Paard van bomproof naar wandelende bom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:57

Bij het lezen van je openingspost dacht ik: oh die hebben vast heel lomp personeel/ stalhouder
Bij het lezen van je vertrekpost dacht ik: inderdaad lomp personeel/stalhouder

Top voor je dat je bent weggegaan en dat je niet voor je maand opzegtermijn bent gebleven.

terpentijn

Re: Paard van bomproof naar wandelende bom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:41

Prachtig paard, dat er op de laatste foto's gewoon uitziet zoals een goed in het vel zittend paard er ook uit moet zien: namelijk HAPPY, tevreden, goed alert (want net nieuw daar), kortom: wat ben ik blij voor jullie beiden!
Ook ik vind het heel sterk van je, dat je voor het belang van je paard hebt gekozen, en dan maar die maand geld in die mensen hun r... hebt gestoken: wat zal het je nu nog deren? Jammer dan, het is maar geld, je kunt nu weer vooruit kijken, achterom kijken is toch zinloos. Moet je ook niet doen.

Je hebt samen met je paard alles letterlijk en figuurlijk (zeer wijselijk) achter je gelaten.

Nu samen op weg naar een nieuwe toekomst .

Aan het hoofdje van je paard te zien, heeft ze ook weer overal zin in. Als jij haar ziet zul je dit vast en zeker zelf nu ook weer hebben.

Goed en adequaat gehandeld, TS!

Overigens schrok ik wel even van "de nieuwe box is zowat 2x zo groot als op de oude stal". Wat? Die moet dan inderdaad akelig klein geweest zijn. De nieuwe box ligt zo te zien boven de tegenwoordig voorgeschreven normmaten van 3,5 x 3,5 , en mooi open met tralies.

Nu kan ze ook nog eens veel vaker buiten komen: ben zeer benieuwd of ze zich binnenkort dan ook weer fijn laat rijden en hanteren.

Succes en plezier voor beiden gewenst!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:55

Ziet er goed uit, hoop dat jullie een leuke tijd gaan krijgen op jullie nieuwe stal

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:11

ik heb heel je topic doorgelezen.... Ik ben echt blij voor jou en je paardje dat ze eindelijk weer rust vind! Super gewoon! Jullie kunnen nu terug lekker van elkaar gaan genieten :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:18

pffft, ik duim dat je nu je oude paardje weer terug krijgt.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:20

Wauw, ik heb je topic doorgelezen en wat heb jij dapper gehandeld zeg! nu hopen dat je snel je oude paardje weer terug krijgt! :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:48

Jeetje zeg wat een gedoe!Goed dat jullie zijn verhuisd hoor :j
Helaas komt het vaker wel dan niet voor dat een stalhouder moeilijk gaat doen als je weg gaat..Ik heb ook al een keer extra geld moeten betalen toen ik ergens weg ging waar ik geen opzegtermijn oid had..Een andere keer werd ik erg vervelend behandeld door de mensen in de laatste weken dat ik er nog stond..Erg kinderachtig van dat soort mensen hoor :( ,ik zou het maar zo snel mogelijk weer vergeten en blij zijn dat je je paard weer terug hebt!!

mindfulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:02

Tof nieuws, je bent op alle gebied erop vooruit gegaan! Die vorige stalhouders laten zich inderdaad kennen door zo kleinzerig te doen.

Goed dat je wat beters hebt gevonden, op foto ziet het er in elk geval heel gezellig uit...je paard laat het ook merken!

Veel plezier nog!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 20:28

Bedankt allemaal. Vandaag weer bij haar geweest en tot mijn grote verbazing stond ze dolgelukkig in een groep van nog 5 andere paarden. Leek als of ze er al jaren staat. Heel tevreden midden in een gigantische berg kuilgras. Ze had vanochtend wat gehinnekt naar de anderen en was even heel iets gespannen maar ze was ook heel snel in de groep opgenomen. Er staan een 2 jaarlingen, een twenter en nog ''oudere'' merrie's. Ze zal later ( als de weides allemaal in stroken zijn verdeeld ) met de 2 ''oudere'' merrie's komen te staan. De stalhouders vonden haar een geweldig lief en makkelijk paard. Ze hebben niets met haar te doen. Ze loopt overal braaf mee naar toe en is heel aanhankelijk. Mijn oude paardje komt steeds meer terug :D Vanmiddag stond ik met haar te kriebelen en ze was weer heel aanhankelijk naar me. Liep steeds achter me aan en joeg de 2 kleintjes bij me uit de buurt. Ik heb weer heel veel vertrouwen in dat alles in orde komt. Kan niet wachten tot we weer aan de slag kunnen. Helaas moet ik nog wachten ivm mijn rug en wil ik haar nog even laten acclimatiseren.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:50

wat een supernieuws zeg!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:16

Ik heb dat met mijn merrie ook gehad, was totaal niet happy op een oude stal, ook geen contract en zo, maar gelukkig mijn paard weg kunnen halen. Ze staat nu op een kleine stal en is ook weer helemaal rustig en happy! Goed besluit! En een mooie merrie hebben jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:43

Die nieuwe foto's zien er mooi uit. Ik ben blij dat je paard weer herstelt. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:48

Super om te horen dat je paard het naar haar zin heeft.
Verhuizing was een goede zet.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:00

