Trailerladen, wat een ellende...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Trailerladen, wat een ellende...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:23

Ja, ik geloof dat meteen. Een paard is een gevoelig dier, hij zal je niet verstaan, maar hoort aan jouw intonatie en wat jij bedoeld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 11:48

Ik geloof dat ook.

Zal nog maar een keer mededelen dat mijn probleem is opgelost. Nouja, we zijn op de goede weg. Zoals John zei vorige week, hij heeft een begin gemaakt met het oplossen van het probleem, het probleem is niet pats boem verdwenen.

Dat bleek vrijdagochtend ook, ik moest op wedstrijd en was behoorlijk zenuwachtig. Hij weigerde meteen de trailer op te gaan _O- Dus ik heb de eigenaar meteen gevraagd om het over te nemen. En hij liep meteen mee te trailer op. Hebben rustig de stang er achter kunnen doen zonder enige stap terug en zijn in alle rust naar de wedstrijd gegaan. Waar hij nog steeds gespannen was, het resultaat was ook niet al te best (175) :P Maar ik ben niet ontevreden gezien zijn onervarenheid en de enorme entourage.
Toen we hem weer op de trailer zetten, wat ik heb gedaan, was mijn spanning natuurlijk verdwenen en liep hij weer keurig met mij mee de trailer op.

Meerdere keren gehoord dat het laten overnemen door de eigenaar de beste beslissing was die ik kon maken vrijdagochtend. En dat vond ik zelf ook!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:45

Moderatoropmerking:
Namens TS wil ik jullie bedanken voor het meedenken en pb sturen met tips en aanwijzingen. Omdat zij nog steeds regelmatig goedbedoelde pb's en tips ontvangt, evenals pb's waarin mensen zich aanbieden om haar te helpen, wil ik middels deze groene tekst aandacht vragen voor het feit dat háár probleem inmiddels zo goed als is opgelost en deze pb's en tips dus voor Ts niet meer relevant zijn.
Het topic kan gewoon open blijven want de kans is groot dat anderen hier veel aan hebben die met het zelfde probleem kampen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:22

Fijn dat je probleem opgelost wordt, TS! Soms is het inderdaad beter om iemand anders het te laten doen, dat heb ik hier ook al gemerkt. Dat gaat dan zonder te veel stress en daar reageren de meeste paarden erg goed op!

Als het mag, geef ik hier graag nog voor de anderen die problemen hebben met trailerladen, de gegevens van de persoon die mij geholpen heeft. S ylvie B roos werkt met clickertraining, is erg rustig en consequent en heeft al meerdere cursussen en bijscholingen gevolgd. Ze is van Antwerpen, België.
www.sbhorsemanship.be