stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:29

ponyloveee schreef:
@moonshine88, o jeetje wat erg van je paard! Wat mag jij van een geluk spreken zeg!
@eefjuh, hè wat vervelend zeg! Weet de DA dat zelf ook?.want van fouten kan hij/zij leren! (dat zou ok iniedergeval heel fijn vinden!)

Ja de andere dierenarts die dus bijna elke dag langs kwam heeft hem hier op aangesproken

Ketly

Re: stalongelukken, wie maakt ze niet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:33

Ik was mijn paard binnen aan het poetsen, terwijl iemand anders de paarden binnenhaalde uit het land vandaan. We hebben een draadje gespannen, waardoor ze vanuit het weiland de bak in lopen. Daarna halen we ze allemaal apart binnen. De eerste twee paarden lopen de bak in, de rest, een stuk of 6, vliegen met zijn allen door het draadje heen. :Y) Ze vliegen dus allemaal de weg op, is gelukkig buiten het dorp, maar toen waren we dus alle paarden kwijt. Dus mijn vader en wat mensen van mijn stalling op de fiets er achteraan, waren gelukkig een paar wandelaars die ze een tuin in hadden gejaagd, van mensen met een hele nette tuin.. :o Dus hebben een paar mensen van mijn stalling ze weer teruggejaagd, over de weg. Kwam de hele kudde aan, in galop over de weg.. :Y) Gebeurd ons in ieder geval niet weer!

IrisRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:43

Wat een verhalen!

Ik was een keer op buitenrit, en toen kwamen er een paar fiets-bejaarden aan, en mijn pony schrok omdat ze me van beide kanten inhaalden, en toen wist ze niet waar ze heen moest en sprong ze tegen 1 van de fietsen aan, zodat die in de sloot reed.. Gelukkig was het midden in de zomer, heerlijk weer en konden de bejaarden (en achteraf ik ook) er erg om lachen. Ik moest janken omdatbik dacht dat die arme oude man wel iets gebroken kon hebben, maar er was niks en we hebben elkaar wel 1000 keer sorry gezegd :o

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:52

hmm genoeg meegemaakt alleen ben ik meestal zelf de pineut :+

1.
ijzer los proberen te maken die nog aan 1 nagel vast zit.. met 3 man lukte het nog niet (maar hij zat echt norm los), Ik had zijn hoef vast, trekt hij die opeens keu hard los... Natuurlijk boven opm ijn voet. ijzer hebben we nog wel los gekregen naderhand. Maar in mijn kleine teen zijn de peesje afgescheurd en dat komt niet meer goed hihi (voelt heel raar hihi)

2.
Even een vriendin helpen met haar paardje vasthouden terwijl zij opstapt (jong paard). Ik was die dag alleen niet van plan iets te doen met de paarden dus gewone gympies aan. Springt hij weg, waarbij hij bijna omvalt en zich hersteld door snel zijn voet op mijn voet te plaatsen. Dat was weer een weekje rust omdat het zo'n pijn deed dat ik bijna niet kon lopen (schoen was ook kapot)

3. Van de week nog:
De bak uit willen rijden, deur nog open moeten doen (gaat altijd goed hihi), maar nu hoorde mijn lieve pony dat ze kuil kregen :+
Dus die vond dat hij wel door de deur kon, alleen mijn benen had hij even vergeten :Y) Loop nu een beetje beroerd haha knie gewricht heeft een aardige opdonder gehad. Hopelijk is het morgen over en kan ik weer voorzichtig opstappen :+

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:20

Ach zo vaak dat mij wat gebeurd, maar vaak redelijk knullige dingen. Ik heb gelukkig maar een paar keer echt een 'ongeluk' gehad, om het zo te zeggen.

De eerste was op mijn stage in jaar 2. Het was voor het eerst dat jaar dat het echt goed koud was dus de paarden waren allemaal fris. Ik had er al een paar gelongeerd binnen, maar we hadden er ook nog 2 met een blessure staan die de longeerring buiten in moesten. Eerst paard A weggebracht want dat was normaal gezien echt een lummel eerste klas, maar die was heel braaf. Paard B naar buiten, geen probleem. 's Middags moesten ze weer naar binnen. Andere stagaire nam paard A mee en ik zou B mee nemen. Dus ik loop achter paard A aan en toen wapperde het plastic van de piramide kuil. Paard B schrok zich een ongeluk, duwde mij opzij. De doorgang daar was vrij smal dus ik klapte tegen de bakrand, paard schrok van mij en klapte tegen het hek, sprong terug en kwam op mijn voet terecht. GODDANK heb ik fantastische stalschoenen van mountainhorse. Ik zat onder de schaafwonden en had een dikke voet, maar er was niet zoveel aan de hand. Als paard ook maar een kleine 10cm hoger op mijn been terecht was gekomen, dan weet ik niet hoe het afgelopen was! Op dat moment realiseer je je wel even hoe kwetsbaar je bent... Iedereen was er ook ontzettend van geschrokken, er was ook niets geweest dat ik anders had kunnen doen om het te voorkomen. Ik heb gewoon mazzel gehad.

