Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Malyma schreef:Beste MayDayParade, wat naar dat je gebeten bent, weet ook hoe dat voelt. Ik wilde weten waarom mijn paard me gebeten had. Ik heb me toen verdiept in ervaringen van iemand die paarden in hun natuurlijke gedrag heeft bestudeerd, en daar een boek over geschreven heeft. Want ja, ik kwam er zelf niet goed uit. In de tekst stond ook dat de leider, dus het hoogst in rangorde staande paard, nauwelijks "klappen" hoefde uit te delen. Juist de lager in rang staande paarden waren op deze manier fysiek naar elkaar.
Ik vind het een te lang verhaal om hier in het te kort neer te zetten. Maar, misschien is het ook iets voor jou om je hierin te verdiepen?
Niet dat je met kennis niet gebeten kan worden natuurlijk. Zeker niet als je met steeds wisselende paarden te maken hebt, met wie je niet eerst een goede verstandhouding kunt maken, alle respect voor je hoor! Desiree schreef:JPS schreef:Ik vraag me af waarom je denkt dat iemand die verkleinwoorden gebruikt opvoedkundig minder goed zou zijn...
Nou, dat zal ik toelichten.
Iemand die spreekt van `mijn paardje´ heeft in het algemeen een hoog pennygehalte, snap je?
JPS schreef:Ik snap wat je bedoelt maar wees voorzichtig met aannames. In mijn omgeving, met mensen van middelbare leeftijd, worden ook verkleinwoorden en zelfs troetelnamen gebruikt. Het zijn fijn getrainde dieren!
Desiree schreef:JPS schreef:Ik snap wat je bedoelt maar wees voorzichtig met aannames. In mijn omgeving, met mensen van middelbare leeftijd, worden ook verkleinwoorden en zelfs troetelnamen gebruikt. Het zijn fijn getrainde dieren!
Doe ik ook hoor, troetelnamen gebruiken. Maar niet als ik serieus ben en een serieus gesprek voer met mensen.
Desiree schreef:JPS schreef:Ik vraag me af waarom je denkt dat iemand die verkleinwoorden gebruikt opvoedkundig minder goed zou zijn...
Iemand die spreekt van `mijn paardje´ heeft in het algemeen een hoog pennygehalte, snap je?
Desiree schreef:JPS schreef:Ik vraag me af waarom je denkt dat iemand die verkleinwoorden gebruikt opvoedkundig minder goed zou zijn...
JPS schreef:Dat kan en zo is iedereen anders in zijn communicatie. Echter vind ik daarin geen enkele rechtvaardiging voor het meppen naar ts haar paard.
Ayasha schreef:JPS schreef:Dat kan en zo is iedereen anders in zijn communicatie. Echter vind ik daarin geen enkele rechtvaardiging voor het meppen naar ts haar paard.
Niet? Als dat paard niet opgevoed is en hij bijt naar mij dan krijgt ie toch echt een mep nog voor ie goed en wel zijn tanden weer uit mijn arm heeft weten te trekken. Als de eigenaar het niet doet, dan ik wel zo lang ik dat beest moet voeren, mesten en naar de weide brengen.
biscaya schreef:Desiree schreef:
Nu ik erover nadenk: ik ken inderdaad veel mensen met hoog pennygehalte die idd vaker verkleinwoorden gebruiken..Ik kan niet verklaren waarom..Kan alleen maar constateren dat t zo is..raar eigenlijk!
franka75 schreef:die frummelende lippen moet je al voorkomen want dan is de stap naar bijten erg klein.