Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2001345

Re: Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:22

jeetje zeg, wat kunnen sommige mensen harteloos reageren. TS doet der best voor een goed nieuw leven voor der paard, en nee, dan is niet alles gelijk op orde. ip der afzeiken zou je ook kunnen proberen te helpen. TS, als jij me een pbtje wil doen dan kunnen we even kijken of ik kan helpen. ik moet wel van NL komen dus zal niet in 2dag lukken helaas..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:31

kippetje2007 schreef:
xVerax schreef:
TS, naar aanleiding van je vorige topic wil ik je complimenteren dat je je paard van de manege weg hebt gehaald. Echter vraag ik mij af of je hem nu op die bewuste weide waar je het in dat topic over hebt gehad (waar hij dus helemaal niet met vriendjes zal staan) of dat je een ander goed plekje gevonden hebt?

Hij zou daar toch niet kunnen van sterven? Ik ga niet meteen een vriendje hebben. Hij staat daar nu definitief normaal gezien... maar mijn hart deed pijn en ik wilde hem eigenlijk al terugbrengen naar zijn oude stal toen ik hem zag trillen

Het is nogal een overgang voor je paard.
Van een leven op stal, met allemaal soortgenoten om hem heen.
Hoe slecht dit ook was, het was vertrouwd voor je paard.
Tot plotseling een leven in de wei maar zonder soortgenootjes, ik denk dat door het laatste je paard het meest van streek is.
Hij mist hierdoor een groot stuk veiligheid en zekerheid.
Hij zal zich helemaal niet fijn voelen in het weiland nu, enkel radeloosheid voelen.

Maar goed, je hebt genoeg tips ontvangen in je topic.
Ik hoop dat je het kunt oplossen voor je paard :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:36

Hoe is het met je paard? :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:26

Ik denk dat ze beide bezweken zijn door de stress.

Nee flauw van me.
Ik ben ook wel benieuwd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:42

hoe is het nu met je paard?

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:08

Sommige reacties -:(- _-:( wat vinden sommige het toch makkelijk om iemand aan te vallen/af te branden..
Die perfecte moraalridders :r ze probeert het juiste voor haar paard te doen.dit was wat onhandig,maar fouten leer je van!..grote kans dat ze waarschijnlijk niet eens meer wil reageren!

Ts,wat fijn dat je paardje nu buiten kan staan!daarin heb je absoluut een goede keus gemaakt..ik hoop dat er snel een maatje voor je paard komt..dit zal vast niet gemakkelijk voor jullie zijn.ik zit zelf in de randstad anders had ik mijn grote vriend even bij je neergezet,tot er een maatje was..maar helaas kom je uit belgie.veel succes en sterkte :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:11

Laurapalmer schreef:
Sommige reacties -:(- _-:( wat vinden sommige het toch makkelijk om iemand aan te vallen/af te branden..
Die perfecte moraalridders :r ze probeert het juiste voor haar paard te doen.dit was wat onhandig,maar fouten leer je van!..grote kans dat ze waarschijnlijk niet eens meer wil reageren!

Ts,wat fijn dat je paardje nu buiten kan staan!daarin heb je absoluut een goede keus gemaakt..ik hoop dat er snel een maatje voor je paard komt..dit zal vast niet gemakkelijk voor jullie zijn.ik zit zelf in de randstad anders had ik mijn grote vriend even bij je neergezet,tot er een maatje was..maar helaas kom je uit belgie.veel succes en sterkte :(:)

mee eens...heeft ook weinig zin om haar af te branden terwijl ze daar nu niets aan heeft.
Daarom was ik benieuwd hoe het nu met het paard gaat en met TS...voor haar is het allesbehalve leuk om je paard zo te zien terwijl ze het zo goed bedoelde!