En een paar maanden geleden. Ik liep op gympen want ik ging alleen pony binnen halen bij mijn vriend en vriend met kisten aan ging de rest wel even halen. Pony netjes op stal en ik stond te wachten. Hij kwam met de laatste naar binnen en zegt tegen mij 'hou effe vast'. Nouja, ok. Alleen is dat paard nogal een tenenstamper en binnen no time stond die knol op mijn voet. Nog even lekker gewicht erop en draaien voordat ze eraf ging natuurlijk. Echt bont en blauw, heb 1 1/2 week amper schoenen kunnen dragen :+

[edit] Bedenk me er nog een. Vz pony liep los, ik was een jaar of 14. Beetje spelen en ineens schok ze, rent weg en trapt achteruit. Toen had ik een keurig hoefje op mijn bovenbeen! Volledig mijn eigen schuld, ik stond gewoon op de verkeerde plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:02

Zojuist een haflinger op m'n voet gehad, kleine teentje helemaal bont en blauw. Autsj.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:28

'Ongelukje' bij ons op stal; dit is mijn nieuwe stalling en sta hier sinds eind November. Mijn shetje (+-80cm) en zijn mattie (shetje, +-100cm) speelden elke keer met een paard dat bij ons gestald stond. Paard was enthousiast en speelde elke keer mee (echt leuk om te zien!)
Heeft het paard twee weken geleden het puntje van het oor van het andere shetje (die van 100cm) afgebeten :=
En wij maar denken dat het leuk spelen was.. Oeps!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:22

mie123gie schreef:
ponyloveee schreef:
@Somebitch, haha sommige mensen kunnen er ook helemaal niks van hè?! :p
@mie123gie, dat is nog eens een hele waslijst!

haha ja klopt heb er vandaag weer een nieuwe bij:geplet worden tussen de bok wand en het paard

AUCHH, dat is niet zo prettig![/quote]
kan gebeuren met die jonge paarden die wij op stal hebben.Bij elk geluid springen die heet hoofden opzij ik moet er maar aan wennen gaat wast nog wel eens gebeuren

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:02

Het paardje van men zus stond voor de winter op een dressuurstal, zodat ze kon rijden in de binnenbak.
Het was een jong mooi braaf gezond dressuurpaard.
Aan zijn staldeur was een baar waaraan je dekens kan hangen, nu had dat paardje zijn tanden (denken we we waren er niet bij toen het gebeurde) achter die baar gezet en wilde hij zich lostrekken. In paniek trok hij zich los waarbij zo goed als alle botten in zijn hoofd braken... Zondag morgen kwamen we daar aan en het paard was totaal in schok, hij stond daar voor zich uit te staren hij bloede ook heel erg.
Meteen de DA gebeld, die zij dat we naar de kliniek moesten rijden. Maar het was zondag dus daar waren alleen maar asistenten en studenten, die hebben dan plakken gepakt van zijn hoofd en hem pijnstilers gegeven en een baxter met vocht(hij kon niet eten of drinken). Ze hebben gewacht tot maandag op een team van chirurchen en nog heel veel van die mensen in pakken (wel 15 man!)
Ze zijn aan de operatie begonnen maar zagen dan dat de kans op herstel 5 procent was, en het paard zou vrijwel altijd blijven pijn lijden en 8 weken niet kunnen eten. Dus hebben ze hem laten inslapen... ;(
Deano ik mis je hard... :evaw:

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:33

Meisje op oefenjumping wil opstappen maar paard steigert en valt achterover, nek gebroken twijfelde de eigenaar ook nog zou ik hem naar het slachthuis brengen of laten inslapen uiteindelijk heeft de dierenarts hem zover gekregen het dier te laten inslapen hij probeerde nog steeds op te staan en dan ging z'n nek helemaal verkeerd er kwAm bloed uit z'n neus en mond en uiteindelijk lag hij daar dood in een plas van bloed uiteindelijk was ik erbij toen ze hem kwamen ophalen zijn benen waren al verstijfd maar zijn hoofd bengelde nog aan zijn lichaam alsof het er elk moment kom afvallen ik wa toen nog maar 12 en het was echt vreselijk om het beest zo te zien afzien.

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 10:42

Ik kende vroeger ook nog een paard dat nogal gevoelig was bij aansingelen.
Maar iemand singelde het paard heel hard aan, het dier sloeg achterover en brak zijn nek.
Hij was bijna opslag dood.. ;(

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:00

pony met een staldeur aan haar hoofd uit de hengsels getilt hoofd kapot stalhulp
pony,s de grote weg op geschoten stalhulp hek vergeten dicht te doen
pony met stalhulp er op door draad heen gerent voorbenen borst kapot
paard met halster aan een hek blijven hangen nek kapot en hoofd kapot stalhulp
paard met hoofd tussen hek en muur kop kapot en niet meer door een weide hek meer durven stalhulp
hengst los gebroken 2 ggk merries gedekt stalhulp
enz kan ik nog wel door gaan
voor mij nooit meer een stal hulp !!!!!

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 13:45

@Apache7, wat een tragisch verhaal met een verschrikkelijk einde! Heel erg voor jullie
@justboris, ojee wat verschrikkelijk en ook al zo'n vreselijke afloop!

