Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
o_sandra_o schreef:TS, ik heb ervaring met dit probleem. Bij het ene paard hebben we het goed op kunnen lossen. Op dit paard konden we vrij snel zonder problemen (wel met beleid) opstijgen.
Het andere paard vertoonde precies hetzelfde probleem, maar bleef lastig met opstijgen. In het rijden was zij verder braaf. Dit paard is regelmatig door een osteopaat en met dryneedling behandeld. Hierna was het een paar dagen beter. Maar het bleef lastig. Uiteindelijk zijn van dit dier foto's gemaakt en zij bleek kissing spines te hebben. Dit paard was al verschillende malen door een osteopaat en veearts bekeken, maar beide hadden niet direct kissing spines (of een ander groot probleem) verwacht.
Ik denk dat als je het echt goed wil doen, je moet uitsluiten dat er medisch niks aan het dier mankeert. Er is geen osteopaat of veearts die in een paard kan kijken.
Het is heel mooi dat je deze merrie een kans wil geven en met vertrouwen en rustig opbouwen zal je het zeker zover krijgen dat het opstijgen niet meer een probleem is, slechts iets waar je met beleid mee om moet gaan. Dit betekent echter niet dat de merrie geen pijn zou kunnen hebben..
Als je echt wilt doen wat het beste is voor het paard, dan zal je moeten luisteren naar wat ze je nu vertelt. En het enige wat ze vertelt is dat ze er niet blij van word als er iemand op haar gaat zitten...
Er is niet uitgesloten dat er medisch iets aan haar mankeert. Voordat jeverder kan met waarborging van het welzijn van het paard zal je dit toch echt moeten doen, ongeacht de kosten of de waarde van het paard!
Milo2012 schreef:Paard is goedgekeurd. Ik ben voor haar gevallen ze is enorm lief.. ik kan haar voor een klein bedrag overnemen na wat er vanmiddag is gebeurd omdat ik(en de eigenaresse) haar een kans wil geven. Het is een erg gevoelig en onzeker paard. En ik denk dat ik met veel grondwerk en 1 op 1 contact ( dit krijgt ze hier niet, ze staat op een handelstal waar de dravers komen en gaan) heel veel uit haar kan krijgen en het een heel leuk paard kan zijn. Ook stel ik met de eigenaresse een contract op dat mocht het binnen een jaar niet lukken met haar ze dr terug koopt.
Ik ben alleen erg benieuwd of er mensen zijn die dit zelf meegemaakt hebben. We zijn er daarna nog 2 keer opgestapt. En dat was verder geen probleem.
bigone schreef:Is het paard gekeurd terwijl je er bij was, zo nee, overnieuw keuren door een da die een goede keuring doet. En mooi dat je je in wil dekken maar gan er maar van uit dat jij na een jaar dit paard niet kwijt wilt, oude eigenaar hoeft dan alleen maar te zeggen dat ze naar de slacht gaat en je bent weg. Trap er niet in en ga eerst maar een proeftijd bedingen van een maand.
Milo2012 schreef:Vind t toch wel knap dat jij weet hoe ik of de eigenaresse zou reageren mocht het zover komen.
Milo2012 schreef:Hoi wij hebben besloten om de merrie niet te nemen.
We waren van plan om de rug plus achterhand op de foto te laten zetten. Aangezien de eigenaresse beweerd dat het paard verder geheel gezond was en geen gebreken heeft, had ik haar een voorstel gedaan dat als ze werd afgekeurd we de kosten zouden delen mocht ze worden goed gekeurd zou ik alle kosten op me nemen. Dit wou ze helaas niet, dus ik ga verder met mijn zoektocht naar een ander paard.
Allemaal heel erg bedankt voor alle reacties!!!!
bigone schreef:Duidelijk, een eigenaar die niets te verbergen heeft en een goed adres voor haar paard zoekt zou hier wel mee akkoord gaan, ondanks dat het een vervelende uitkomst zou kunnen hebben maar dan wist zij ook precies waar ze aan toe was. Ik vind het goed dat je dit gedaan hebt, succes met je zoektocht.
En ik wil er nog aan toevoegen: met deze eigenaar had je waarschijnlijk, wat al gezegd was door sommigen, problemen gekregen als je de pony na een jaar terug zou willen brengen, volgens jullie afspraak... (Schriftelijke afspraak heeft pas rechtsgeldigheid als je het via een notaris had geregeld... en dan nóg had je een heleboel gehakketak kunnen krijgen.)
) , wil ik toch wel zeggen dat deze stal erg goed bekend staat en ik denk dat als zij die afspraak met je maakt, ze zich er ook aan houd.
We waren van plan om de rug plus achterhand op de foto te laten zetten. Aangezien de eigenaresse beweerd dat het paard verder geheel gezond was en geen gebreken heeft, had ik haar een voorstel gedaan dat als ze werd afgekeurd we de kosten zouden delen mocht ze worden goed gekeurd zou ik alle kosten op me nemen. Dit wou ze helaas niet, dus ik ga verder met mijn zoektocht naar een ander paard.
Gooiske schreef:Milo2012 schreef:Hoi wij hebben besloten om de merrie niet te nemen.
Goede keuze ts.
Al kan ik mij de reactie van de verkoper ook wel voorstellen, nu is het nog steeds een ??? of het paard wat mankeerd ja of nee, en kan ze het paard verkopen als gezond.
Zodra uit röntgenfoto's blijkt dat het niet goed zit, mag ze het paard alleen nog maar verkopen als zijnde niet goed, nu blijft die vraag in het midden...Maar of dat zo eerlijk is??.........
Babootje schreef:Mogelijk weet de eigenaresse wel wat ermee is of wil ze het niet weten.
TS, je zei toch dat ie al gekeurd was. Heb je het keuringsrapport ook gezien?
Johnnydepony schreef:Ok nu ben ik altijd de eerste die roept dat verkopers best mogen instaan voor keuringen, maar laten we wel wezen. We hebben het hier wasrschijnlijk
Over een paard van een paar honderd euro. Dan kun je toch niet verwachten dat de verkoper de helft van een rontgenlogische keuring gaat betalen? Dat is minstens zoveel als het beestje waard is.
GamblersCup schreef:Nee, maar ervaring is ervaring en het was een waarschuwing. Paardenwereld blijft de paardenwereld en ervaring van mensen in de wind slaan, die al iets langer meelopen dan jij zelf, is dom. Betekend niet dat je door deze ene persoon het beest moet laten staan, maar het is zeker iets om mee te nemen in je overweging. Je reactie op deze waarschuwing vind ik dan ook naief en niet netjes naar iemand die je voor een miskoop (wat nog wel eens ontzettend veel geld en ellende zou kunnen gaan kosten) wil waarschuwen.