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:18

@geerke absoluut..ze klonk ook radeloos,ze zocht advies hier.denk niet dat ze dat nu nog snel zou doen.ik ben ook benieuwd hoe het hen nu vergaat..hoop dat er een oplossing is gekomen

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:56

Laurapalmer schreef:
@geerke absoluut..ze klonk ook radeloos,ze zocht advies hier.denk niet dat ze dat nu nog snel zou doen.ik ben ook benieuwd hoe het hen nu vergaat..hoop dat er een oplossing is gekomen

dat is net het probleem op bokt...
9/10x is het enkel mensen afbranden
zeggen dat je wil helpen en ondertussen alleen zorgen dat mensen niet eens meer iets zouden durven vragen :(

Lovas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:03

Wat goed je bent verhuisd! En nee je doet niet mee aan dierenmishandeling omdat je je paard naar een nieuwe stal met meer weidegang brengt en op zoek bent naar een maatje, het is juist positief. Het is wel zo dat paarden graag met andere paarden staan, het is een kudde dier en dat behoort tot de basis behoefte! Maar je gaat er iets aan doen en dat is super! Veel mensen zoeken voor hun oude pony een fijn thuis als weide maatje, dus dat is misschien een idee! Of gewoon een leuke shet ofzo! Nou echt super goed van je hoor, en wat naar dat je pony zo vel reageerde op het verhuizen, ik snap je paniek. Ben heel benieuwd hoe het nu gaat met de pony en hoe jij er voor staat! :j

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:16

@stefani1

Idd,jammer want bokt is juist handig,en meestal ook heel leuk!al twijfel ik daar de laatste tijd zeer aan %)

Ik snap heel goed,verschillende mensen verschillende meningen..maar sommige gaan echt ver... :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:59

maar goed...we weten nog steeds niet hoe het nu met het paard is en TS.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:09

Ik ben ook wel benieuwd, hoop niet dat ze haar eigen topic is ontstipt.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:30

Nee ze is gewoon nog niet online geweest helaas..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:55

Tulandro schreef:
Een paard helemaal alleen is echt dierenmishandeling.. Heb er geen andere woorden voor.

Mijn paard zou echt gek worden. Arm dier.

Doe niet zo idioot overdreven. Alsof een paard dood en mishandeld wordt omdat hij alleen staat. Mijn merrie is ook alleen met een groepje schapen. Die is gewoon heel tevreden Ze staat s'nachts alleen binnen (heel rustig) en overdag lekker in de wei. Je hoort haar nooit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:48

Omdat ze geen keuze heeft en zich erbij neer heeft gelegd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 05:27

Ik denk dat ts geschrokken is van de reacties hier.. eerlijk gezegd ts: als je je verdiept in t natuurlijke gedrag van paarden had je van te voren kunnen bedenken dat een paard naar een nieuwe plek toebrengen en dan helemaal alleen geen optie is voor een paard..Een paard is een kuddedier en daarnaast ook nog eens een prooidier..alleen zijn betekent voor een paard een zeer onveilige situatie..Geen enkele steun van een ander paard, geen sociaal contact kunnen hebben kortom je ontneemt je paard de basis van zijn bestaan..hoogtwaarschijnlijk heb je dit met de beste bedoelingen gedaan maar zul je zeer snel actie moeten ondernemen! Waarom precies deze plek uitzoeken? Is er niks anders in de buurt?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:05

Nou dat mag ik hopen ja. En dat ze inmiddels eens een goed boek over paarden en het houden van paarden heeft gekocht. Want iemand die blijkbaar al jaren een paard heeft en nog zulke inschattingsfouten maakt en dan nu ergens alleen met haar paard op een wei met stal staat. Daar hou ik m'n hart wel een beetje bij vast. Die gaat andere belangrijke dingen ook missen.
Maar hopelijk vind ze een super handig wei/stalgenootje en leerd ze snel bij.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:41

pillow schreef:
Tulandro schreef:
Een paard helemaal alleen is echt dierenmishandeling.. Heb er geen andere woorden voor.

Doe niet zo idioot overdreven. Alsof een paard dood en mishandeld wordt omdat hij alleen staat. Mijn merrie is ook alleen met een groepje schapen. Die is gewoon heel tevreden Ze staat s'nachts alleen binnen (heel rustig) en overdag lekker in de wei. Je hoort haar nooit.

