Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gwahir schreef:Wat zou deze casus voor reacties opleveren op een geitenliefhebbersforum? Dat een paard soortgenoten nodig heeft is al voldoende gezegd denk ik, maar wat dacht je van de geit? Het is geen jollybal die je de wei/box in schuift, het is evengoed een kuddedier met zijn eigen behoefte aan soortgenoten.
Gwahir schreef:Wat zou deze casus voor reacties opleveren op een geitenliefhebbersforum? Dat een paard soortgenoten nodig heeft is al voldoende gezegd denk ik, maar wat dacht je van de geit? Het is geen jollybal die je de wei/box in schuift, het is evengoed een kuddedier met zijn eigen behoefte aan soortgenoten.
Geryon schreef:Gwahir schreef:Wat zou deze casus voor reacties opleveren op een geitenliefhebbersforum? Dat een paard soortgenoten nodig heeft is al voldoende gezegd denk ik, maar wat dacht je van de geit? Het is geen jollybal die je de wei/box in schuift, het is evengoed een kuddedier met zijn eigen behoefte aan soortgenoten.
Ook helemaal mee eens! Wist tot nu toe niet zeker of een geit ook een kuddedier is, maar nu wel. En élk kuddedier hoort een soortgenoot te hebben, klaar.. Alleen jammer dat mensen het wat betreft honden, konijnen en cavia's niet serieus nemen.
privace schreef:lrtj_ Dus volgens jou mishandel ik mijn paard?haha sommige mensen gaan ver in hun fantasie. Ik vind het heel erg dat je iemand beledigt voor een vraag die men stelt. Ik heb heel wat mensenkennis maar dat je zo ver kunt gaan hierin vindt ik er ver over gaan. Bedankt voor het 'compliment'. Ik zal het onthouden, vanaf nu mishandel ik mijn paard
beert schreef:Witte geiten en ook toggenburgers worden zowel gehoord als hoornloos geboren, maar er zijn meer rassen. Hoornloos fokken levert alleen soms kwenen op, vandaar dat dat niet altijd kan.
Melkgeitenbedrijven en kinderboerderijen mogen onthoornen, misschien bedoelt ze die stompjes?
Tigress schreef:beert schreef:Witte geiten en ook toggenburgers worden zowel gehoord als hoornloos geboren, maar er zijn meer rassen. Hoornloos fokken levert alleen soms kwenen op, vandaar dat dat niet altijd kan.
Melkgeitenbedrijven en kinderboerderijen mogen onthoornen, misschien bedoelt ze die stompjes?
Dankje
Ik kan ze eigenlijk alleen gehoornd vinden, en hoornloos is meer een ''fokfout'' van wat ik tegenkwam
Denk niet dat ze onthoornd bedoeld:
''Er zijn blijkbaar geitjes die zonder horentjes worden geboren maar met stompjes. Wij nemen dan eentje met stompjes (probleem opgelost)''
privace schreef:Shirley schreef:Misschien kun je haar dan beter op een plekje zetten waar ze wel met soortgenoten kan spelen ?
Dit is niet volledig mogelijk. We hebben ze graag thuis staan en op de manege zijn er geen soortgenoten van haar. Ik heb ook nog een jaarling maar die staat op de manege met andere jaarlingetjes. Zij kan binnenkort dan wel bij haar staan, maar we zijn altijd wel wat bang voor risico's die zich daaruit voortbrengen. Ik heb namelijk al wat verhalen gehoord van paarden die elkaar verwonden. Zelfs ééntje die gestorven was door schot tegen haar hoofd.
Daarbij hebben wij 3 wei's met voldoende gras, we betalen hier heel wat voor dus het zou stoms zijn dat we die niet gebruiken.
Ik hoop dat jullie mij niet verkeerd begrijpen, en ik zou ook geen reltopic willen veroorzakenmaar op een andere plek zetten is ook volledig uitgesloten