's nachts gillen en schoppen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:21

Per toeval kom ik dit topic tegen.
Hier ook een merrie op stal gehad die dit deed. Direct de stalwanden bekleed met rubber, maar ik wilde ook de oorzaak weten. Dus ik ben 'snachts naar buiten gesneakt om haar in de gaten gehouden. Wij hebben een buitenstal met 2 boxen. Ze is zelf dominant en naast haar stond eveneens een dominante merrie. Nu zag ik dat ze constant zat te happen naar mijn andere merrie en daarbij gilde ze. Na 3 à 4 keer happen, schopte ze keihard tegen het tussenschot aan. En dit zo uren lang. Geen rust voor beide paarden, geen rust voor ons en geen rust voor de buren. Dus hop, paard laten onderzoeken. Ze bleek last te hebben van hormonale disbalans en er was weinig aan te doen. Ter ondersteuning zijn we via-via bij een potje met witte korreltjes terecht gekomen. 2 maal daags 2 korrels door het voer. Na 2 weken heeft ze het nooit meer gedaan.

Shirley

Re: 's nachts gillen en schoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:47

Een potje met witte korreltjes...
Dat niemand daar eerder aan gedacht heeft _O-

Hadden die korreltjes ook nog een naam of een bepaald bestanddeel, dat je weet?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:09

Shirley schreef:
Een potje met witte korreltjes...
Dat niemand daar eerder aan gedacht heeft _O-

Hadden die korreltjes ook nog een naam of een bepaald bestanddeel, dat je weet?

Ik mis een vind ik leuk knop :')

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:58

Hahaha, sorry! :')

Zit op m'n werk en had er zo snel geen naam voor.
Ik zal thuis wel even een foto maken van het potje :D

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:57

Annebeth1995 schreef:
Zaaf voelt nooit koud, dus ik denk niet dat dat het is, maar er kan natuurlijk van alles uit een bloedonderzoek komen. Misschien is dat toch wel de beste stap ja..

Mijn merrie voelde ook nooit koud, maar haar cv was dus echt niet in orde.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:27

Hierbij de beloofde foto's
Op de achterkant staat iets over een energetische werking :?
Het zal, het werkt in ieder geval!

Afbeelding
Afbeelding

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:51

Waarom geen Webcam ophangen in de box?

Annebeth1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 11:36

Arjan1983 schreef:

Even over deze vraag (die meerdere mensen stellen), ik weet precies wat ze doet. Bij mijn nicht is het gelukt om het 1× te filmen, maar er is geen duidelijke aanwijzing van buiten af, waardoor ze begint met trappen/gillen. Een webcam ophangen zou dus niks toevoegen. :(

Ik heb besloten om eerst psychisch te laten checken bij Paulien. Dit kan sowieso geen kwaad, en in mijn omgeving zijn er heel veel gevallen geweest waar Paulien daadwerkelijk wat toevoegde, waardoor problemen verholpen konden worden. :j

Mocht(en) de sessie(s) met Paulien niets bruikbaars vertellen, zal ik het hormonale pad op gaan. Eerst een bloedonderzoek, en wanneer nodig nog een scan/opvoeling.

Kleine update tussendoor:
Ondertussen trapt Zaaf wel wat minder, of in ieder geval minder hard. Mijn ouders worden er niet meer elke nacht wakker van, maar zo af en toe gaat ze nog flink te keer.

Bij deze wil ik jullie allemaal super erg bedanken voor jullie input en adviezen, jullie hebben me op veel nieuwe inzichten laten komen! Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! +:)+

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:04

Annebeth1995 schreef:
dresjoepie schreef:
staan er nog andere paarden bij?

Ja, Zafira (10 jarige Draver), is aan het trappen en gillen. Puck (3 jarige Welsh) heeft nergens last van.

Anne_GTI schreef:
Muizen is het eerste waar ik aan denk. Kat op stal kan iets helpen.

We hebben een kat!

heb me door vriendinnen laten vertellen dat hun katten soms ook 's avonds helemaal dol worden soms. in de zin van speelsheid of jagen

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:07

Zitten er mss vossen in de omgeving?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:12

Annebeth1995 schreef:
Arjan1983 schreef:

Even over deze vraag (die meerdere mensen stellen), ik weet precies wat ze doet. Bij mijn nicht is het gelukt om het 1× te filmen, maar er is geen duidelijke aanwijzing van buiten af, waardoor ze begint met trappen/gillen. Een webcam ophangen zou dus niks toevoegen. :(

Ik heb besloten om eerst psychisch te laten checken bij Paulien. Dit kan sowieso geen kwaad, en in mijn omgeving zijn er heel veel gevallen geweest waar Paulien daadwerkelijk wat toevoegde, waardoor problemen verholpen konden worden. :j

Mocht(en) de sessie(s) met Paulien niets bruikbaars vertellen, zal ik het hormonale pad op gaan. Eerst een bloedonderzoek, en wanneer nodig nog een scan/opvoeling.

