Enige spoed: wat is dit?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:12

zie het nut er niet van in om ze nog eens in de kamferspiritus te drenken.. mottenballen alleen geven genoeg lucht af om die beesten weg te houden idd.. en de spiritus lucht is datgeen dat op je slijmvliezen slaat..

nu zal het waarschijnlijk wel zo zijn dat een paard er iets minder last van zal hebben als een mens (is nu eenmaal groter/zwaarder, dus die kan een stevigere dosis verdragen dan een mens).. maar kan mij voorstellen dat je het niet prettig vind om te zien verder..

meer dan foto's/filmpje maken + uitleg van de eigenaar en vervolgens naar de dierenpolitie sturen is het enige wat je verder kunt doen.. Zij moeten beoordelen of dit nu net wel of net niet onder mishandeling moet worden verstaan. Hoe vervelend het ook is, de man is nu eenmaal eigenaar

dat ze het 'beter ruiken' dan een mens dat geloof ik wel, maar of het 'gevoeliger is op de slijmvliezen' dat denk ik dan weer niet om bovengenoemde reden.

ook weet ik niet of de huid van een paard nu wel echt gevoeliger is dan dat van een mens.. men zegt wel eens ze kunnen een mug voelen landen etc.. maar dat voel ik ook. daarnaast is er toch geen huidcontact? zit in een zakje?

Ladybird

Re: Enige spoed: wat is dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:23

Maar dan gaat dat toch ook irriteren aan de huid?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:24

Vind het nogal wat dat men maar zo even bij een ander het land in gaat en denkt te doen wat het beste is.

Zo hebben ze bij een bekende die haar paarden 24/7 buiten staan nu haar Paard ook maar even buiten gezet toen ze hem op stal zagen staan.. terwijl die verplicht op rust moet ivm een blessure..

als je dan wat doen wil spreek dan eerst degene aan van wie de paarden zijn maar blijf er gewoon met je eigen handen vanaf!

Kan me daar zo kwaad om maken.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:36

Ik heb al eerder aangegeven dat ik deze beslissing naar inzicht en in verband met gebeurtenissen in het verleden gemaakt heb. Bij een wildvreem paard van iemand die ik niet ken zou ik inderdaad niet zomaar het heft in eigen hand nemen :) Wat mij betreft is het topic daarmee af.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:37

Heb je de buurman wel kunnen overtuigen dat dit geen goede manier van vliegenbestrijding is?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 17:40

Helaas niet :n
Ik heb hem mijn oude boett deken en groene leem aangeboden en een anti-vliegen mengsel.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:49

Kun je niet aangeven dat dit absoluut geen diervriendelijke manier is om vliegen weg te houden en hem aanraden om een vliegenmasker te kopen? Desnoods ga jij hem halen (wel op zijn kosten natuurlijk).

Ik vind dat je goed gehandeld hebt TS, top +:)+
Laatst bijgewerkt door Sjors op 07-09-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:50

Molfre schreef:
Ik heb al eerder aangegeven dat ik deze beslissing naar inzicht en in verband met gebeurtenissen in het verleden gemaakt heb. Bij een wildvreem paard van iemand die ik niet ken zou ik inderdaad niet zomaar het heft in eigen hand nemen :) Wat mij betreft is het topic daarmee af.

Dan ben ik wel heel benieuwd naar die gebeurtenissen want het zijn jou paarden niet dus vind het nogal wat om zomaar het heft in eigen handen te nemen

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:54

Ja TS dat kan jij wel zeggen dat het topic daarmee af is, maar mensen mogen natuurlijk wel reageren he? Als jij daar klaar mee bent, dan reageer je gewoon niet. Als je er niet tegen kan dat niet alle bokkers met je meehuilen hoe sieluggh het wel niet is moet je geen topic openen. Ik sluit me aan bij een vorige reactie. Ik vind het zorgwekkend en ook volledig doorslaan hoe iedereen (dus niet alleen jij) zich maar denkt te moeten, kunnen en uberhaupt MOGEN bemoeien met andermans paard. Dit begint echt een tendens te worden, men denkt de wijsheid in pacht te hebben en gaat jan en alleman maar ongevraagd dekens aanbieden, adviezen geven en zelfs in dit geval actie ondernemen. Meteen de dierenbescherming cq dierenpolitie bellen vind ik belachelijk. Je zal daar maar werken zeg, al dat gezeur aanhoren. Bewaar dat voor levensbedreigende situaties. Als ik zou bellen en net als jij te horen krijg dat ze er niks mee doen omdat het paard niet lijdt, zou ik me kapot schamen dat ik uberhaupt gebeld heb. Ook eens met een vorige reactie dat als er een topic geopend wordt dat derden op het erf komen en iets met een paard van een bokker doen, spreekt iedereen daar schande van. Bij mij zouden ze bij kop en kont van mn erf af gaan incl de aangeboden hulpmiddelen. En een recente reactie, dat TS maar even opdringt dat er andere spullen gekocht moeten worden, TS moest dat dan maar even kopen op zijn kosten. Get real zeg. Dat er dan door een bokker ook nog over geestelijke mishandeling gesproken wordt ook nog. Ja hoor, tuurlijk. Overdrijven is ook een vak. Zucht.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:57

