Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roweentje89 schreef:Het is vrijwel hetzelfde als wat al elders in het topic staat. Maar dat maakt niet uit.
Ik vind het gewoon heel jammer dat sommige mensen in NH enorm kunnen overdrijven en hier ben ikzelf en mijn paard de dupe van geweest.
Vandaar dat ik het zelf moeilijk vond om toe te geven dat ik graag dressuur wil gaan rijden met de mijne. Gewoon met bit, omdat ik ook graag op wedstrijd wil gaan.
In de omgang (vooral nu op de grond), begeleidt ik hem met mijn leiderschap en als hij er misbruik van wil maken dan zet ik hem direct op zijn plaats.
Zodra hij erkent wat hij fout deed en zich corrigeert verander ik weer in de zachte persoon die hem rustig begeleidt.
De mensen die ik uit de paardenwereld ken en 'NH-ers' zijn, zijn dit absoluut niet met mij eens dat ik hem corrigeer dmv een tik, kneep of mep. En ze snappen al helemaal niet dat ik met bit rijdt.
Dat is geen NH volgens hun.
Door het voorval wat ik dus meegemaakt heb is het voor mij een hele tijd onduidelijk geweest. Vandaar dit topic.

Roweentje89 schreef:Maar dan vraag ik me af. Als je aan olympische topruiters zou vragen of ze aan NH doen zullen ze allemaal nee zeggen. (Omdat het in hun ogen wel bijv. parelli is en paarden 24/7 buiten enz.)
Dat wil dan toch niet zeggen dat die mensen geen hart voor hun dieren hebben.
Ik zie hun ook niet grondwerken om leiderschap te krijgen, daar hebben ze geen tijd voor (logisch).
Maar toch hebben ze leiderschap tijdens het rijden.
Of zie ik dit nu verkeerd?

En die dingen werden nooit aangehaald als je wat zocht omtrend NH dus vandaar.Cassidy schreef:Natural is in mijn ogen NH, en een stapje verder. Tegen het fanatieke aan. Er zullen gerust gematigde tussen zitten, maar ga maar even kijken op Bokt, dat is het type die niet meer tegen je gaat praten als je ineens met bit gaat rijden terwijl je roept dat je "aan NH doet".
Heleennn schreef:Oei, allereerst erger ik me te pletter aan de OP. Want traditioneel is altijd met zweep, sporen en een doel voor ogen. En NH is altijd bitloos, boomloos etc... Wat een onzin, gevalletje van stereotype's en vooroordelen? Je kan makkelijk traditioneel maar tegelijkertijd ook recreatief rijden, net zoals je NH stijl kan doen en een doel voor ogen kan hebben en ergens wil komen. Er zijn ook genoeg ruiters die traditioneel rijden, volgens jou beoordeling, maar ook gewoon bitloos rijden. En het zijn heus niet alleen de 'traditionele' ruiters die erg vaak gerichte trainingen hebben. En ook niet alleen de paarden van mensen die aan NH doen staan 24/7 buiten. Ik geef toe, ik ken niet veel sportpaarden die 24/7 buiten staan, maar toch wel een groot aantal 'traditionele' rijpaarden waar ook wat wedstrijden mee gereden worden die gewoon 24/7 buiten staan. Winter en zomer. Dus uit deze OP krijg ik het beeld van de traditionele ruiter: competitief, ambitieus, zweep en sporen, bit en engels zadel, en ook van de NH ruiter: bitloos, boomloos, geen zweep en sporen, geen gerichte training, recreatief (boshobbelaar?!). Klopt naar mijn weten niet echt. Dan zou ik ook graag willen vragen welke stijl jij hebt, ts?'Traditioneel of NH?
Cassidy schreef:Natural is in mijn ogen NH, en een stapje verder. Tegen het fanatieke aan. Er zullen gerust gematigde tussen zitten, maar ga maar even kijken op Bokt, dat is het type die niet meer tegen je gaat praten als je ineens met bit gaat rijden terwijl je roept dat je "aan NH doet".