Kleine update tussendoor:
Ondertussen trapt Zaaf wel wat minder, of in ieder geval minder hard. Mijn ouders worden er niet meer elke nacht wakker van, maar zo af en toe gaat ze nog flink te keer.

Bij deze wil ik jullie allemaal super erg bedanken voor jullie input en adviezen, jullie hebben me op veel nieuwe inzichten laten komen! Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! +:)+

Dit begrijp ik niet zo goed, ik respecteer je keuze uiteraard, maar voor mij zou de logische stap toch zijn onmiddelijk bloed te laten checken en echo te laten maken... ik wil daarmee echt niet zeggen dat ik zeker weet dat het iets hormonaal is, ik zou het vooral uit willen sluiten.

Maar goed ik hoop natuurlijk voor zowel jou als het paard dat het opgelost is zo :)

edit: Wie is Paulien eigenlijk?

Annebeth1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 09:49

Arjan1983 schreef:
Dit begrijp ik niet zo goed, ik respecteer je keuze uiteraard, maar voor mij zou de logische stap toch zijn onmiddelijk bloed te laten checken en echo te laten maken... ik wil daarmee echt niet zeggen dat ik zeker weet dat het iets hormonaal is, ik zou het vooral uit willen sluiten.

Maar goed ik hoop natuurlijk voor zowel jou als het paard dat het opgelost is zo :)

edit: Wie is Paulien eigenlijk?

Paulien is een 'medium', wat ik eigenlijk een veel te zweverige benaming vind, maar een ander woord zou ik ook niet weten, haha! Het komt er op neer dat ze een paard behandeld en het paard haar vervolgens dingen verteld. De grootste kans dat je haar kan kennen van "Paard praat met mij", een boek waarin zij sessies heeft opgeschreven.

Ik snap dat de volgorde andersom misschien logischer is, maar ik heb al een tijd het idee dat er psychisch 'iets' met haar aan de hand is, dus vandaar dat ik daar eerst voor kies!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:04

Psychisch is altijd ook lichamelijk. Het staat nooit los van elkaar.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:03

Annebeth1995 schreef:
Paulien is een 'medium', wat ik eigenlijk een veel te zweverige benaming vind, maar een ander woord zou ik ook niet weten, haha! Het komt er op neer dat ze een paard behandeld en het paard haar vervolgens dingen verteld. De grootste kans dat je haar kan kennen van "Paard praat met mij", een boek waarin zij sessies heeft opgeschreven.

Ik snap dat de volgorde andersom misschien logischer is, maar ik heb al een tijd het idee dat er psychisch 'iets' met haar aan de hand is, dus vandaar dat ik daar eerst voor kies!

Soms probeert een paard je wat te vertellen/duidelijk te maken zo ook in dit geval. Baat het niet dan schaadt het niet. Wij hebben in het verleden antwoorden op onze vragen gekregen door iemand zoals Paulien. Ik hoop dat jullie veel aan de sessie hebben :j IDG heel veel succes en laat ons weten hoe het gegaan is!!

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:28

Raar paard! Moest er wel om lachen.. Maar begrijp dat dit wel echt heel vervelend is... Kan het ook met voer te maken hebben?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:10

Is er al meer duidelijkheid?

Annebeth1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 17:17

Allienda schreef:
Is er al meer duidelijkheid?

Nee helaas. Al probeer ik al een jaar een afspraak te maken met Paulien, het lukt nog niet. En ik heb via-via een bericht gehoord dat ze overwerkt/overspannen is, waardoor ze voorlopig niet kan werken. Ik heb dit alleen nog niet via haar gehoord, dus erg balen..

Annebeth1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 17:19

Mafflinger schreef:
Raar paard! Moest er wel om lachen.. Maar begrijp dat dit wel echt heel vervelend is... Kan het ook met voer te maken hebben?

Ze staat al zo'n 3 jaar op hetzelfde voer, en doet dit trappen/gillen pas sinds vorig jaar, dus ik denk niet dat daar een verband ligt..

