Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonsnowi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:37

Toen ik las hobby is eten toen dacht k gelijk al dit moet ik veder lezen! :') Want mijn paard is zeker fan van eten en ik heb een Tinker.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:41

Misschien voor mensen die benieuwd zijn wat hun paard zou zijn:
http://www.devijfelementen.nl/html/frameset.php3

Bij die van mij komen er meer dan 3 overeen geeft die aan maar kan niet zien welke. Heb het boek zelf ook. Wel een leuk boek om te lezen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 00:52

Maartenn schreef:
Wat een onzin :')

Waarom reageer je dan? ;)

Mijn beide pony's zijn dan aardepaarden, daar herken ik wel erg veel in.

Rassen: Exmoorpony en een Haflinger/Arabier kruising

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 01:28

Ik had al eens zo'n test gedaan en ik was helemaal niet verbaasd dat er vuurpaard uit kwam. Mijn paard staat graag in de spotlight, zelfs op een gewone buitenrit weet hij nog z'n eigen 10 seconds of fame te creëren en bij voorbeeld op wedstrijd loopt hij ineens het vuur uit z'n sloffen: whoooeee, muziek en publiek! :):) Ook het onzekere wat kan omslaan in nervositeit zie je bij hem duidelijk, hij heeft veel bevestiging nodig en is inderdaad snel afgeleid (concentratie type goudvis, in het werk dan)

Toch weet ik niet of het vuurpaard persé mijn type is. Wel meer dan andere types, maar ik zoek paarden er niet bewust op uit. Wel op sterrenbeeld: mijn ruin is Stier, maar heel dicht bij Tweelingen (20 mei), net als mijn ascendant, en hij is van het jaar van het Konijn, wat met mij heel goed matcht (Schaap) En het paard waar ik de afgelopen 33 jaar de beste klik mee had was ook Stier en Konijn. Ik denk niet dat dat toeval is.

Daarnaast is voor mij intelligentie minstens net zo belangrijk als bovenstaande zaken. Ik kan niks met domme paarden.

Metaalpaarden zijn overigens niks voor mij. Ik ken een hele lieve, en met oppervlakkig contact is hij erg leuk, maar ik word al gauw ongeduldig van 'm. Mijn ruin heeft een voorkeur voor aardepaarden (en dat dan weer in combinatie met type/ras)

Pumpkins

Re: Welk type is jouw paard? De 5 Elementen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:04

mijne komt helemaal overeen met waterpaard. Sleutelwoorden angst, wantrouwen, grote wilskracht en ingetogenheid passen helemaal bij haar. Ze is ook een echte eenling. Met trainen heeft ze geduld, rust en geen-druk nodig, boos worden heeft totaal geen zin en je moet er vooral niet op stappen als je gefrusstreerd bent. Ze is super gevoelig. Gelukkig ben ik zelf ook rustig en heeft ze volledig vertrouwen in me, samen kunnen we alles!

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:41

Ik denk dat ik een combi heb van een vuurpaard + waterpaard. ( Deens Warmbloed)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:05

Tigra_ schreef:

Bij die van mij komen er meer dan 3 overeen geeft die aan maar kan niet zien welke. Heb het boek zelf ook. Wel een leuk boek om te lezen.

Dat is inderdaad een leuke test, maar als supplement verwijst het alleen naar hun eigen product :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:39

knetterhard schreef:
Tigra_ schreef:

Dat is inderdaad een leuke test, maar als supplement verwijst het alleen naar hun eigen product :')

Ja zo'n test hebben ze natuurlijk niet voor niets iemand moet er beter van worden maar wel leuk als je het lastig vind om aan de hand van de beschrijving je paard onder te verdelen dan kan deze je wel bij helpen alleen ik kon dus niet zien hoeveel van mijn paard had weet niet of het bij andere wel werkt?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:44

Ik ook niet, maar toen ik de test invulde zag je onderaan wel de uitslag van die vragen :j

EvaTommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:43

geweldig echt superleuk om te lezen dit heb je ook bij mensen kwam me zus laatst mee :o leuk dat we t ook hebben bij paarden

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:54

Beide paarden die ik rijd vallen eigenlijk nergens onder xd ze hebben beide trekjes van meerdere types. Denk dat ze beide een beetje tussen hout en water in zitten. Zal de test ook eens invullen :j Die vragen zijn wel heel zwart-wit overigens. M'n bijrijdpaard zit er meestal tussen in :j En staat 24/7 buiten dus alle stal vragen zijn ook niet van toepassing.
"Voor jouw paard is daarom het advies om geen karakterblend te voeren." Hehe.

Deatasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:13

Mijn merrie is duidelijk een vuurpaard, omschrijving komt goed overeen!
Alleen zwak hart en dunne darm? Dacht het niet :D

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:49

Absoluut een houtpaard. /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:57

[***] is een aarde/metaal paard (incl. gevoeligheden en zwakker organen :P ).
[***] weet ik eigenlijk niet .. die had ik toen nog niet, moet ik de test eens even mee doen :Y) (vind het makkelijker via die situatie-vragen op de site dan om zo aan de hand van de beschrijving te zeggen "ik heb .. "). Maarja, weet ook niet of je daar bij hem echt wat over kan zeggen, want veel dingen (schrikkerig zijn bv.) ligt niet meteen in zijn karakter, maar in het feit dat hij niet meer ziet...

miss_eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:05

Mijnmerrie paste perfect in het hokje 'metaalpaard' tot dit deel:
Citaat:
De training met een metaalpaard bestaat uit veel routine. Dingen moeten niet te moeilijk voor hem worden. Hij is met name geschikt voor Western, endurance en trektochten.

Rassen waarbij dit type veelal voorkomt zijn: Quarterhorses en IJslanders.

Routine is namelijk juist iets waar ze niet beter van wordt want ze raakt snel verveelt en als ze geen uitdaging krijgt gaat ze klieren :D
En ze is KWPN... Dus dat klopt ook niet helemaal maar het kopje luidt natuurlijk 'veelal' en niet 'uitsluitend' ^^

Mijn mini vind ik meer.... Houtvuur... Gelukkig is hij mini :o

Marley004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:56

Ik heb een waterpaardje !!

Alles klopt zo'n beetje in de beschrijving !!!
Ze zijn wel een klein dingentje vergeten .......

Namelijk dat mijn paardje ook nog eens heel erg van water houd !! :D

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:58

Metaalpaard :+

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:44

Absoluut metaalpaard :j
Maar het is wel een KWPN'er, die heel goed dressuurt. :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:50

Houtpaard!

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:59

Phoebe is absoluut een houtpaard!
Onvermoeibaar, hypernerveus en neemt een loopje met iedereen buiten mij om. Ze staat ook hoog in rang in de kudde en kan verschrikkelijk stressen. :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:12

Een mix?
De omschrijving van een metaalpaard komt erg sterk overeen met mijn pony.
Maar die van een aardepaard ook, al is mijn pony van zichzelf op zich niet sloom, alleen als hij merkt dat hij echt recreatief gereden word.

Ik heb een (volgens zijn paspoort) duitse rijpony, ouders onbekend.

Kimenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:18

Mijn paard komt overeen met 'n aardepaard, maar heeft ook trekjes van een hout paard (zoals: kan een kwelgeest voor beginners zijn :D ) Heeft wel veel van een aardepaard, maar zou bv nooit een goed manege paard zijn. Ze is onwijs eenkennig. Maar eten dat ze kan.... :9

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:21

Aardepaard... Heb een echte Haflinger :') Hij is alleen snel met andere paarden erbij :')

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:27

Een aarde paard. Hij is wel rustig, maar af en toe trekt hij ook nog weleens zijn dolle sprintje en gooit hij zo iemand eraf. Lachen juist

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:29

mijn haflinger past heel goed bij waterpaard en houtpaard ze is alles wat daar in staat klopt precies bij mn haffie