TS heeft zoals ik het lees weinig ervaring met "bitloos" en heeft de indruk gekregen dat de stalgenoot problemen heeft door het bitloze rijden, dat ze daardoor niet genoeg controle heeft.
Dan krijg je dus de situatie als TS dit ter sprake brengt omdat ze graag wil helpen, dat stalgenoot denkt: daar heb je weer zo'n betweter die geen verstand heeft van "bitloos" en het afkraakt en vindt dat ik maar met een bit in de mond moet gaan trekken als paard hem peert, want dat zal vast beter helpen
En als stalgenoot dan uitlegt dat ze geen bit wil gebruiken, denkt TS weer dat stalgenoot juist degene is die eigenwijs is.... en zo vinden ze elkaar maar een een beetje een eigenwijze, onnozele betweter

TS had haar visie op het probleem mischien beter niet kunnen plaatsen want daardoor gingen andere bokkers ook weer aannames doen. En het maakte inderdaad niet echt uit voor de vraag: zal ik nog met deze combinatie samen buiten gaan rijden.
Maar TS heeft het ongetwijfeld niet slecht bedoeld, wilde stalgenoot graag helpen en niet laten vallen.... anders zou ze er niet zo mee zitten