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:02

EN ts, onderstaand de tekst in haar advertentie.Er word zeker niet over dit gedrag gepraat.

L'annonce intitulée 'kwpn ruin te koop' a malheureusement été supprimée.
Met veel spijt moet ik Ravottie mijn ruin van 18jaar verkopen hij kan nog goed recreatief of dressuurmatig gereden worden hij is alleen niet geschikt voor beginnelingen te veel karakter is lief in omgang en heeft geen stalgebreken hij is geschipt en heeft altijd alle spuiten en ontwormingen gehad is enkel niet altijd ingevuld op zijn papieren heeft een kwpn stamboom v. Clavecimbel v.m. g Ramiro Z ik zoek voornamelijk dat hij naar een goede thuis gaat
Astuce: Sur 2ememain.be vous trouverez toujours une bonne alternative. Regardez ci-dessous pour des annonces similaires

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:02

Als het mijn paard was kreeg het ook een enkele reis naar het slachthuis. Als het niet door mij zelf was gedaan dan zou mijn vriend dat wel regelen. Of ik het zou willen of niet!
Dit is niet gewoon even bijten.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit dier terug te doen (want dan wordt het weer verkocht) of te verkopen. Een hele grote kans dat heet meer slachtoffers gaat maken. Dat is mijn mening.

Ts, hij heeft je goed te pakken gehad.. Dat je het vertrouwen kwijt bent begrijp ik volledig. Wat een rot situatie.. Ik hoop dat je enorme wond goed geneest en dat je er geen schade aan overhoud.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:04

Ravottie18 schreef:
terpentijn schreef:
Mijn goeie Heer, wát een onvoorstelbare beet moet dát geweest zijn.... ik kijk nu ontzet naar de foto's!
Het lijkt wel een snijwond zo glad afgesneden zijn die wondranden. haast niet voor te stellen dat een paard dit door kleding heen voor mekaar krijgt (of had je blote armen, TS?)

ik had 2 truien aan en een regenjas, mag me niet voorstellen wat er gebeurt was als ik blote armen had ;(

Dan was je een heel stuk arm kwijt geweest, een gewone beet is tot daar aan toe, dit is echt een beet om te doden. Het vastpakken, dan steigeren om het vlees af te scheuren.

gillian

Joolien schreef:
Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.

Dit. Precies dit.
Levensgevaarlijk...

Marjo

Ravottie18 schreef:
terpentijn schreef:

Nou inderdaad zeg... Wat een enorme wond.

Ik zou inderdaad even goed de oude eigenaar aanspreken en eventueel via je rechtsbijstand kijken wat er gedaan kan worden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:05

Ik ben nu nóg onthutst van die wondfoto's. Ik heb in mijn paardenleven ook wel met bijters te maken gehad, maar dat was wel te corrigeren, en nooit te maken gehad met dergelijke verwondingen.
Dit is beslist niet normaal, en ook geen normaal paardengedrag, wat doe vermoeden (ook gezien de voorgeschiedenis) dat dit paard gedragsgestoord is, althans toch gestoord gedrag vertoont.
Holy Lord, ik ben niet bang uitgevallen, maar bij een paard dat zó toeslaat (toehapt, eigenlijk) zou ik toch ook niet meer bij in de buurt duren of willen komen.
Of die gedragsgestoordheid reden is om het paard nu maar ter dood te veroordelen, daarover kan ik niet oordelen, ik zou geneigd zijn om te zeggen: nee, maar nu ik de foto's gezien heb kan ik wel zeggen dat dit paard doelbewust heeft gebeten, en dit hoogstwaarschijnijk vaker zal doen.
Dat noem je dan een gevaarlijk paard, zo niet een levensgevaarlijk paard, want wat is het volgende?

Het zou vreselijk zijn as het dier dit met het leven moet bekopen, maar wie kan met zoiets overweg...?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:05

Foto's van de beet. Pas op, kan schokkend zijn!

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb je fotos even in spoiler gezet, want ze deden het niet meer.

Hanneke137

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:07

So, die wond.