Phoe mensen jullie kennen de situatie niet. Ik neem aan dat iedereen weet wat die doet en TS is naar de boer zelf ook geweest en hij weet dus ook dat ze op zijn land was. Er zijn ergere dingen dan paarden helpen en dan het risico lopen op een stukje eigen terein te lopen...

Ik vind het maar triest voor het paard. Ben blij dat je actie onderneemt TS. En nu maar hopen dat de boer een beetje je advies wilt aannemen en opvolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:04

Ik begrijp TS wel maar had het logischer gevonden als ze eerst met de eigenaar was gaan praten en daarna pas eventueel halster er af halen of ,nog beter, iemand had ingeschakeld. De bedoeling was goed, de volgorde verkeerd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:07

xxxxxx2000 schreef:
Ja TS dat kan jij wel zeggen dat het topic daarmee af is, maar mensen mogen natuurlijk wel reageren he? Als jij daar klaar mee bent, dan reageer je gewoon niet. Als je er niet tegen kan dat niet alle bokkers met je meehuilen hoe sieluggh het wel niet is moet je geen topic openen. Ik sluit me aan bij een vorige reactie. Ik vind het zorgwekkend en ook volledig doorslaan hoe iedereen (dus niet alleen jij) zich maar denkt te moeten, kunnen en uberhaupt MOGEN bemoeien met andermans paard. Dit begint echt een tendens te worden, men denkt de wijsheid in pacht te hebben en gaat jan en alleman maar ongevraagd dekens aanbieden, adviezen geven en zelfs in dit geval actie ondernemen. Meteen de dierenbescherming cq dierenpolitie bellen vind ik belachelijk. Je zal daar maar werken zeg, al dat gezeur aanhoren. Bewaar dat voor levensbedreigende situaties. Als ik zou bellen en net als jij te horen krijg dat ze er niks mee doen omdat het paard niet lijdt, zou ik me kapot schamen dat ik uberhaupt gebeld heb. Ook eens met een vorige reactie dat als er een topic geopend wordt dat derden op het erf komen en iets met een paard van een bokker doen, spreekt iedereen daar schande van. Bij mij zouden ze bij kop en kont van mn erf af gaan incl de aangeboden hulpmiddelen. En een recente reactie, dat TS maar even opdringt dat er andere spullen gekocht moeten worden, TS moest dat dan maar even kopen op zijn kosten. Get real zeg. Dat er dan door een bokker ook nog over geestelijke mishandeling gesproken wordt ook nog. Ja hoor, tuurlijk. Overdrijven is ook een vak. Zucht.

Pardon? Beetje rustiger kan ook wel :=
Ik zeg dat ze kan aanraden, dan hoeft hij dat natuurlijk niet te doen :) Verplicht hem tot niks, je adviseert hem alleen.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:18

Ik ben heel rustig hoor. Wat gaf je het idee dat dit niet zo is? Ik ben echter wel heel duidelijk. Daar mag jij het best mee oneens zijn, dat maakt mij niks uit. Ik vraag me vervolgens wel dan af hoe mensen die anderen de les kunnen lezen het zouden vinden als iemand ongevraagde acties gaat uithalen bij jouw/ jullie paard. En idd als TS jouw suggestie uitvoert, vind ik dat ongepast bemoeizuchtig. Zelfs ronduit belachelijk. Mijn post gaat echter niet alleen om jouw suggestie maar om de tendens.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:26

Als ik alle irritaties en problemen die kamfer(spiritus) en mottenballen kunnen veroorzaken lees, vindt ik dat dit paard inderdaad mishandeld word. Ga zelf maar eens in die lucht zitten, slaat ook lekker op je ogen en paard kan er niet aan ontsnappen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:27

xxxxxx2000 schreef:
Ik ben heel rustig hoor. Wat gaf je het idee dat dit niet zo is? Ik ben echter wel heel duidelijk. Daar mag jij het best mee oneens zijn, dat maakt mij niks uit. Ik vraag me vervolgens wel dan af hoe mensen die anderen de les kunnen lezen het zouden vinden als iemand ongevraagde acties gaat uithalen bij jouw/ jullie paard. En idd als TS jouw suggestie uitvoert, vind ik dat ongepast bemoeizuchtig. Zelfs ronduit belachelijk. Mijn post gaat echter niet alleen om jouw suggestie maar om de tendens.

