De twee merries waar de pony bij stond en wat erg neutraal ging de laatste tijd ( de nieuwe bijgezette merrie hinnikte zelfs al naar hem af en toe) keerden zich direct tegen hem en begonnen het gedrag van de bijgezette ruin na te bootsen.
Het is mij inmiddels duidelijk dat ik gewoonweg geen ruinen in de groep erbij kan hebben, en heb besloten om naar een nieuwe lespony uit te kijken welke vrouwelijk is.
De pony is zo lief, sociaal en vriendelijk dat ik het gewoonweg niet eerlijk voor hem vind om hem dit steeds aan te doen terwijl hij er zelf niets aan kan doen.
We zijn een flinke periode verder, maar ik heb het sterke gevoel dat ik nooit een volledige kudde kan maken zolang de andere ruin in deze groep staat.
ik zie het na vandaag niet meer zitten dat mijn andere ruin hem ooit zal accepteren, het was echt pure haat.

Ik ga geen risico's meer nemen, en ga dus niets meer proberen met de andere ruin.
Ik ga hooguit een extra merrie koppelen, daar heb ik inmiddels wel vertrouwen in, maar een dominante ruin in combinatie met deze pony gaat hem niet worden en ga ik hem ook niet aandoen.