Zou mij wel duidelijk zijn. Naar aanleiding van deze foto's en het bedrog bij de verkoop.
Dit paard en de mensen welke er mee in aanmerking komen zijn nooit veilig. Hij is onvoorspelbaar. Dat maakt hem nog eens extra gevaarlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:08

De foto's zijn hier ook gewoon direct zichtbaar Joolien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:09

GamblersCup schreef:

Bij mij zit in het bericht van jolien een spoiler.

GamblersCup

terpentijn schreef:
Het zou vreselijk zijn as het dier dit met het leven moet bekopen, maar wie kan met zoiets overweg...?!?
Het zou nóg vreselijker zijn als TS het met het leven moet bekopen, omdat het de volgende keer geen arm is, maar hoofd of nek.

GamblersCup

NatasjavE schreef:
GamblersCup schreef:

Bij mij zit in het bericht van jolien een spoiler.

Gek, ik zie het woord "spoiler" en dan de foto's gewoon.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:10

Wow, dit is echt heftig.

Ik ga mee met de tip om paard terug proberen te doen. Dit is niet braaf in de omgang, dit is een moordwapen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:10

Joolien schreef:
Och jeetje, dat klinkt wel heftig zeg.

Heel eerlijk, ik zou hier niet mee gaan 'ravotten', maar hem in laten slapen. Dit is afwachten voor meer ongelukken.
En waarom zeg ik dat? Een paard die met de fles is grootgebracht, laten vaker verstoord gedrag zien wat moeilijk tot niet te corrigeren is. Zeker als het zo gevaarlijk is.

En ik zou overwegen om juridische stappen te ondernemen naar de vorige eigenaar. Ik vind het echt bizar dat iemand dit paard verkoopt en zijn gevaarlijke gedrag verzwijgt.

OF het ooit een dier zal worden voor TS is wél de vraag maar daarom is hij nog niet alleen geschikt voor de hamburgers.
Die merrie die ik gehad heb heeft ook ooit wel eens een hap uit mijn arm genomen door dikke winterjas en 2 fleece truien aan zonder duidelijke reden en had ook al e.e.a op haar kerfstok. Die staat nu succesvol bij een relatief onervaren ruiter en ze is gewoon rete-betrouwbaar geworden. (en die is natuurlijk pas meegegaan toen ze al zo betrouwbaar was en bovendien heeft het meiske eerst bij mij op weide gereden en gehandeld met die merrie alvorens ze mee mocht en we hebben nog steeds close contact, wil ze haar terug doen of heeft ze een probleem ben ik dezelfde dag nog bij haar. Die dieren moeten grenzen leren en nee, dat zal niet op de koetsjiekoetsjie manier kunnen die "bokt-approved" is. Maar het is niet per definitie een paard dat nooit meer goed komt. De wonde ziet er lelijk uit maar ook deels doordat het is gaan "scheuren" heb ik het ide. (dus door die steiger actie.)

Maar dit is geen paard dat je zomaar verkoopt als je het al verkoopt, je zal er wel de energie "moeten" in steken om hem bij iemand te krijgen die daar ook geschikt voor is. Indien je dat niet wil/kan (wat begrijpelijk zou zijn.) is inslapen/slacht wellicht wel een betere optie....
Gewoon verkopen met z'n verhaal er bij is bij dit dier niet voldoende. Die moet wel echt naar iemand die weet wat ie doet en niet iemand die gewoon zegt dat ie weet wat die doet want die zijn er meer dan die wat het echt weten.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-12-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:11

Ik denk dat TS daar helemaal geen zin in heeft of die verantwoording wil dragen Ayasha.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:12

Net het hele topic gelezen... en mijn god, wat een wond! Dat is een beet van een heel andere categorie. Dit zie ik hier zelfs niet terug als mijn dominante ruin zijn kuddegenoot op z'n plek zet als het eens menens is.
Dit is ook voor een dominant paard buiten alle proportie, ongeacht de aanleiding.

Dit paard kwam bij mij idd niet meer van het erf af, hoogstens opgehaald door de rendac of de slager (daar is bij mij geen verschil in, een heel andere discussie).
In de huidige tijd wil men in mijn ogen veel te veel paarden redden, en vaak (nu betreft dit een ruin) nog mee fokken ook. Niet altijd een verbetering. Dit paard de handel in sturen levensgevaarlijk en zou mijn keus niet zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:12

@ayasha. Was dat ook een ex-flessenveulen?