Hengst dreigt met voorhand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:50

Ook een brutale blaag van een ruin (zoals die van mij) kan dit echte vuile kappen met voorbeen (1 of 2) nog wel vertonen.
Als het dat tenminste is, schrapen met een voorbeen is iets anders. Dat is meestal verveling in de zin van ïk wil iets hebben/mijn zin gedrag.

Het echte maaien/kappen naar jou als mens met een voorbeen is puur intimidatie-gedrag, en moet je beslist nooit toelaten, want -zoals @Urielle al aangaf - dat gaat al gauw over tot ándere intimidatietactieken als je dat niet afstraft.

Mijn ruin wordt vrij snel beledigd of kwaad, maar een snelle tik of duw op zijn wang/kaak/neus doet meestal idd de trick wel.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:12

Wat doe jij op het moment dat hij met zijn voorhand begint te slaan dan?
Want mijn jonge vent van bijna 1,5 heeft het laatst ook 1 keer bij mij gedaan.. en ik stond iets voorover gebogen met mijn gezicht/nek ook nog gebogen (Wilde hem een kusje geven en hij deed zijn hoofd omlaag) waardoor hij mijn gezicht niet kon zien.
Hij wilde mijn gezicht iets omhoog duwen maar ik schrok van zijn beweging en corrigeerde. Daar was hij het niet mee eens en gooide zijn linkerbeen naar voren. Gelukkig ben ik gewend om achteruit te springen en zo een 'voetje' te ontwijken dus heb er niks aan over gehouden, maar ik ben van mening dat ik iets verkeerd deed waardoor hij zo reageerde.

Mijn vent staat in de kudde en ik zie hem hier inderdaad zo omgaan met de paarden. Uitdagen, spelen, dreigen. En hij snapt nog niet dat ik niet zo ben als zijn paardenvriendjes maar zo gaat hij nog wel met me om omdat ie niet beter weet. Kwestie van reflecteren waarom het paard dat doet, zijn hoeven ontwijken en corrigeren op de juiste manier.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hengst dreigt met voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:33

Andere gebruiksaanwijzing zoeken want je lijkt nu de verkeerde te hebben.

Opvoeden is stevig in de schoenen staan en goeie schoenen zijn daarbij onontbeerlijk