Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Binkie_Eline schreef:Ik heb ook een verzorgpony die dwars door mij heen wil lopen. Ik heb de regel bij haar, als ik stop stop jij ook. Zij loopt op schouderhoogte naast mij en als ik stil ga staan moet zij ook stilstaan. Doet ze dit niet, geef ik druk op het touw (ik sta nog steeds naast haar) en zeg ik ho. Blijft ze nog steeds lopen volgt er een rukje aan het touw, en een strengere ho. Zodra ze stilstaat meteen ontspannen, druk van het touw af en belonen.
hoe moet ik haar dan laten stoppen? ik mag me dus niet zo plots omdraaien en mijn armen niet in de lucht houden. hoe moet het dan wel?
Ambertjeluna schreef:we hebben al iemand op het oog die kan komen lesgeven! de knoop moet nog doorgehakt worden maar ik denk dat het gaat mogen
maar ik heb voor nu nog een vraagje over het stoppen, hoe moet ik haar dan laten stoppen? ik mag me dus niet zo plots omdraaien en mijn armen niet in de lucht houden. hoe moet het dan wel?
speedfiets_2 schreef:Lesgever zoeken. Het klinkt me in de oren als een typische arabier. Deze hebben veel beweging nodig en moeten (!) mentaal uitgedaagd worden. Mijn ervaring met arabieren is dat het zeer intelligente en energieke dieren zijn. En wanneer deze mentaal of fysiek niet genoeg uitgedaagd worden erg vervelend worden.
Een lesgever kan je helpen om het weer op de rails te krijgen. Arabieren zijn wanneer je ze voor je wint gouden paarden
Hilary schreef:In mijn post op de vorige bladzijde heb ik uitgebreid uitgelegd hoe je haar moet laten stoppen. Maar ik ga wel met thoranLOVE mee: wacht tot je een lesgeefmens hebt, zodat er niet weer een miscommunicatie ontstaat.
xSlvna schreef:Een paard laat je toch niet stoppen door om te springen? Mijn paard zou zich dood schrikken.![]()
Zoals smurfie zegt is het precies goed. Maar mijn ruk-tip is gewoon omdat mijn merrie soms vergeet wie ze naast zich heeft; bij anderen word ze nooit gecorrigeerd als ze trekt dus probeert ze het bij mij ook nog wel eens. Maar zij kent dus alle hulpen. Ik gok de jouwe ook, maar op smurfies manier weet je zeker dat je het goed aanleert!
xSlvna schreef:Een paard laat je toch niet stoppen door om te springen? Mijn paard zou zich dood schrikken.
Ambertjeluna schreef:speedfiets_2 schreef:Lesgever zoeken. Het klinkt me in de oren als een typische arabier. Deze hebben veel beweging nodig en moeten (!) mentaal uitgedaagd worden. Mijn ervaring met arabieren is dat het zeer intelligente en energieke dieren zijn. En wanneer deze mentaal of fysiek niet genoeg uitgedaagd worden erg vervelend worden.
Een lesgever kan je helpen om het weer op de rails te krijgen. Arabieren zijn wanneer je ze voor je wint gouden paarden
Ze is een haflinger x quarter
Ambertjeluna schreef:Men mama helpt met men papa te overtuigen dus misschien mag het dan toch![]()
Maar het zou wel zijn voor na de examens