wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:13

Toen we drie jaar geleden op oudjaars dag ( toen er zo ENORM veel sneeuw lag) heel het tuinbouw gebied te voet door moesten om onze twee shetten te zoeken. Ze zijn op de kabel krant geweest met foto's ( wie heeft deze pony's gezien), op de lokale radio etc. Ik doods bang dat ze voor een auto komen... Mijn vriend gewoon boos omdat hij niet van wandelen houd laat staan bij -5 door hoge sneeuw stampen de halve dag. En in ons achterhoofd wat als ze gestolen zijn.... En later bleken ze 2 km verderop in een weiland tussen jaarlingen te staan. Al het hooi van die jaarlingen op te eten. De eigenaar daarvan zegt dood leuk o ja ik had dat nummer al willen bellen dat ik kreeg maar even vergeten ( als er 2 vreemde pony's in de wei staan en je weet dat ze gezocht worden doe je dat toch direct?????) maar ze zijn toch wel geënt en ontwormd?? Want ik wil wel jullie adres voor als één van mijn jaarlingen wat blijkt te hebben en dat komt van die beesten van jullie. Dus wij denken maken dat we die pony's hier weg krijgen die man is echt zooo niet vriendelijk en blij ( wij waren ook niet happy maar allang opgelucht dat we ze gevonden hadden). Konden we met 4 mensen nog een half uur pony's vangen. Want denk maar niet dat die uit zichzelf kwamen. Die man steeds bozer... Ik inmiddels in staat om de pony's persoonlijk naar de slacht te brengen... De buren van die man lagen dubbel van het lachen... Uiteindelijk de pony's in het gangpad van die stal gedreven en mijn vriend er bijna bovenop gesprongen om er een touw aan te knopen. En toen dus lopend naar huis in de sneeuw... Onder het motto alvast een gelukkig nieuwjaar.

jwl

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:51

Hahaha hilarisch :')

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:53

nou al vanaf het begin hadden we van beide kanten veel onbegrip maar echt boos op haar kan ik me alleen nog herinneren dat ik een paar weken terug haar sokken wilde knippen achter en ze steeds begon te trappen en mij bijna voor me kop schopte, die sokken achter die zien er nu echt niet uit :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:03

toen ik een keer al chagarijnig was, en ging vrijheidsdressuuren. Niks lukte, echt werkelijk niets. Tot ze ineens op haar achterbenen ging staan en helemaal door het lint ging, toen was ik echt gewoon woedend. en was ook al helemaal nat van de regen. ik heb haar toen ook flink een tik verkocht dat ze helemaal naar me trapte, steigerde etc.

Nooit gaan vrijheidsdressuren als je al flink chagrijnig bent dus :Y)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:11

Niet echt boos maar toen hij 5 keer tijdens het poetsen een paardenknoop heeft losgemaakt ookal zat het touw nog 2 keer door de lus( Ik weet dat het onverstandig is maar het is beter dan dat je even niet oplet en hij ongeveer op de weg staat ) Kon ik het echt even niet hebben,

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:34

De 2e dag dat ik m had en daarna gelijk al de 3e dag. Eerst dacht ze me te mogen bijten en de dag erop probeerde ze het trappen uit. Toen heb ik dr beide keren toch eens even héel goed bij de tijd gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:04

Oh ja. Ik heb vroeger een keer mijn paard een schup willen geven, schopte ik tegen de stijgbeugel.. Wreef gebroken :')
Als mn paard lachen kon....

