Tobbes schreef:Paard duw je toch ook niet in een stal met een steek wagen. Waarom bij trailer wel?
Omdat ie de stal wel in wil en de trailer niet

Mocht ik eentje hebben die de stal niet in wil heeft hij ook pech.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Oh, tuurlijk heeft dat paard een reden. Bijvoorbeeld een nieuwe trailer, omdat de oude 'op' was. Dat kan best een reden voor een paard zijn om te zeggen: vergeet het, hoewel hij probleemloos al die jaren op de oude is gestapt. En met dat soort redenen kan je best even doorpakken om paardlief te vertellen dat deze trailer óók leuk is.
TerraHowrse schreef:Tobbes schreef:Paard duw je toch ook niet in een stal met een steek wagen. Waarom bij trailer wel?
Omdat ie de stal wel in wil en de trailer niet![]()
TerraHowrse schreef:Tobbes schreef:Paard duw je toch ook niet in een stal met een steek wagen. Waarom bij trailer wel?
Omdat ie de stal wel in wil en de trailer niet![]()
friesam schreef:Omdat een paard een vluchtdier is en een trailer een heel klein hokje. Lijkt mij reden genoeg zonder dat er ooit wat gebeurt is.
En soms is er een kleine overtuiging nodig om dat hokje in te gaan. En als er vervolgens niks raars gebeurt leren ze het hokje kennen. En wordt het in het hokje lopen ook makkelijker.
palousa_boy schreef:Dat klinkt leuk tobbes, en dat kan ook prima als je lekker thuis je eigen paard aan het opleiden bent. Dan heb je uren, dagen, weken, maanden of jaren de tijd om het te oefenen.
Helaas is vaak de situatie iets anders op het moment dat men de shofel/heftruck-met stro-laad-methode gaat gebruiken.
Sees schreef:Dushishoeve, ik vind beide geen goede manier om paarden te laden. Het HOEFT namelijk niet zo .
Citaat:Onze pony is soms ook zo eigenwijs om de trailer niet in te willen, maar waarom dan meteen een heftruck gebruiken? Ten eerste hebben wij die al helemaal niet, en ten tweede, een beetje stro of houtkrullen op de laadklep en de pony loopt er zo in..
Cer schreef:Sees schreef:Dushishoeve, ik vind beide geen goede manier om paarden te laden. Het HOEFT namelijk niet zo .
Ligt eraan of je een keus hebt ja of nee... maar de paarden die idd pertinent niet gaan zijn (gelukkig) wel de uitzonderingen
Citaat:Onze pony is soms ook zo eigenwijs om de trailer niet in te willen, maar waarom dan meteen een heftruck gebruiken? Ten eerste hebben wij die al helemaal niet, en ten tweede, een beetje stro of houtkrullen op de laadklep en de pony loopt er zo in..
Nou ja, ik vind een pony die met houtkrullen wel gaat, nou niet perse een probleem hebben met trailer laden hoor