Verder heeft oa Rianne een hele zinnige en goed onderbouwde post geschreven
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Percy schreef:De ene hengst is de andere niet. Wij hebben er ook één en die is super braaf maar wel ook zo opgevoed. Die kan achter een hengstige merrie aan stappen onder het zadel zonder dat hij een kik geeft. Staat nu op een pensionstal waar ook zat merrie's staan en hij geeft nooit problemen. De meeste mensen zijn verbaas als ze horen dat zijn ballen er nog onder hangen. Omdat hij met onze ruin samen kan staat hij ook nooit alleen.
Toydoll schreef:Percy schreef:De ene hengst is de andere niet. Wij hebben er ook één en die is super braaf maar wel ook zo opgevoed. Die kan achter een hengstige merrie aan stappen onder het zadel zonder dat hij een kik geeft. Staat nu op een pensionstal waar ook zat merrie's staan en hij geeft nooit problemen. De meeste mensen zijn verbaas als ze horen dat zijn ballen er nog onder hangen. Omdat hij met onze ruin samen kan staat hij ook nooit alleen.
Dit dus...
Neem een merrie, zet haar vanaf 2 jarige leeftijd apart in een isoleerstal met compleet dichte wanden, uurtje per dag op een paddock waarbij dichtsbijzijnde paard zeker nog 2 omheiningen verder sta, ga haar begeleiden alsof je een levensgevaarlijk roofdier in je handen hebt en laat geen enkel ander paard ooit in de buurt komen en ga daarbij zelf panisch reageren....
Mag jij me na 4 jaar vertellen hoe die merrie is. Ik gok levensgevaarlijk XD
Maar als we dat bij een hengst doen, is het ineens volledig de schuld van het geslacht? De hormonen?
Hormonen kunnen pain-in-the-ass zijn natuurlijk, en als een hengst (of Merrie!!!!) daar last van heeft moet je er wat aan doen, dan moet je zo'n dier helpen omdat ie er onder lijdt. Maar dat moet je dus ook met pismerries. Ook die hebben last van hun hormonen!
Maar goed, TS heeft naar mijn idee UBERHAUPT de ervaring niet om een paard te begeleiden, welk geslacht dan ook. Dus ik zou zeker ook castreren, al is het dan alleen maar om het imago van hengsten te beschermen. Want dit gaat vroeg of laat fout natuurlijk.
Maarja dan gaat het na castratie fout en dan is het weer omdat 'laat gecastreerde hengsten probleem gevallen blijven'. Ook bullshit natuurlijk XD