Ik lees toch maar weer, dat ik zo'n geluk heb gehad dat zover we weten Pasja niks heeft gebroken met achterover vallen!

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:37

OMG, ik heb gewoon al 2 weken niet meer kunnen doen, wat ik het allerliefste doe... paardrijden! BLERGH helemaal chagerijnig nu!

Sun_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:14

2 (Paarden) veulens in de wei, een wei, met eerst schrikdraad, dan een sloot en DAN pas de wei van de buren. Toch kwam ik op een ochtend naar mn veulentjes en was er 1 aan het grazen in de wei van de buren! Gevolg; kapot schrikdraad en een witte pony die opeens tot haar nek aan bruin was. Moest er wel erg hard om lachen! haha :P

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 23:11

Haha, dat is wel een grappige ervaring! :p

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:16

Pff hier ook veel dingen.
Hangen, door de draden enz. Maar het ergste was toen we met een paard aan het vrijbewegen waren en deze dood neer viel... ;(

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 23:20

O jeetje, wat erg!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:24

Ja was inderdaad ook heel erg!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:30

Niet bij mij maar wel op de manege.
Er stond een paard in een poetsplaats die ook als spuitplaas gebruikt kan worden en was dus nat.
De baas van het paard was even weg en het paard begon met zijn hoef te schrapen.
Alleen toen schoof hij uit en viel, maar hij stond dus vast en zijn hoofd hing dus omhoog.
En hij kon dus niet meer omhoog.
Uiteindelijk hebben ze met veel moeite het halster los gemaakt en het paard tegengehouden.
Het dier was doodsbang :(

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:32

grappig topic! ook ik heb wel eens iets mee gemaakt,
en dan is dit nog maar een klein voorbeeldje..

ik liep stage op een bedrijf en was een friese hengst aan het longeren, maar die deed ongelofelijk gek dus was alleen maar aan het bokken en springen, en op een duur struikelt hij en gaat er bij liggen, midden in het hek... het hek was eruit en de schouder van de hengst zat een flinke winkelhaak in... ik meteen naar de poetsplaats toe, dus ik loop de circel uit en loop naar de deur, en toen kreeg hij het in zn kop, hij vloog omhoog en steigert zo tegen de bovenkant van de deurpost aan en trekt zo een hele stenen golfplaat van de muur af :') tja daar sta je dan met een dansende hengst en een gebroken stenen golfplaat van de muur en het was de 1e keer dat ik alleen was op dat bedrijf :') toen heb ik toch wel even in tranen de stalbaas opgebeld :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:33

Twee jaar terug heeft mijn paard met haar achterbenen over een tussenschot in de stal vastgezeten. Ze heeft groot geluk gehad dat mijn vader en zusje buiten waren (uberhaupt thuis waren). Die hebben haar op tijd kunnen bevrijden. Wonder boven wonder had ze alleen wat schaafwonden. Ze heeft nog wel een paar weken veel last gehad van de stress die het voorval met zich mee had gebracht en is daardoor erg afgevallen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:41

Mn vorige pony was een ramp met trailers.
Dat hij gebracht werd kon zn koppie gehecht worden.
Dat hij vorig jaar verkocht werd is hij gevallen in de trailer.
Mn nieuwe pony is gister gevallen met vrijspringen. Gelukkig niks aan over gehouden

esmeeoliviax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:45

Hoi ik heb een vraag een heb een d pony van 13 jaar ik heb haar nu bijna 3,5 jaar en ze heet olivia
Ze is vroeger mishandeld en heeft met de trailer een ongeluk gehad met springen dus ze heeft eigenlijk een trauma voor wij haar kochten maar sinds kort is ze weer beter van een borstplaat ontsteking en ze is heel erg inhadelbaar geworden ze steigerd alleen maaren met poetsen trapt ze aleen maar en ik heb het idee dat ze me niet meer vertrouden ik heb gelezen dat je dat vertrouwings oefeningen moet doen en grond werk maar ik weet niet egt wat dat is ik weet egt niet meer wat ik met er aan moey kunnen jullie me helpen :) :o gr esmee

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:48

esmeeoliviax schreef:
Hoi ik heb een vraag een heb een d pony van 13 jaar ik heb haar nu bijna 3,5 jaar en ze heet olivia
Ze is vroeger mishandeld en heeft met de trailer een ongeluk gehad met springen dus ze heeft eigenlijk een trauma voor wij haar kochten maar sinds kort is ze weer beter van een borstplaat ontsteking en ze is heel erg inhadelbaar geworden ze steigerd alleen maaren met poetsen trapt ze aleen maar en ik heb het idee dat ze me niet meer vertrouden ik heb gelezen dat je dat vertrouwings oefeningen moet doen en grond werk maar ik weet niet egt wat dat is ik weet egt niet meer wat ik met er aan moey kunnen jullie me helpen :) :o gr esmee

Op zoek naar iemand die jou daar goed bij kan helpen en er verstand van heeft! Misschien is het beter om daar even een apart topic voor aan te maken, zodat mensen daar met je mee kunnen denken. (Goed dat je om hulp vraagt)