Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linnx schreef:mika11 schreef:Een half uur longeren is ook wel erg lang en ook niet echt goed voor een paard.
Misschien vind je paard het werk niet fijn, wat je met hem doet.
Je kan even een poosje daarmee stoppen.
Andere dingen met hem doen, stapritjes buiten, aan de hand wandelen.
Als ik lees dat je 3x in de week lest, elke keer half uur longeert van tevoren.
Dat lijkt me best zwaar en veel voor een paard, dat verder nergens 'z'n ei kwijt kan'.
prima, jij gaat met hem aan de hand wandelen en buitenritjes maken, je beland na 2 seconden op de grond , of je word omver gelopen, wanneer kom je ?
chelle_dora schreef:Dan is het wel maar de vraag of dat die bodem er ook in is. En wat ik al zei, kunnen ze in een stapmolen er een sprintje op trekken?
Een slofteugel kan je trouwens ook extreem strak vasthouden en bijzetteugels kan je ook op z'n allerkortst zetten. Wil niet zeggen dat DAT nou bevoordelijk is voor je paard z'n gezondheid. En aangezien de TS vraagt of anderen de DA rekeningen betalen als het dier z'n benen breekt.. Ervaring leert dat ze eerder hun benen breken door te gaan rennen in een krappe stapmolen dan dat ze hun benen breken in een paddock hoor.. Juist door 'm uit de paddock te houden, breken ze hun pootjes als ze er dan eindelijk wel een keer in mogen..
Tja er zijn genoeg oplossingen ook op de huidige stal, maar TS wil niks en het paard mag niks.. Dan maar je nek breken, dat is de oplossing. Want een half uur longeren en een uur rijden vind ik ook nou niet echt een oplossing, en dat is het blijkbaar ook niet want 't paard doet nog steeds niet wat de TS wil.
chelle_dora schreef:Een slofteugel was een algemeen voorbeeld, was niet bedoeld om te zeggen dat ze dat maar moet gaan gebruiken..
Als hij zelfs z'n slofteugel kapot scheurt.. Dan kan ik alleen maar zeggen dat er straks iets in je lichaam is wat als volgende scheurt.
Mijn keus is het niet, maar wat ik al zei, als de rest allemaal niet kan/mag/ en de TS al het overige niet wil.. Dan denk ik dat je beter een hobbelpaard kan kopen. Klagen ook niet als ze een uur doelloos rondjes in de stapmolen moeten lopen.
Mensen weten niks?
Meid, mijn pony was ook nou niet echt het meest lieve ponietje, zo lief als ze eruit ziet is ze zeker niet geweest. Maar je zult je verbazen wat goed stalmanagement doet met je dier. Maarja. als ze nooit de benen mogen strekken, snap ik best dat ze uiteindelijk een keer uit elkaar klappen; of jij daar nou op zit of niet, daar heeft zo'n dier geen boodschap aan. Vind het vervelend voor je persoonlijke problemen, gaat me allemaal niks aan maar jij hebt de verantwoording voor je dier genomen. Dan moet je die ook nemen wanneer het minder in jouw straatje past.