Sorry, maar hoe meer ik leest, hoe meer ik het idee krijg dat je wilt dat er wat mis is. Dat je haar in wilt laten slapen omdat het niet het paard is dat je wilt dat het is. Zet haar dan te koop. Tegenwoordig wil iedereen een rijpaard, maar er zou er vast wel iemand zijn die haar de kans geeft paard te zijn. Ik heb het idee dat je te veel van haar wilt/ verwacht.
Snel hoefbevangen? Zet haar dan op een stuk grond met kort gras, of met beperkt gras. Zoek een paddockparadise waar ze lekker paard kan zijn. Beweging om te eten, om te drinken, voor alles moet ze in beweging blijven, maar vind iets! Je zegt zelf dat ze happy is als ze met andere paardjes is, waarom zou je haar dan inslapen als ze nog lekker geniet? Er zijn zat oplossingen, maar in dit geval, in mijn ogen zit de dood daar absoluut niet bij.
Bericht is absoluut niet rot bedoeld, vandaar ook de onderbouwing maar ik kan er niet tegen als mensen de dood maar als makkelijkste optie zien. Als we een mens tussen de hondjes opsluiten, zijn leven lang, en alleen dit ene mens kan niet omgaan met die hondjes, maar wel met andere mensen, maak je dat mens toch ook niet af?

vergeet de vergelijking mens paard, maar begrijp wel het idee achter de vergelijking. Vind niet dat je een dier zomaar mag afmaken terwijl het eigenlijk verder hartstikke happy is.

als je zo'n keuze maakt kies je wat mij betreft de gemakkelijke weg. Jullie vechten al zo lang voor haar. Een aantal bokkers onder ons zeggen; genoeg is genoeg. Maar er zijn er ook een aantal met mij, die zeggen; geef haar die kans op een (beter) leven. Daarmee zeg ik niet dat ze het bij jullie slecht heeft, maar waarom de dood, als daar misschien nog een mooi leven tegenover staat?