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:15

Toen ze een fase had dat ze als ik haar (ik was 9) uit de wei wilde halen ze gewoon omdraaide en terug rende, ik was woest :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:25

ben wel vaker boos op hem geweest,
maar 2 bepaalde momenten staat me het meest voor de geest...

toen mijn kleine draak als 3,5 jarige mee op concours was en halverwege de proef besloot dat hij geen zin meer had en eerst probeerde dwars door het kantine glas te springen en vervolgens om hoog kwam en mij tegen het kantine glas aan drukte...
toen ben ik toch wel heel erg boos geworden...

en later nog eens toen mijn kleine draak besloot dat hij het niet met mij eens was en ipv de gebruikelijke vruchteloze pogingen om mij er af te werken eens besloot voor een nieuwe variant... vrouwtje bij de laars pakken en haar zo hop uit het zadel trekken en dan los laten boven een flinke plas water...
heb hem nooit kunnen inhalen, maar mijn intentie (en overduidelijke woede) die mij achter hem aan liet rennen was duidelijk genoeg...
meneer heeft heel hard voor mij weg gerend (en durfde uren daarna nog niet bij mij te komen) en heeft het nooit meer gedaan!!

over vaders en dochters gesproken...

die zelfde kleine draak heeft ook vaak het bloed onder mijn vaders nagels vandaan gehaald, als de kleine draak weer eens flink door het lint ging terwijl ik er op zat...
het heeft de kleine draak 1 keer een proevenboekje tegen zijn hoofd aan gegooid op geleverd, en 1 keer een pion tegen zijn buik geschopt opgeleverd van mijn vader...
tjah zoals eerder vermeld, dochters die in gevaar zijn levert bij vaders een rode waas voor hun ogen op...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:26

VivaLaVida schreef:
Oh ja. Ik heb vroeger een keer mijn paard een schup willen geven, schopte ik tegen de stijgbeugel.. Wreef gebroken :')

waar is de like knop :') _O-

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:29

De eerste keer weet ik niet (zal vast al lang geleden zijn want mijn frustratie uit zich nogal eens in woede), maar de laatste keer was vorige week. Het paard waar ik op de manege op rijd is nogal een echte merrie. Met pinksteren deed ik met haar mee met de zitcompetitie en had een vriendin haar staart ingevlochten (op de wasplaats waar ze altijd wel blijft staan, ze heeft er nogal een hekel aan als je aan haar staart zit). Na de wedstrijd had ik haar al op stal gezet en was ik vergeten de vlecht uit haar staart te halen, dus dat deed ik wel even in de stal. Was ik dus mee bezig en toen dacht mevrouw dat ze me daarom wel even mocht trappen. Ben nog wel op tijd opzij gestapt, maar wel flink boos geworden.. Ze doet het normaal gesproken ook als ik haar op stal poets :\ Jammer dat je zoiets er bij een manegepaard niet snel uitkrijgt als ze niet door iedereen gecorrigeerd wordt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:34

Toen hij een jaar of 2 was en ik met hem wandelde in het bos om hem halster mak te maken. Hij greep mij bij mijn arm en liet niet los maar rukte aan het vel. Gevolg: bloeden en een beste blauwe plek. Ik was toen zoooo kwaad en ook door de pijn dat ik hem zon beste schop tegen zijn kont heb gegeven dat mijn enkel er zeer van deed :o ik wilde hem toen helemaal verrot schoppen (hij beet wel vaker) maar gelukkig heeft een vriendin mij toen tegen gehouden (haar heel dankbaar voor). Nu ken ik mezelf beter en meneer bijt niet meer. Als ik er aan terug denk werken een hengst van 2 en een meisje van 11-12 ook niet goed samen :+

