Angela schreef:Dat de stal een zooitje is, komt waarschijnlijk ook doordat het paard in de stress veel gaat lopen draaien in de stal. Dat is echt heel slecht voor de benen, en kan de pezen ernstig beschadigen. Pezen worden sterk door regelmatige beweging, hoe meer het paard stil staat, zeker als ze jong zijn, hoe slechter het beengestel wordt. Ik zou dan ook echt zorgen dat het paard zoveel mogelijk uit de stal is, en al helemaal als het andere paard weg is. Je moet echt de oorzaak aanpakken, want anders heb je straks wellicht een heel braaf paard, maar heeft het paard zichzelf al kapot gemaakt voordat je er mee kunt gaan rijden.
Oplossing is dus echt: de stal uit.
En scheren voor 5 minuten trainen snap ik ook niet. Is het paard in slechte gezondheid dat het 5 minuten bewegen niet aan kan? Dat lijkt me niet?
Ondertussen is het weer trouwens ook zo dat je ze geschoren ook prima buiten kunt laten staan zonder deken.
Het scheren ligt em niet voor het trainen maar voor de show die aankomt. Hij is in hele goede gezondheid, hij staat er heel mooi bij en 5minuten is meer dan genoeg, zijn conditie is ook top. Voor een 2 jarige is het ook te veel om over 5min te gaan vind/denk ik en dat is ook wat de trainer me heeft aangeraden.
). Niet voor ohz... Ik weet bij wie hij in training heeft gestaan en kan alle bezorgde bokkers verzekeren dat daar enorm veel paardenkennis en begrip aanwezig is.
Is het afhankelijk van je plannen met hem geen optie om hem te verhuizen? Vind het zelf toch wel heel fijn dat hier het management berekend is op show zeg maar, dat miste ik op andere stallen echt...
Ik zal je even fb'en.
sorry