Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Irishuizinga schreef:https://equinonline.wordpress.com/2015/ ... #more-1217
Dit meisje heeft hetzelfde mee gemaakt en uit eindelijk een manier gevonden die hielp.
Calanddra schreef:Ondanks alle goede bedoelingen kan iedereen beter alle reacties van ts lezen voordat ze reageren. Zie nu x op x dingen voorbij komen waar TS allang antwoord op heeft gegeven of wat al duidelijk is aangegeven dat het al is geprobeerd. Kan me voorstellen dat TS geen zin heeft om telkens in herhaling te vallen en dat t wat frustrerend kan zijn
Pippaa schreef:Opjagen tot ze laat zien dat ze naar je toe wil komen. Dat mag best een beetje boos. Ik zeg altijd: "hup! Weg!" Als ze aangeeft te willen komen, vragen of ze komt. Als ze helemaal bij je is mag ze een snoepje. Zodra ze ook maar iets aarzelt of ondeugend doet weer wegjagen en lekker laten rennen.
En als je het echt niet meer leuk vindt, gewoon stoppenPaarden moeten leuk zijn, je moet er geen vervelend gevoel van krijgen. Misschien komt het vanzelf nog wel een keer met haar!
HippoLogic schreef:Interessant dat de mensen die adviseren het paard rond te jagen zich helemaal niet lijken te realiseren dat dit ten koste gaat van de (toch al fragiele) relatie met je paard. Een paard dat wegrent is een rode vlag voor je relatie.
Daarom adviseer ik: bouw een band op, zorg dat je te vertrouwen bent (ik ben blij dat de TS inziet dat erachteraan jagen geen zin heeft) en zorg op die manier dat je paard bij je wil zijn. Dat kun je niet bij alle paarden afdwingen. Juist van een paard als Kaya kun je zoveel leren.
Van de andere kant: ik snap het ook als je lekker een ander paard zou zoeken. Het is immers jouw paard niet. En je bent daar wel met een bepaalde verwachting gekomen, een verwachting waaraan Kaya niet (meer) voldoet.
SindyKaya schreef:Happy16 schreef:Ik zou haar lekker laten rennen, dat wil ze toch? Maar dan niet eten tussendoor, en niet stilstaan. En als ze het zat is lekker nog 10 minuten rennen. Dan bedenkt ze zich wel de volgende keer!
Het probleem is dat ik dit al 3 jaar lang doe.. Het helpt gewoon niet. Of ze nou alleen of met alle paarden in het weiland staat, het helpt niet.