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:59

Mijn paard speelde in het begin nogal vaak spelletjes met mij... Ik ga altijd elke week naar les en dat is niet aan huis dus moet altijd met een trailer... (Had haar net een maand) en vreselijk uitproberen wat ze deed. Het was ábsoluut geen trailer angst of welke panische tik een paard ook kan hebben voor trailers maar pure pesterij. Op de klep gaan staan, naar binnen kijken, proesten en dan naar achteren wandelen en mij opzij trekken. Toen eens flink op haar gemopperd en toen liep ze toch de trailer in, op het moment dat ik onder de buis wou doorkruipen neemt ze me toch een rotsprint naar achteren, uit reflex liet ik het touw niet los en liet mezelf meesleuren. Gevolg: 10 blaren op me vingers en PIJN wat ik had. Ik was er zó klaar mee elke keer als ik naar les wou dan was dit geintje (begon al in de stal). Heb hem toch zo'n rotschop verkocht dat ze echt naar me keek van "Ok, -O- laten we maar de trailer in gaan dan XD". In de trailer gezet, klep dicht en mevrouw loopt sinds de dag van vandaag keurig de trailer in. Toen was ik écht kwaad, dat waren gewoon rotspelletjes van haar. Ondertussen ben ik consequenter en gebeuren die spelletjes niet zo vaak meer, gelukkig :)

NTH0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:58

Toen meneer zijn mooie nieuwe halster had gesloopt -O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:13

Vanmiddag had ik nog even 'ruzie' met Zafirah, wilde longeren dus deed peesbeschermers aan, ze staat een beetje met die beschermers te spelen. Pakt ze een peesje en gaat er mee staan zwaaien, dus ik wil 'm terugpakken en niet denken dat ze loslaat! Op den duur stonden we echt een trekwedstrijdje te houden, zij de lucht in en ik eraan hangen :') Toen heeft ze wel even een tik voor d'r bakkes gehad, en toen liet ze heel verontwaardigd los }>

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:26

Bij één van onze shetlanders was dat toen we haar net één dag hadden.... Die trapte zo uit het niks vol met de achterbenen gericht naar me en nog raak ook, precies onder m'n knieschijf. De overgang van staan naar zitten is nog nooit zo snel gegaan :=

Oh ik was echt niet blij met die pony... Op dat moment had ik haar graag op mijn bord gehad. Maargoed dat was al snel gezakt en ondanks dat ze nogsteeds heel moeilijk is en we echt totaal niks met haar kunnen, wil ik die pony niet kwijt, heb er vertrouwen in dat het ooit beste een leuke pony kan worden, dat is ze nu al wel, maar het is en blijft oppassen voor hoeven.

Op m'n andere shetlander ben ik eigenlijk nog nooit boos geweest... Maar dat is dan ook wel echt een ideaal dier :j Ontzettende knuffel en moet je zo'n beetje meeslepen, maar in het tuig veranderd ze in een keiharder werker die eigenlijk nooit echt loopt te klieren.

Paard kan ik wel eens heel moe van worden, maar echt boos niet :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:27

Hahaha je paard gekenepen , en toen????
Heb wel een keer mn nagels in een paard zn reet gezet

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 01:27

Toen mijn paard dacht leuk te zijn en met een hele rodeo, mij er probeerde af te gooien wat uiteindelijk ook gelukt was. Wist toen nog niet zo goed hoe je een steigerent paard dat ook bokt en sprintjes trekt uit te zitten. De eerste x dat ze steigerde was is zo verbaasd dat ik er letterlijk afgleed en met mijn mond vol tanden stond. Het ging toen zo snel dat ik niet een boos kon worden.

Heb paardmans na die keren wel even aangepakt maar heb het steigeren er niet uitgekregen helaas

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 12:43

Nee lastig he als er eenmaal wat is zit om het er uit te krijgen! Die van mij is nu nog lekker beïnvloedbaar dus dat scheelt wel en hij is zeer makkelijk te corrigeren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:46

Ik word eigenlijk nooit boos op mijn paarden, iedere ruiter/paardenhouder zou in zijn achterhoofd moeten houden dat het bijna nooit aan het paard ligt. Dus boos worden zou een teken zijn van eigen onzekerheid, en daar kijken paarden dwars door heen ;)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:02

Op mijn pony kon ik heel boos worden, god wat kon ze het bloed ondermijn nagels vandaan halen.

