Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yellowbird schreef:Ik ben blij dat jij een oplossing hebt kunnen vinden. Die zal ik ook vast wel vinden.
Alleen begin ik met het meest voor de hand liggende, in mijn ogen dan, aangezien ik inderdaad mijn paard het beste ken, en ga ik niet gelijk een fortuin uitgeven aan medisch onderzoek terwijl dat misschien helemaal niet nodig blijkt te zijn. Dat kan altijd nog.
Yellowbird schreef:Het eerste half uur ging goed, geweldig goed. En toen had madame geen zin meer en ging ze de trucendoos openhalen. Ze heeft denk ik nog een stuk of 10x gesteigerd, gewoon als ze iets niet wilde. Trainer gaf aan dat het inderdaad uitproberen is en ging gewoon door, was er niet van onder de indruk. Ik natuurlijk wel.
Volgende zaterdag komt ze weer, en gaat weer aan de hand werken met haar.
cissie schreef:Yellowbird schreef:Het eerste half uur ging goed, geweldig goed. En toen had madame geen zin meer en ging ze de trucendoos openhalen. Ze heeft denk ik nog een stuk of 10x gesteigerd, gewoon als ze iets niet wilde. Trainer gaf aan dat het inderdaad uitproberen is en ging gewoon door, was er niet van onder de indruk. Ik natuurlijk wel.
Volgende zaterdag komt ze weer, en gaat weer aan de hand werken met haar.
Hmmm....mijn reactie zal erg dubbel overkomen vermoed ik.
Aan de ene kant is het positief dat de training het eerste half uur goed is verlopen.
Aan de andere kant roept dit bij mij ook weer vraagtekens op.....
Ik had als ik eerlijk ben het andersom verwacht, dus eerst gedoe en steigeren en daarna wat meer ontspanning en overgave.
Er zijn uiteraard paarden die net even anders reageren ( misschien is jou paard er zo 1 )maar veelal ontstaat er bij paarden met sterk dominerend karakter bij de opstart verzet of een confrontatie.
Misschien wil/kun je aangeven hoe de opbouw van de training is gegaan?
En op welk moment het steiger gedrag naar voren kwam?
Monmaster schreef:Waar ik zo verbaasd over ben, is het feit dat ik meteen al hoor spreken over een tweede half uur... een paard wat al zo lang niet bereden of getraind is.... ik zou echt na 20/30 minuten stoppen....
persoonlijk vind ik dat ook niet eerlijk naar het dier, hij/zij... moet toch eerst weer leren focussen... en conditie krijgen.... Mn de focus is belangrijk!
Paarden die voor het eerst , of na lange tijd door mij getraind worden... train ik nooit langer dan 20/30 minuten.
Daarbij stel ik een doel.... dit of dat moet goed gaan en dan is het terug naar de wei/. Stal/ paddock
Neverland schreef:Monmaster schreef:Waar ik zo verbaasd over ben, is het feit dat ik meteen al hoor spreken over een tweede half uur... een paard wat al zo lang niet bereden of getraind is.... ik zou echt na 20/30 minuten stoppen....
persoonlijk vind ik dat ook niet eerlijk naar het dier, hij/zij... moet toch eerst weer leren focussen... en conditie krijgen.... Mn de focus is belangrijk!
Paarden die voor het eerst , of na lange tijd door mij getraind worden... train ik nooit langer dan 20/30 minuten.
Daarbij stel ik een doel.... dit of dat moet goed gaan en dan is het terug naar de wei/. Stal/ paddock
En als dat doel niet behaald wordt binnen 30 minuten?
Aller eerste training van mijn paard (had nog nooit wat in zijn leven gedaan) heeft meer dan een uur geduurd. Paard wou zich niet overgeven en rende het liefst over je heen (en dan vroeg je iets simpel als: volg mij). Zo kan je gewoon niet eindigen. Je moet gewoon naar het paard zelf kijken ipv een standaard schema te hebben voor elk paard.
zeker nu je klaar moet staan voor zo'n kleine spruit. Ik vind het heel verstandig dat je het voorlopig overlaat aan je trainer.