Maar ik wil hem niet los.
Dat is toch net het punt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
testes76 schreef:Ik heb er ook altijd grote moeite mee om te lezen dat mensen een paard of welk dier dan ook bewust pijn doen om ze wat te leren! Echt ongelooflijk.....maarja sommige mensen hebben weinig geduld en zijn te beroerd om er wat extra tijd en aandacht aan te schenken
bruintje123 schreef:@lolo
Dat is toch net het punt
testes76 schreef:Ik heb er ook altijd grote moeite mee om te lezen dat mensen een paard of welk dier dan ook bewust pijn doen om ze wat te leren! Echt ongelooflijk.....maarja sommige mensen hebben weinig geduld en zijn te beroerd om er wat extra tijd en aandacht aan te schenken
Musiess schreef:bruintje123 schreef:@lolo
Dat is toch net het punt
Heb je niet ergens een 'doodlopend' gangpad? Met weers zijde muren/boxen?
Als je haar daar tussem vast zet kan zie niet naar links/rechts en zet dr met de billen dicht bij de achterste muur. ALS ze dan gaat hangen kan het niet want ze zit tegen een muur aan. Nog voor de touwen strak komen te staan.

Musiess schreef:Soms kan je ze beter ff op hun sodemieter geven en goed ook.
Dan dat ze dr eigen nek of benen breken.
(Of zie jij dat lievrr omdat je dr nier wil corrigeren met een tik oid)
Sheran schreef:Pijn is soms een manier om iets te leren. Ik zie dat niet als slecht. Paarden doen dat ook bij elkaar. Maar wel korte pijn (bv een beet of tik), geen kwellende pijn.
SETEFURII schreef:Ik heb (sinds ik zelf een slag heb gehad van een paard) een levendige angst voor dit soort situaties. Dus elke keer dat een paard dit in mijn bijzijn doet, neem ik een sprintje uit de poetsplaats, het gangpad op. Tot nu toe heeft elk paard mij raar bekeken en stopten ze vanzelf met hangenik was ineens veel interessanter en weg was de angstreactie bij het paard.
sorry, wel een heel komisch gezicht kan ik me zo voorstellen
bruintje123 schreef:testes76 schreef:Ik heb er ook altijd grote moeite mee om te lezen dat mensen een paard of welk dier dan ook bewust pijn doen om ze wat te leren! Echt ongelooflijk.....maarja sommige mensen hebben weinig geduld en zijn te beroerd om er wat extra tijd en aandacht aan te schenken
En hoe zie jij schrikdraad dan?
Dat is ook hem pijn doen om te leren binnen de omheining te blijven.
Sheran schreef:En ja, als paarden het bij elkaar ook zo doen bind ik het zeker wel een argument, want het werkt op hun intuitie. de verkrachtingsvergelijking vind ik nergens op slaan
Fijn dat we dat in elk geval duidelijk hebben.
bruintje123 schreef:Wat een onsmakelijke aanname....
Sheran schreef:Nee, dat zie ik niet WW. Verkrachten heeft geen educatief doel. Straffen en belonen wel. Ik wil correct gedrag van mijn paard, ik hoef geen kindjes van hem
bruintje123 schreef:testes76 schreef:Ik heb er ook altijd grote moeite mee om te lezen dat mensen een paard of welk dier dan ook bewust pijn doen om ze wat te leren! Echt ongelooflijk.....maarja sommige mensen hebben weinig geduld en zijn te beroerd om er wat extra tijd en aandacht aan te schenken
WildWings schreef:Sheran schreef:Nee, dat zie ik niet WW. Verkrachten heeft geen educatief doel. Straffen en belonen wel. Ik wil correct gedrag van mijn paard, ik hoef geen kindjes van hem
Walgelijk, ik heb nergens gezegd dat verkrachten een educatief doel heeft, gadverdamme. En dan ook de opmerking 'ik hoef geen kindjes van hem' vind ik echt ongepast in combinatie met je eerdere zin.
Jouw argument 'dieren doen onderling deze dingen ook, dus mag ik ze ook doen' is belachelijk, want die kan je doortrekken naar alle andere dingen die dieren doen, maar die doe je toch zelf óók niet? Dat is precies waarom het argument zo belachelijk is
Sheran schreef:Kalm aan WW, ik probeer alleen te zeggen waarom ik vind dat je sommige dingen die dieren onderling doen wel kunt gebruiken, maar andere niet. Jij was degene die een tik eraan gelijkstelde...
[/quote]WildWings schreef:Musiess schreef:Soms kan je ze beter ff op hun sodemieter geven en goed ook.
Dan dat ze dr eigen nek of benen breken.
(Of zie jij dat lievrr omdat je dr nier wil corrigeren met een tik oid)
Wat een dom argument. Je doet nu alsof dit de enige twee opties zijn: paard breekt zijn benen/nek als je hem niet flink slaat. Er is ook een (ook al een in dit topic benoemde en uitgelegde) andere manier waarbij beide niet hoeft: gewoon (opnieuw) aanleren met behulp van beloningen.
(of zie je dat lievrr niet omdat je het fijn vind je dier te corrigeren met een tik oid?)Sheran schreef:Pijn is soms een manier om iets te leren. Ik zie dat niet als slecht. Paarden doen dat ook bij elkaar. Maar wel korte pijn (bv een beet of tik), geen kwellende pijn.
Dieren doen onderling wel meer dingen, tot elkaar afmaken of verkrachten aan toe. Dus dan is het ineens goed om te doen? Gaat 'ie even? Waarom zou je er uberhaupt voor kiezen iets met behulp van pijn aan te leren als het ook anders kan? Ik krijg echt het sterke idee dat half bokt er op kickt op zijn paard pijn te doen, een soort machtsgevoel? Wat is dat toch?