Hopen dat die lijn zich zo voortzet. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hopen dat die lijn zich zo voortzet. Brendaaaa schreef:Ik denk dat de methodes die je nu hebt meegekregen van die man heel goed kunnen werken. Ik gebruik een touw, zweep oid altijd als verlening van mn eigen armen, om mezelf groter te maken en daarmee te laten zien dat ik de leider ben. In sommige gevallen is dat namelijk nodig, als een paard of pony op je af komt met snode bedoelingen. Een plastic zakje eraan versterkt het dmv geluid. Niks mis mee!
Baya1993 schreef:Kentaro schreef:Lopen ze met z'n tweeen of met meer pony's?
Is hij nog hengst?
Sowieso de volgende keer dat je het land in gaat, een zweep mee nemen!
Ze lopenmet 2 en ze zijn allebei gecastreert.
Zweep gebruik ik liever niet. Hij zou er zich ook totaal niks van aan trekken.
Hij is van niets bang.
DeSprinkhaan schreef:Update: zie nu dat er al veel vooruitgang is geboekt! Great
Tja, ik heb wel problemen gehad met paarden die snel bangworden (dus echt hard straffen moet je daar niet mee doen), maar toch denk ik dat je hem wel eens op zijn kop moet geven, een keer, dat hij goed snapt dat JIJ je niets van hem aantrekt. Ookal heeft hij slechte ervaringen gehad met mensen, toch moet hij begrijpen dat JIJ de leider bent, niet hijzelf.
Heb je al eens geprobeert om als hij je aanvalt, naar hem toe te "springen"? (niet echt springen natuurlijk, maar wel een snelle "aggresieve beweging te maken". Eventueel zelfs met je handen naar hem toe slaan (zonder hem te raken), of hem anders toch een tik op de neus geven... Bij mijn paardjes (die niet aanvallen, dus moeilijke vergelijking, wil mijn ezel nog wel eens bokken naar me. Dan ga ik eerst wat achteruit zodat hij me niet raakt, en dan stap ik tegen hem op. Om te laten weten dat ik dat niet vind kunnen... en dan doet hij het enige tijd niet meer... Nu overigens zo ie zo niet.
In iedergeval succes.
0000 schreef:Ik vind het super dat je vooruitgang boekt en dat je meer met je pony kunt doen, dat ten eerste.
Aan de andere kant vind ik wel dat je oogkleppen op hebt. Jij zegt niet op basis van angst of pijn te willen werken, maar wat denk je dan dat die zweep met dat zakje doet? Daar is ie ook gewoon bang voor en daarom blijft ie uit je buurt en krijgt ie respect voor je. Geen commentaar op je methode, maar je denkwijze en vooral het afschieten van ideeën van anderen vind ik wel erg jammer.
Baya1993 schreef:Hoi, mijn shetland ponie is onomstreden gevaarlijk!
Als ik bij mijn jaarling wil komen valt de shet aan, ik kan hem niet vangen.
Hij ziet er niet uit en ik wil hem verzorgen maar dit gaat gewoon niet.
Soms valt hij zelfs aan terwijl ik niet doe. Dan komthij achter mij gelopen tot ik uit de wei ben.
Hij slaat en bijt en geeft niet op. Hij is echt niet veilig.
Hij zal ongeveer een jaar of 5 zijn denk ik.
Iemand tips?
Grtjs
maringe schreef:Ik lees je topic nu pas, hoop dat het in een positieve lijn naar boven gaat en dat je bereikt wat je wil bereiken.
Hieronder mijn mening en ervaring en ik heb al verschillende "probleem" paarden gehad. (die op het lijstje van slacht stonden omdat ze levensgevaarlijk in omgang zouden zijn, met veel geduld heb ik ze ingereden en beleerd) De paarden die als echte probleem paarden worden beschouwd zijn vaak paarden met angst of een slecht verleden. Ik ben van mening dat de mensen er een probleem paard van maken door dominant te zijn naar hun paarden.
Er moet eerst een basis van vertrouwen zijn voordat je een paard kunt straffen en dat vertrouwen komt niet met geweld. Een paard wat uit angst dominant is mag je niet straffen, want hij zal winnen ook een shet. Je mag je eigen ruimte verdedigen, maar de ander niet straffen.
Maar hoelang heb je deze pony al? Als je hem al langere tijd hebt, had je hem gewoon van begin af aan moeten opvoeden. Vind het wel een beetje ongeloofwaardig dat hij binnen een week van 'onhandelbaar' naar 'te vertrouwen' gaat. Maar oke. Ik gok dat deze meneer gewoon geen greintje respect voor jou heeft, ik had hem allang flink op zijn plek gezet. Alhoewel, zover als dit laat ik het niet eens komen. Als je van begin af aan gewoon duidelijk en consequent bent, heb je daar later alleen maar profijt van. Sue1 schreef:Hoi ik heb ook zon bitchie gehad van een shet maar doe je er wel wat mee? Ie.van mij.was ook.erg en nu ik haar lekkwr aan het werk zet gaat het super echt een liefe pony is het geworden en.ze loopt nu met veel plezier voor de sulky.. ze kan gewoon lekker der ei kwijt..