Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske1987 schreef:Ik heb zelf ook een paard wat de boel kan terroriseren en ik schaam me inderdaad altijd helemaal dood. Ik heb er dan ook voor gekozen om hem apart te laten staan met een lijntje ertussen.
Ik vind de reactie van de eigenaresse dan ook onbegrijpelijk..
Fijn dat jouw pony iig weer in de groep kan en ik ben het eens met Boompje1985 haha
Ik durf zelf mijn paard niet bij een ander te zetten zelf wanneer de anderen zeggen dat ze het risico durven te nemen..
SiTer schreef:Jimbo schreef:Misschien voelt ze zich persoonlijk aangevallen? Het zal voor haar ook wel een grote zorg zijn dat haar paard zo doet. misschien had ze het al zien aankomen (zie je wel, mijn paard moet weer apart)
Ik heb werkelijk geen idee waarom ze zo reageert. Ik snap best dat ze voor haar paard ook het beste wil en hem liever in de groep heeft dan ernaast, maar als ik ergens nieuw zou zijn en iemand anders z'n pony zou zo toegetakeld zijn dan zou ik echt alles ervoor over hebben om het goed te krijgen.
Vraagje, zou het een idee zijn om samen met de eigenaresse en haar paard af en toe dingen te doen? Zoals rijden en wandelen. Zodat de paarden ook leren omgaan met elkaar terwijl wij erbij zijn om ze bezig zijn met wat anders. Of maak ik het daarmee juist erger?
) want zij zijn nieuw en horen zich aan te passen aan de heersende orde
gr_roos schreef:Luckystory, ik heb 2 beesten die zich van de groep afzonderde als er rottigheid was, dat werd niet altijd gewaardeerd door de andere paarden. Ik heb door de vechtpartij al ruim 3500€ dierenartskosten en het eind is nog niet in zicht. Dan is het heel spijtig voor een eigenaar van een ander paard, maar ik ben als eigenaar van mijn paarden verplicht om ze een veilige plek te bieden en als dat apart is dan is dat zo. Bij een groepsverandering vallen klappen, maar een paard hoeft geen boksbal te worden en sommige paarden kunnen gewoon niet in een gemengde kudde.

Boompje1985 schreef:Blijkbaar heeft de eigenaresse van het nieuwe paard ook een rangorde probleem![]()

SiTer schreef:Gister ben ik het gesprek aangegaan met de staleigenaar. Hij was het gelukkig met mij eens dat mijn merrie gewoon de kudde in moet en dat de nieuwe voorlopig apart moet. Helaas toen we dat gingen overleggen met de eigenaresse van het nieuwe paard was zij het daar niet mee eens. Ze wilde er niet over discussiëren en ze is heel boos weg gegaan. Ik snap er niks van, ik vond haar juist heel aardig en begripvol en ik dacht dat zij het ook graag wilde oplossen. Op mijn vraag waarom dit voor haar geen oplossing is wilde ze geen antwoord geven. Zij vind dat mijn paard apart achter een lijntje moet. Punt. De stalbaas staat wel aan mijn kant en heeft gezegd dat als wij er niet uit komen hij een beslissing neemt. En hij belde me vanmorgen om te zeggen dat mijn pony de wei in gaat en dat hij haar paard op een apart stuk zet samen met één ander paard waar hij wel goed mee kan. Hij gaat de eigenaresse ook bellen en de andere stalgenoten informeren dat ze die nieuwe voorlopig niet op de wei erbij mogen zetten.
Maar ik hoop zo dat dit gebeuren de sfeer op stal niet gaat verpesten
Eigenaresse heeft net als paard een dominantie probleempje geloof ik