LesleyxLinn schreef:Volgens mij heeft het niks met rangorde te maken. Hooguit een gebrek aan opvoeding. Ken paarden die hoger in rang zijn die het absoluut niet toe laten, maar ook paarden die hoger in rang zijn die het wel toe laten.
Mijn bijrijdpaard mag van de eigenaar wel tegen hem aan schuren en van mij mag dat niet.
Paard is 1,75 en heeft echt een groot hoofd waardoor hij mij zo omver duwt. Aangezien hij altijd jeuk aan zijn hoofd heeft wrijf ik regelmatig even met mijn hand over zijn hoofd. En als hij jeukt heeft gaat hij met het hoofd richting mij zodat ik ga krabben, maar hij duwt niet meer.
Bij elk nieuw persoon die bij zijn hoofd staat probeert hij het, maar als je gewoon duidelijk bent dat het niet mag is het ook snel klaar.
Daar zeg je me inderdaad wat. De shet hier mag ook soms schuren aan mijn paard van hem, terwijl mijn paard de leider is.
Persoonlijk vind ik het echt niet fijn als anderen mijn paard straffen. Zo wordt die van mij wel eens gestraft door anderen voor dingen die hij van mij mag. En dat is best banketstaaf voor hem