Kostolany schreef:Joolien: Ook paarden kunnen vast slaan net als mensen:) En vaak spiegelen ze het stukje mens wat er achter zit...dan zit er bij beiden nog wat in de weg. Het is vaak geen onwil dat een dier zich zo gedraagt. Dit weekend een merrie gezien die een compleet leeg paard gaf. Deed alles wat je vroeg netjes binnen de lijnen maar voelde zo als een machine er was geen leven in het paard? Paard had geen eigen kracht? Ze liep super mooi en goed! Maar totaal gevoelloos in uitstraling. Leuk natuurlijk voor de eigenaar dat het paard zo simpel is als een machine. Maar voor het paard echt onwijs sneu! Die heeft geen eigen mening meer! Is dat wat we zoeken? Natuurlijk niet...paard is bij nieuwe eigenaar en paard vliegt ineens alle kant op...die ontdekt dat het mag leven en dat het een gevoels mening mag hebben.
Zelfde bij mensen....er zit zoveel meer achter! En zal niet zeggen dat ik alles beheers en kan! Ik ben gelukkig een mens en maak fouten. Zoals mooi gezegd dit weekend ook...ben bereid fout te zitten! En dat helpt enorm om zo te denken!
Deze merrie doet dit bij iedereen.
Of ja, dat probeer ik