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:23

Als het zo lang duurt kun je toch beter eerst bloed laten prikken en haar na laten kijken? Dan doe je in iedergeval wat namelijk..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:24

Ik geloof helemaal niet ik zo'n dingen, maar ik respecteer het dat jij dat wel zou doen, maar misschien in de tussentijd toch al bloed laten nakijken op hormonen? Als het dat is, is het niet fijn haar er lang mee te laten staan.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:25

SinneJ schreef:
Ik geloof helemaal niet ik zo'n dingen, maar ik respecteer het dat jij dat wel zou doen, maar misschien in de tussentijd toch al bloed laten nakijken op hormonen? Als het dat is, is het niet fijn haar er lang mee te laten staan.

Dit dus

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 06:09

In Utrecht is er sinds een paar jaar een gedragskliniek. Daar kijken zowel gedragstherapeuten als dierenartsen samen om de oorzaak te achterhalen en op te lossen. Ik zou daar zo snel mogelijk een afspraak maken. Zit gewoon bij de kliniek voor diergeneeskunde in.

SensaHorses
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:22

Ik zie dit topic bovenkomen, en ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat, TS!? :)
Heb je Paulien nog kunnen bereiken?
Lastig hoor, zou zelf ook willen weten waarom het paard zo doet!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:38

Die witte korreltjes is waarschijnlijk pulsatilla.
Heb ik mijn merrie ook een tijd gegeven toen haar hormoonspiegel uit balans was. Hielp enorm goed, volgens mij kan je dit best eens proberen TS.
Mij is dit overigens aangeraden door een kennis van mij die ongeveer hetzelfde doet als Paulien. Ik weet nooit zo goed wat ik er van moet denken want eigenlijk ben ik er veel te nuchter voor, maar als het helpt :D ... Als je wilt kan ik haar gegevens via PB doorgeven ?
Ze heeft mijn kat ook wel eens gevonden toen die van huis weg gelopen was.... Ze woont niet bij mij in de buurt maar wist feilloos te vertellen waar hij zat (omschrijving van de plek)

Annebeth1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 15:58

Het is een tijd stil geweest, maar zo'n 2 maanden geleden hebben we dan eindelijk de oorzaak van Zaaf haar gedrag kunnen achterhalen. Een oplossing is in werking gezet, maar heeft nog niet het gewenste resultaat, we hebben dus nóg een klein beetje geduld nodig.

Zoals eerder vermeld wilde ik graag met Zafira naar Paulien, omdat ik heel sterk het vermoeden had haar gedrag een psychische aanleiding had. Ik heb zo'n 2 à 3 jaar (!!) lang een afspraak geprobeerd te maken, maar tevergeefs. 9 van de 10 kreeg ik helemaal geen reactie en de reactie die ik kreeg was altijd in de trant van "Paulien is erg druk" of "We laten het weten als Paulien een afspraak in jouw regio heeft". Uiteindelijk heb ik de hoop op een sessie met Paulien dus maar op moeten geven.

Toen ben ik mijn zoektocht naar een andere "Paulien" op het internet gestart, iets wat erg lastig was, omdat je niet weet wie er te vertrouwen is en wie niet. Opgegeven moment kwam ik bij Annika Beijer uit. Zij doet readings op basis van een foto, iets waar ik eigenlijk niet echt in geloof maar ik wist niet wat ik anders moest dus ik besloot het een kans te geven. Na die reading zijn er heel veel puzzelstukjes op hun plaats gevallen.

Kort gezegd komt Zafira haar gedrag vanuit haar verleden in Frankrijk. Ze heeft daar dagen lang in een donkere stal gestaan met enkel krachtvoer, dus zonder ruwvoer, drinkwater of daglicht. Dit heeft haar een dusdanig trauma opgeleverd, wat nu bij haar naar boven komt. Dit houdt in dat ze haar stal dus eigenlijk heel fijn vindt, maar zodra ze op stal staat ze iets denkt als "Oh oliebol", en gefrustreerd gaat trappen.

Op dit moment geven we haar 3× per dag Bachbloesem olie, wat haar zal helpen om de stress af te vloeien en wat het trappen dus afneemt. Zodra het trappen helemaal weg is, zullen we proberen om de olie weer af te bouwen. Tot nu toe merk ik zeker dat het helpt, het trappen is iets minder en duurt een stuk minder lang, ze blijft er niet meer in 'hangen' zeg maar.

Dat is het voor nu, het mysterie lijkt dus 'opgelost'! Nu nog zorgen dat we het ook echt voor haar oplossen! :)