Bij mijn jonge paard heb ik dat wat minder. Ze is vreselijk lief maar eist gewoon wederzijds respect. Boos worden heeft geen enkele nut.
Ik laat het haar weten als ze te ver gaat maar als ík oneerlijk ben, reken maar dat ik daar direct een reactie op krijg.

De eerste keer dat ik écht boos op haar werd was denk ik toen ze weigerde de stal in te gaan. Vreselijk aan het puberen, ze ging gewoon niet. Niet voor of achteruit elke dag opnieuw.
Wat heb ik staan tieren zeg. Ik had toen ook wel wat minder geduld.
Ik denk dat het wel 2 maanden heeft geduurd voor we beide opgaven en we ineens zonder morren in de stal stonden.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:04

Ik heb een hele ongeduldige appie die ik vaak even moet laten weten tot waar en niet verder. Dat doe ik door hem weer achteruit te laten lopen als hij vooruit loopt. Hem geen aandacht te schenken als hij daar om loopt te schooien enz. Tuurlijk mopper ik ook wel op m als hij weer de vogeltjesdans staat te doen op de wasplaats, maarja negatieve aandacht is ook aandacht.
De enige keer dat ik daadwerkelijk boos was, was toen hij zijn achterbeen in een ongeduldig gebaar naar mij toe "sloeg". Heb m letterlijk een schop onder zn kont (dus tegen zn billen aan) gegeven tegelijk met een brul. Even 2 tellen gewacht en weer op normale voet verder gegaan. De reden dat ik hem die schop gaf was : - hij heeft slidingplates, dus daar moet hij nog voorzichtiger mee zijn voor hij me helemaal open schopt. - schoppen en bijten uit ongeduldigheid accepteer ik niet, nul komma nul. Zou hij het uit angst doen of uit pijn zou het nog een ander verhaal zijn. En tja paarden onderling leren elkaar ook op die manier hoe ze zich moeten gedragen. Ik blijf alleen niet boos, boodschap is duidelijk en dus gewoon rustig weer doorgaan.

I_Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:02

Laaaang Laaang geleden toen ik nog een klein I_Lootje was had ik een verzorgshetlander. Billy heette hij. Wat een &^&**beest was dat. Hij schopte en beet me continu. Aangezien je op die leeftijd blij bent dat je uberbaupt een verzorgpony hebt accepteerde ik het. Op een dag was ik het zo beu, hij beet me weer. Toen heb ik zijn oor gepakt en keihard teruggebeten...Hij heef het nooit meer gedaan haha :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:08

M_D_H schreef:
VivaLaVida schreef:

waar is de like knop :') _O-

Ik stond te jodelen!!!! Paard keek van :D
Daarna was ze wel verdacht rustig en braaf >;)
We stonden nl voor een stoplicht en ze was ZO aan het klieren. Was wel gelijk over daar na haha.

TessTsaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:15

wel mijn monster merrie Tessa krijgt mij wel vaker boos --' maar nu niet meer zo erg als vroeger :D

de eerste keer was denk ik toen we haar manen voor de eerste keer wouden trekken, beestje was toen pas van mij en ongeveer 4 jaar. manen waren wel al geknipt maar nog nooit getrokken. oké we hebben haar in de poetsplaats gebonden en willen beginnen (was samen met haar vorige ruiter) wel mevrouw vond dit niet leuk dus begon ze maar te slaan, dit lieten we niet toe dus begon ze ons maar tegen de muur te pletten om ons zo te slaan... levensgevaarlijk en heeft ze dus ook wel straf voor gekregen! maar sinds dien heb ik het niet meer geprobeerd en worden haar manen al jaren geknipt :p

de laatste keer was een week geleden, het was mooi weer dus we gingen wandelen, blijft ze ineens staan en wilt ze niet meer vooruit! heb daar zo'n tien minuten gestaan aangezien ze ook niet vooruit te krijgen was als ik afstapte... na tien minuten is ze gewoon ineens terug voort gestapt :D gekke pownie