Is dit nu echt dominantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Is dit nu echt dominantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:08

Denk dat het qua verwachtigen en wat hij kan wel goed zit, heb gelukkig geen dressuur- of andere wedstrijdambities dus dat zit wel goed. Wat je zegt dat bijhouden ook vanaf de grond kan klopt, maar daar heb ik gewoon dezelfde problemen. Dit is iets wat altijd en overal speelt (zet je hem buiten echt aan het werk kom je hetzelfde tegen) en het is dus niet dat hij bv gewoon rijden in de piste niet leuk vind ofzo, was het maar zo simpel ;) Nu kan ik daar vanaf de grond beter mee overweg dan vanuit het zadel maar het blijft een feit dat ik met een boos paard zit, en dat wil ik niet..

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:19

Plannen heb ik niet echt. Ik zie wel hoe het verder loopt en heb ook geen verwachtingen. Wil ook geen wedstrijden gaan rijden, gewoon lekker recreatief.

Wel hebben we er nu een instructrice bij. En de dierenarts etc zijn meerdere keren langs geweest. Medisch is dus uitgesloten.

Verder zijn er van die momenten dat ze dus bovenstaande doet, maar gevaarlijk is het voor mij niet. Ze gaat er vandoor en dat is nooit langer dan 1 zijde, snel opgelost dus. Ik ben er nooit afgevallen en ben ook van al die keren maar 1x echt bang geweest dat ik er af zou vallen. Voor de rest kan ik het zelfs nog "grappig" vinden als ze zo doet, al is het wel erg vervelend. Maar ze krijgt mij er echt niet snel af, en al zeg ik het zelf, ik heb een goede zit.

Wel kan het vervelend zijn voor andere combinaties als zij de bak door sjeest en bijna tegen hun aan botst.. Daarom rijden we als het kan als er verder niemand in de bak is.

Voor nu is het gewoon kilometers maken en heel langzaam merk je dat het er een beetje uitgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:41

Dus jij rijdt gewoon door, ondanks haar boos zijn en merkt dat het mindert? Over welke tijdspanne hebben we het dan?

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:28

Redelijk lang al. Ik rijd haar nu bijna 5 maanden. Nu kunnen we vaak ontspannen stappen en draven, terwijl we eerst nooit die ontspanning hadden in stap en draf. De ene keer hebben we nog wel het boze gedrag en de andere keer niet, maar in het begin was dit gedrag er echt altijd.

Moet er misschien wel bij vermelden dat zij tot een jaar geleden bijna 7 jaar niet had gereden omdat zij zelf haar ruiters kiest, en als ze die niet accepteert gaat ze stilstaan of een halve rodeo show geven.. Dan krijg je haar echt niet eens in stap. Ik en dat meisje wat er wel op kan zijn nu samen bijna een jaar bezig om haar weer alle hulpen en gangen goed te leren kennen.

Het rondjes rennen door de bak en echt bokken tot je eraf ligt doet ze niet meer. Ook de stap en draf kunnen vaak ontspannen en je kan figuren rijden, zolang je het haar niet moeilijk maakt met stelling en buiging. Het gaat dus wel degelijk beter, alleen duurt dit opnieuw doorrijden toch langer dan gemiddeld (bijna 1 jaar al). De galop zijn we nu ook 2 maanden mee bezig en zit er ook nog niet echt in, gaat wel langzaam beter.

Zij heeft gewoon heel erg de tijd nodig en die geven we haar ook. En met veel geduld denk ik dat we er zo toch wel gaan komen, maar lekker in harhaar tempo.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:58

Ik heb het vanaf het begin gelezen.
Heb er niet echt ervaring mee..

Wel ervaring met paarden welke bepaalde dingen niet wouden, terwijl da en osteo niks konden vinden.

Ik heb ewn thermografie laten doen bij 1 paard, hier kwam heel veel uit wat je anders nooit geweten zou hebben.
Het is lang niet zo duur als rontg foto's.
Maar je weet precies hoe je paard van zn oren tot zm staart in elkaar zit.

Mijne sloeg altijd met zn kop en had zn tongbeen vastzitten, dit los latem maken en probleem opgelost.
Allemaal van dat soortdingen,

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:21

Bedankt :)
Ik ga het zeker allemaal bespreken bij de check-up, moest daaruit blijken dat hij toch ok is ga ik eens een andere aanpak proberen (opnieuw beginnen en werken met het idee dat zijn reacties uit angst komen) en als dat niks oplevert kan ik eens proberen om door te zetten en kijken of het dan op termijn vervaagt.. En als dat allemaal niet werkt, tja, dan weet ik het ook niet meer :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:01

Benader Elise (Suelza) hier bokt eens. Zij heeft ook veel ervaring met "probleem" gedrag paarden.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:19

[***] schreef:
Ga wel nog eens met de DA contact op nemen, wil toch kijken of hem eens op Lyme te laten testen, en dan tegelijk als dit kan op Cushing. Lijkt een wilde gok, maar je weet maar nooit ...

Cushing ben ik niet zo bekend mee, maar op Lyme laten testen is sowieso een goed idee. Mijn merrie heeft jarenlang vergelijkbaar gedrag vertoond wat jij omschrijft en ik zat met de handen in het haar. Ook van alles geprobeerd aan trainingsaanpak en daar ontzettend veel vooruitgang mee geboekt, maar ik zat nog steeds met onverklaarbaar gedrag. Lang verhaal kort: uiteindelijk heb ik haar laten testen op Lyme en BINGO: positief. De Lyme is nu onder controle en hoewel de herinnering aan haar pijn duidelijk nog niet weggevaagd is, verandert ze nu wel langzaam in het paard dat ze naar mijn mening altijd had moeten zijn ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:45

Hmm, nu ga ik toch weer twijfelen :+ Ga het dan toch maar eens bespreken..
Zal ook eens kijken naar Suelza, ik beschouw het eigenlijk niet als probleemgedrag maar ergens is het dat wel natuurlijk :+

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:26

Testen kost je de kop niet. Zou het doen, al is het maar om het uit te sluiten :-)