Ik snap dat jij dat vindt. Maar als je iets weet van de basisbehoeftes van een paard, dan vind ik het echt een afschuwelijke gedachte en ik meen het echt als ik zeg dat ik het dierenmishandeling vind.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:52

pillow schreef:
Tulandro schreef:

En dan is het maar goed wat ts doet?
Dat jouw paard alleen staat met schapen klopt ook niet, dat je paard er tevreden mee is is jouw geluk.
Maar feitelijk hoort een paard met soortgenoten, ten minste een.
Paard van ts is in paniek en ts ook, terecht, ze denkt at ze haar paard verbetering aanbiedt en dat pakt even anders uit omdat ze zich niet goed verdiept heeft in wat het inhoudt om paarden te huisvesten...
Ik hoop dat er concrete regelgeving komt voor paarden nitwits.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:53

Hoi Ts, hoe is het nu?
Ik vind dat je heel goed je best doet!
Waar staat je paard precies? Ik heb eventueel nog een oud Welshje in de aanbieding die van stal kan veranderen :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:04

Een vriendin van mij heeft een superbraaf paard gekocht en aam huis gestald, ook alleen. Hij stond altijd met anderen. Dit paard veranderde van heel braaf en makkelijk naar een zeer onrustig en soms agressief dier. Ze heeft het drie maanden aangekeken, maar met het paard was geen land te bezeilen. Uiteindelijk heeft ze er een Shetlander bij gezet, ondanks dat ze overtuigd was dat een paard best al een kon staan. In korte tijd werd het onrustige dier een stuk rustiger en weer wat gedwee. Daarna kon ze er weer redelijk mee omgaan.

Een paars hoort niet maar twee uurtjes buiten te komem, maar een paard hoort ook niet alleen te staan. IK vind beide opties op zijn eigen manier verwaarlozing en weet niet welke ik erger zal vinden.

Dit paard is van een slechte situatie naar een net zo slechte situatie gegaan.

Als je niet eens kan voldoen aan de basis behoeften van een paard, zoals veel buiten en een maatje, waarom heb je dan in hemelsnaam een paard..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:05

welke regio zit je

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:08

Ts zorg gewoon voor een paardje erbij. Je bent blijkbaar onervaren. Geen probleem was handig geweest als je iemand in de buurt had gehad waar je mee had kunnen overleggen die wel ervaren was. Die had je verteld dat je een paard niet alleen moet zetten omdat het een kuddedier. Geen excuus zoeken om terug te gaan naar de vorige gevangenis. Gewoon een maatje erbij zoeken. Shetje , oud ponytje er valt van alles te bedenken. Jouw paard en het ponytje goed ontwormen zodat je schoon zit op je wei. En elke dag de mest uit de wei halen. Geleidelijk aan het gras opbouwen en jij hebt met een paar maanden de rust in je paard en een blij paard. Komt goed maar niet gisteren dan had je het iets meer voor moeten bereiden maar het gaat goed komen als je er voor gaat. Dus niet met het eerste tegenslagje opgeven. Dat ben je aan je paard verplicht. Succes met alles!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:18

pol1 schreef:
Ik denk dat ts geschrokken is van de reacties hier.. eerlijk gezegd ts: als je je verdiept in t natuurlijke gedrag van paarden had je van te voren kunnen bedenken dat een paard naar een nieuwe plek toebrengen en dan helemaal alleen geen optie is voor een paard..Een paard is een kuddedier en daarnaast ook nog eens een prooidier..alleen zijn betekent voor een paard een zeer onveilige situatie..Geen enkele steun van een ander paard, geen sociaal contact kunnen hebben kortom je ontneemt je paard de basis van zijn bestaan..hoogtwaarschijnlijk heb je dit met de beste bedoelingen gedaan maar zul je zeer snel actie moeten ondernemen! Waarom precies deze plek uitzoeken? Is er niks anders in de buurt?

hoeveel professionele stallen verdiepen zich in het natuurlijke gedrag van een paard?Komen die paarden ooit buiten?TS krijgt nu strontkarren over haar heen terwijl haar best doet om juist haar paard een beter leven te geven in de zin van weidegang.