Dat je oude stalhouders zo onbeschoft reageren op je vertrek bewijst alleen maar dat je de goede keuze hebt gemaakt. Ik ben blij dat je paardje zich al beter voelt en ik hoop dat dat zich doorzet en jullie straks weer fijn samen kunnen rijden.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:34

Jeetje wat een (verkeerde) omgeving dan met een paard kan doen he! Heel verstandig dat je bent vertrokken, nu gauw alle ellende vergeten en weer genieten van je paardje!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:40

Thanks again. Ik voel me nog steeds heel gelukkig en zo ook mijn paardje. Ze wordt steeds rustiger en steeds liever. Heb weer even op haar gezeten zonder zadel en mijn zusje die haar vasthield. Ze bleef zo braaf staan en snuffelde aan mijn been, helemaal ontspannen terwijl ze me er bij de andere stal niet opliet. Dan draaide ze en bleef ze stressen en dreigen door haar kont naar me toe te draaien. Echt rijden doen we de komende tijd nog niet. Eerst veel wandelen en werken aan de ontspanning en onze band.

Nog even een foto voor de mensen die benieuwd waren naar haar oude stal. Hier stond ze er net een dag.
Afbeelding

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 08:54

Even weer een update :)

Het gaat heel erg goed met Pebbles. Ze geniet van het buiten staan de hele dag en ze knabbeld met haar vriendin. De 3 jongsten zijn uit de groep en staan apart. Ze voelt zich erg goed. Ze zag er gister ook niet uit. Overal modder, zelfs in haar ogen :P Lekker weer paard zijn.

We hebben eergister met haar een wandelingetje gemaakt langs de weg en een stuk over het fietspad. Dat vond ze ook zo interessant. Ze schrok even heel erg van de shetlander die ineens uit de geul omhoog kwam stormen in de aangrenzende wei. Toen ze zag dat het de shet was, was ze ook meteen weer rustig. We moesten langs het loonbedrijf waar ze druk in de weer waren met shovels en tractors, ze deed daar helemaal niets voor. Ze stond ook rustig met poetsen aan de ring aan de muur terwijl ze toen even geen paarden zag.

Over hoe de stal gedaan wordt, voeren en alle andere dingen ook alleen maar lof. Elke ochtend heeft ze nog hooi liggen in haar stal en ook in de wei is hooi genoeg, ze ziet er goed en is rustig en ontspannen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:00

Helemaal geweldig! Ik hoop dat jullie weer lekker van elkaar kunnen genieten, want dat is toch het aller belangrijkste

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:08

Ohhh wat een fijn verslagje weer.
Over een paar weken kun jij een nieuw topic maken....van wandelende bom naar bomproof paard :j
Veel geluk samen dat het genieten maar weer het hoofdonderdeel is van het hebben van een paard.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 17:48

Net weer bij Pebblesje geweest. We hebben haar even gelongeerd, helaas paste het hoofdstel niet ( was een andere, haar goede hoofdstel is helemaal kapot geknapt toen ik eraf viel de laatste keer) en moesten we haar even aan der halster laten lopen. Gelukkig ging dit prima. Ze was eerst even lekker aan het springen en schrok 1 keer heel erg van een kind op een fietsje ( kind had van die balletjes aan de spaken ). Ze galoppeerde weg maar stopte meteen in de hoek. Ze was onwijs ontspannen en reageerde onwijs goed. Zo goed zelfs dat ik met uitstappen erop gekropen ben. Ooh wat was dat fantastisch. Eindelijk weer op mijn paard zonder spanning en stres.

Ze vond verder niets eng in de bak. Alleen ze was wat boos op de shetlanders die naast de bak staan en de kalfjes die steeds naast het hek meeliepen :P Ik kan niet wachten tot we weer echt aan het werk kunnen.

Afbeelding
Ze begon al moe te worden, het was ook zo warm.

Afbeelding
Even lekker uitstappen

Afbeelding
Een kriebel voor mijn grote vriendin. ( Ze toont op deze foto wel gruwelijk overbouwd :') )

Afbeelding
Nog even met mams op de foto

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:01

Echt fijn dat je paardje het zo naar haar zin heeft en jij dus ook.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:16

wow. heb al je verhaaltje terug gekeken, en wat een kippevel, heb tranen in mn ogen. Het is maar goed dat je paard aangaf dat ze zich daar niet thuis voelde ;) Mischien deden de eigenaren van de stal iets? je weet maaar nooit.. ! :( Heel veel succes! en ik zie dat jullie een mooie band hebben nu :o

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:38

Leuke foto's!! FIjn dat het zo goed gaat. Ik vind je trouwens wel dapper hoor, om erop te stappen met je rug. Denk niet dat ik dat aan zou durven... Belangrijkste is natuurlijk dat het voor jou goed voelt +:)+

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:00

Tja, als ik de foto van de oude stal zie, snap ik het wel: welk sociaal vluchtdier wil in een afgesloten ruimte staan met alleen maar muren: kan het "gevaar" zo niet zien aankomen en ook geen contact hebben met soortgenoten. :-(

Gelukkig nu een mooie plek gevonden. Nog veel plezier samen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:10

Wat een megabox heeft ze op de nieuwe stal! Helemaal goed dat je bent verhuisd, ben nu wel benieuwd naar het adres van de oude stal, zodat ik weet waar ik iig niet naartoe moet. Wat een lompe stalhouder!