Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Bambi1995 schreef:Hoe zou ik daar mee kunnen beginnen? Want ik heb niks van materiaal
Bambi1995 schreef:Hoe zou ik daar mee kunnen beginnen? Want ik heb niks van materiaal
Fitii schreef:Jouw paard heeft een luxeleven waar veel paarden jaloers op kunnen zijn. Ik vind dat de staleigenaresse zich hiermee niet moet moeien, jouw paard, jouw keuze.
Wel begrijp ik niet waarom mensen paarden houden als ze er toch niks mee doen, hier op stal ook, verschillende paarden waar de eigenaar misschien 1x/ maand langskomt. Dan kan je toch beter je geld in iets anders steken...
Bambi1995 schreef:Kan je ook lange lijnen gebruiken zonder dressuur oefeningen te vragen want heb niets met dressuur en weet daar de knoppen ook niet voor. Misschien tussen balkjes door lopen of over balkjes heen?

EskeGirl schreef:Bambi1995 schreef:Kan je ook lange lijnen gebruiken zonder dressuur oefeningen te vragen want heb niets met dressuur en weet daar de knoppen ook niet voor. Misschien tussen balkjes door lopen of over balkjes heen?
Ik doe het zonder dressuur. Eerlijk gezegd heb ik (de eerste keren zonder longeersingel) gewoon m'n lijnen aan het hoofdstel gedaan, gekeken in de bak of hij me snapte en daarna naar buiten gegaan. M'n verzorgshet vindt het leuker dan gewoon wandelen.

biscaya schreef:Ik denk als t rijden je gaat tegenstaan of t überhaupt iets met je paard ondernemen je teveel is ( mits het paard niet door blessureleed met ( vroegtijdig) pensioen is je de conclusie moet maken dat het hebben van een paard miss niks meer voor je is.. een paard wat nooit niks meer doet zij t aan de hand werken, onder t zadel, longeerwerk wat dan ook zal vele malen zwakker worden in zijn9 lijf en veel eerder een blessure oplopen.. bewegen is van essentieel belang om een paard gezond te houden lichamelijk en geestelijk! Het moet toch ook wel heel saai zijn voor een paard nooit meer wat met t baasje wat te ondernemen?? Lijkt me ook mega dure hobby op die manier! En dan heb ik t echt niet over 7 dgn in de wk vol aan de bak.. het zou toch juist genieten moeten zijn om samen met je paard wat te ondernemen.. voor mij in ieder geval wel!
Bambi1995 schreef:Ik snap echt niet waar fanatieke wedstrijd ruiters elke dag de kracht en de zin vandaan halen om volop te gaan trainen.
biscaya schreef:Ik denk als t rijden je gaat tegenstaan of t überhaupt iets met je paard ondernemen je teveel is ( mits het paard niet door blessureleed met ( vroegtijdig) pensioen is je de conclusie moet maken dat het hebben van een paard miss niks meer voor je is.. een paard wat nooit niks meer doet zij t aan de hand werken, onder t zadel, longeerwerk wat dan ook zal vele malen zwakker worden in zijn9 lijf en veel eerder een blessure oplopen.. bewegen is van essentieel belang om een paard gezond te houden lichamelijk en geestelijk! Het moet toch ook wel heel saai zijn voor een paard nooit meer wat met t baasje wat te ondernemen?? Lijkt me ook mega dure hobby op die manier! En dan heb ik t echt niet over 7 dgn in de wk vol aan de bak.. het zou toch juist genieten moeten zijn om samen met je paard wat te ondernemen.. voor mij in ieder geval wel!

Toydoll schreef:biscaya schreef:Ik denk als t rijden je gaat tegenstaan of t überhaupt iets met je paard ondernemen je teveel is ( mits het paard niet door blessureleed met ( vroegtijdig) pensioen is je de conclusie moet maken dat het hebben van een paard miss niks meer voor je is.. een paard wat nooit niks meer doet zij t aan de hand werken, onder t zadel, longeerwerk wat dan ook zal vele malen zwakker worden in zijn9 lijf en veel eerder een blessure oplopen.. bewegen is van essentieel belang om een paard gezond te houden lichamelijk en geestelijk! Het moet toch ook wel heel saai zijn voor een paard nooit meer wat met t baasje wat te ondernemen?? Lijkt me ook mega dure hobby op die manier! En dan heb ik t echt niet over 7 dgn in de wk vol aan de bak.. het zou toch juist genieten moeten zijn om samen met je paard wat te ondernemen.. voor mij in ieder geval wel!
Beetje bullshit want een paard is niet gemaakt om te rijden en het is nooit 'goed' voor een paard.
En geen zin om te rijden versus helemaal geen zin om iets te ondernemen staan loodrecht tegen elkaar.
Ik vind het rijden zelf ook niet leuk meer en heb daarom kleine pony's gekocht. Ik kan er dus niet eens op rijden. Maar ik ben net zo vaak op stal te vinden als toen ik nog een rijpaard had hoor
Er is zoveel meer dan rijden!

Kan me er dus ook niet druk om maken dat ik amper ga rijden.