Als ik zo'n stomme actie uit zou halen bij mijn paard hoop ik echt dat er iemand ingrijpt!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:30

Heeft het paard het halster nu wel weer om met dat spul? Dat begrijp ik niet geheel uit je post.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 18:34

xxxxxx2000 schreef:

Ga jij even lekker met die zakjes om je oren lopen voor een dag, eens zien hoe jij erbij loopt :)
Daarnaast ben ik niet naar hem toe gegaan omdat er niemand thuis was. Ik heb naar mijn beste inzicht gehandeld en nee daar schaam ik me niet voor. Daarnaast is de hulp die ik hem aanbood gratis, evenals de (diervriendelijke) spullen.

En ja, hij loopt er weer mee.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:37

Wat een zak van een vent zeg! vind dat je goed hebt gehandeld.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:40

Ik vind dat Ts goed gehandeld heeft naar eigen inzicht en geweten. Tuurlijk zijn er grenzen als paarden naar buiten doen omdat ze binnen staan, dekens af of om doen. In dit geval had paard naar Ts inzicht last vd zakjes en gezien de geur snap ik dat best. Eigenaar weet denk ik niet echt wat hij het beest aandoet en Ts heeft hem tot inzicht proberen te brengen, helaas. Toch goed werk!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:43

Ik vind dat je heel juist hebt gehandeld. Beestje was op dat moment in nood zo zie ik het als het dier compleet over de rooie rondjes loopt. Snap werkelijk niet waarom zo een eigenaar een paard dit aan doet. Is de man blind ofzo? Hopen dat de dierenpolitie ingrijpt. Ik heb jaren geleden eens voor een exceempaard in de buurt de dierenbescherming gebeld. Het arme beest zat onder de wonden en liep ook de hele avond half in paniek rondjes te rennen. Later zag ik dat hij een exceem deken om had dus had het toch nut gehad dat ik had gebeld.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:44

Ik vind ook dat TS goed gehandeld heeft. Ik vind dat je prima een paard mag helpen als je ziet dat er hulp nodig is. Het liefst eerst de eigenaar inlichten, maar als dat niet kan, nouja, je moet toch iets doen..

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:45

Je mist het punt. Het gaat er niet om of ik daar zelf mee zou willen lopen, of bij mijn paarden zou doen. Sterker nog, ik vind juist dat de mening van mij, jou of anderen of dit wel of niet goed is, helemaal niet ter zake doet. Het gaat erom dat dit een voorbeeld is van een tendens dat steeds meer mensen op bokt het nodig vinden om zich te bemoeien met andermans paard. Mijn punt is dat dit aan het doorslaan is. Iedereen mag binnen de grenzen van de wet zelf keuzes maken, ook als anderen het daar niet mee eens zijn. Als iemand handelt binnen die grens gaat het dus niemand wat aan, ook jou niet. Dat er wordt gehandeld binnen de wettelijke normen blijkt al uit de reactie toen je dierenbescherming/politie ging bellen. Dus gaat het je feitelijk niks aan. Daar komt nog bij dat je behoudens levensbedreigende situaties niet eens zelf mag handelen. Hooguit, als je echt niet kan laten, zou je er iets van kunnen zeggen, maar laat het daar dan bij. Natuurlijk moet je je niet schamen, zegt ook niemand. Maar als je je mening op bokt plaatst, wel verwacht dat er meegepraat wordt over hoe slecht de buurman het wel niet doet, waar wij behalve het zakjes-verhaal niks van weten, moet je er ook tegen kunnen als je een tegengeluid krijgt, in dit geval van mij.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:54

Als dit soort leed binnen de wet valt dan maar schijt aan de wet *\o/*

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:55

Hopelijk doet de dierenbescherming hier iets mee. Meer kan en mag je helaas niet doen.

xxxx2000 ik snap je punt, ben het ook wel deels met je eens, maar open dan even een eigen topic ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:58

Ik zou die zakjes er stiekem afhalen.....

Als een paard er staat met een speer in z'n schoft. Dan schreeuwt heel bokt, dat TS moet ingrijpen....