Paard zeer onrustig op stal. Non stop rondjes draaien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Re: Paard zeer onrustig op stal. Non stop rondjes draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:38

Bij mij in de buurt staat alles blank.
Ik sta in de buurt van Amsterdam.
Ja wie weet kan ergens anders wel. En bij ons niet. Maar ze staat in de winter vaak en lang genoeg buiten. En ze is in mijn ogen een happy paard. En daar gaat het immers om!

Fijn Montage dat het nu wel goed gaat! En fijn dat er meerdere zijn die hetzelfde denken!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:57

Toppie dat je paard zich nu zo happy voelt.
Dan voel je jezelf ook veel gelukkiger wanneer je weet dat je paard happy is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:17

TamaraFloor schreef:
Haha die reacties meteen! Waar ik sta is het te nat. Anders hadden ze nog wel op het land gestaan. Kan wel een foto maken als jullie dat willen ;-)

Ik reis al een flinke tijd zodat mijn paard op een fijne stal kan staan in plaats op een stal waar ze er amper uit kunnen.
Dus dat is ook onzin.

Ze komt er ik denk gemiddeld 8 uur per dag uit in de winter en ze is daar happy mee. Na een paar uur op de padouck is ze er wel weer klaar mee en wil ze er graag uit.

En nee ze staat niet alleen.

Maar fijn dat jullie paarden vast veeeel gelukkiger zijn dan die van mij.

Dan sta jij vast op manege Veldt of een van de andere stallen in de Enge Wormer, want daar is het land echt dramatisch slecht in de winter (durf er geen eed op te leggen dat het door drainage komt). De paarden van het bedrijf waar ik werk staan hemelsbreed 10 kilometer verderop en staan wel het hele jaar buiten. Het ligt dus niet per definitie aan het zuidelijker of noordelijker in Noord-Holland wonen. ;)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:19

Ik wil geen boze reacties maar voor geen goud dat ik op manege veld ga staan :o
Nee ik sta bij Taams. En we hebben hele mooie zwembaden in alle weilanden. En momenteel ook in de padoucks na vannacht en vandaag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:08

TamaraFloor schreef:
Ik wil geen boze reacties maar voor geen goud dat ik op manege veld ga staan :o
Nee ik sta bij Taams. En we hebben hele mooie zwembaden in alle weilanden. En momenteel ook in de padoucks na vannacht en vandaag.

Ben er ook niet voor niets weggegaan, een aantal jaren geleden. En behoorlijk wat oud-stalgenootjes van mij ook. Wist niet dat Taams ook zo'n slecht land had.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:10

Soms heeft een paard niet de aard op een bepaalde stal. Die merrie Sierra van mij ook niet. In een ruime stal met open tralies boven, waar ze volop andere paarden kan zien en waar het licht is, vindt ze het prima. Maar een stal die donker is, en waar ze de andere paarden niet kan zien, gaat ze ijsberen of weven. De stal waar ze nu staat is boven helemaal met tralies en ze kan met haar hoofd naar buiten om te eten.