kellykeuhh schreef:Hoe reageer je zelf wanneer de pony steigert of bokt? Wat doe je wanneer die bijt?
Wanneer is hij gecastreerd?
Ik vraag dit om eventjes een goed beeld te krijgen

Dank je wel voor je reactie! Bij al het negatieve gedrag verhe ik mijn stem en zeg; "EEJ". Zodra hij dan stopt met het negatieve gedrag, ongeacht of dat bokken, steigeren, trappen of hangen is, zeg ik uitgebreid hoe braaf hij is. In de praktijk komt dat neer op "eej, goed zoooooo, ej, goe..., eej, goed z, eeej, g, eej, goed zoooo". Dood- en doodvermoeiend! Ik moet toegeven dat ik hem gisteren een rotsvhop heb verkocht na anderhalf uur proberen om hem te borstelen. Ook zijn reactie daarop was minimaal. Hij reageert zelfs geschokter (op een goede) manier op stemgeluid. Hij is pas een half jaar geleden gecastreerd.
Trouwens, tijdens het uitvoeren van dingen die hij nog niet kent, zoals longeren aan het touw, is ie duidelijk onervaren maar leert hij snel. Eerst kon hij geen fatsoenlijke cirkel lopen, nu loopt hij een keurige volte. Maar tijdens het lopen van die voltes kijkt ie wel chagerijnig en hij mept continu naar me, als ik bijvoorbeeld mijn arm hef, of signalen geef met de zweep (dmv rustge beweging, niet door te slaan).